مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بیمه سلامت نروژ

بیمه سلامت نروژ

خدمات بهداشت و درمان در نروژ از استانداردهای بالایی برخوردار است. به‌ عنوان یک دانشجو در نروژ، بدون توجه به اینکه در کدام بخش از این کشور زندگی می‌کنید، از خدمات بهداشت و درمان حرفه‌ای پزشکی برخوردار خواهید شد. در بیشتر موارد، در صورت داشتن پیش‌نیازهای خاص، درمان برای شما رایگان است. این پیش‌نیازها بسته به ملیّت فعلی و مدت اقامت شما در نروژ متفاوت است. لطفاً قوانین زیر را با دقت مطالعه کنید.

دانشجویان کشورهای شمال اروپا

اگر در اداره‌ی ثبت جمعیت نروژ ثبت‌ نام کرده باشید، عضو طرح بیمه‌ی ملی نروژ خواهید شد. با این حال، اگر عضو این طرح نیستید، طبق قانون بیمه‌ی ملی، مستحق دریافت خدمات درمانی خواهید بود و مجبور نیستید آن را با کارت بیمه‌ی سلامت اروپا تائید کنید.

دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا، منطقه‌ی اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس

قانون کلی این است که شما عضو طرح بیمه‌ی ملی نروژ نمی‌شوید. اگر دارای بیمه‌ی تامین اجتماعی کشور خود هستید و در حین تحصیل در نروژ دارای کارت بیمه‌ی سلامت اروپا می‌باشید، طبق قوانین نروژ، حق درمان اضطراری را دارید. لطفاً توجه داشته باشید که این فقط برای شهروندان کشورهای اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا و سوئیس اعمال می‌شود و نه شهروندان سایر کشورهای اروپایی که در این منطقه زندگی می‌کنند. اگر شما حق دریافت کارت بیمه‌ی سلامت اروپا را از کشور خود ندارید، باید بیمه‌ی دیگری را برای پوشش هزینه‌ها‌ی پزشکی احتمالی خود در نروژ داشته باشید.


دانشجویان کشورهای غیر عضو اتحادیه‌ی اروپا، منطقه‌ی اقتصادی اروپا (EEA)

حق دریافت خدمات بهداشت و درمان در نروژ به وضعیت شما به‌عنوان مقیم این کشور بستگی دارد. اگر مدت اقامت شما در نروژ بیش از یک سال باشد، هنگام ثبت‌نام به‌عنوان دانشجو در یک موسسه‌ی آموزش عالی نروژ و دریافت مجوز اقامت دانشجویی در این کشور، به‌شکل خودکار تحت طرح بیمه‌ی ملی بیمه خواهید شد. برای سایر موارد، شما باید بیمه‌ی دیگری را برای پوشش هزینه‌ها‌ی پزشکی خود در نروژ انتخاب کنید.

برخی از موسسات آموزشی در نروژ، خدمات بهداشت و درمان را در خود پردیس دانشگاه ارائه می‌دهند. کارت دانشجویی که با ثبت‌ نام خود دریافت می‌کنید، می‌تواند به شما امکان دریافت خدمات درمان رایگان سلامت دانشجویی را در موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان بدهد. این خدمات معمولاً شامل دریافت دارو یا آزمایش‌های پزشکی خارج از دانشگاه نمی‌شود. هزینه‌ی داروها فقط در صورت بستری شدن در بیمارستان یا ابتلا به یک بیماری حاد و عضویت در طرح بیمه‌ی ملی نروژ یا داشتن کارت بیمه‌ی سلامت اروپا یا نوع دیگری از بیمه‌ی تامین اجتماعی که این هزینه‌ها را پوشش می‌دهد، پرداخت خواهد شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تاریخ و مذهب در نروژ
تاریخ و مذهب در نروژ

نروژ به خاطر میراث وایکینگ هایش که بخش مهمی از تاریخ این کشور است در سراسر جهان شناخته می شود. با اینکه نروژ کشوری غیرمذهبی است اما اکثر مذاهب جهان در جامعه این کشور حضور دارند. ...

بیشتر بخوانید
زبان نروژی
زبان نروژی

نروژی مانند سوئدی، دانمارکی و ایسلندی یک زبان آلمانی است که از زبان بومی نورس قدیمی گرفته شده است. با این حال، می توان نروژی را به دو شکل نوشت - بوکمال bokmål و نینورسک nynorsk. این تقسیم زبان نروژی توضیحی تاریخی دارد: Bokmål بوکمال بر اساس مکتوب دانمارکی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: