مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار در صنعت توریست در نروژ

کار در صنعت توریست در نروژ

سالانه میلیون ها گردشگر به نروژ می آیند. بسیاری از آنها انگلیسی زبان مادری شان است یا از انگلیسی به عنوان یک زبان ارتباطی استفاده می کنند، بنابراین آیا برای یک فرد غیر نروژی آسان است که شغل گردشگری پیدا کند؟ آبدره‌ها، شفق‌های شمالی، ساختمان‌های رنگارنگ قدیمی برگن: جذابیت نروژ به‌عنوان یک مقصد توریستی بین‌المللی را بسیار افزایش می دهد.

تعداد بازدیدکنندگان از نروژ در حال افزایش است

بسیاری از آنها با کشتی‌های کروز وارد می‌شوند، برخی از بزرگترین کشتی‌های جهان در طول فصل شلوغ تابستان به بنادر نروژ می‌روند‌و کشتی‌های کوچک‌تر نیز در طول سال.

در همین حال، Hurtigruten هر روز گردشگران بین‌المللی بسیاری را در سراسر خط ساحلی نروژ همراهی می کند. بسیاری دیگر هم به طور مستقل کوه های خیره کننده، شهرهای قدیمی و دهکده های ماهیگیری دورافتاده نروژ را بررسی می کنند. با وجود میلیون ها گردشگر فرصت های شغلی بزرگی در بخش گردشگری به وجود می آید، از راهنماهای تور گرفته تا فرصت های تبلیغاتی یا فروش. همچنین می توانید مقاله ما در مورد مشاغل هتلداری را بررسی کنید، که می تواند به همان اندازه برای شما مرتبط باشد. اما قبل از اینکه در مورد کار در صنعت گردشگری نروژ هیجان زده شوید، باید دو عنصر کلیدی را درک کنید. این صنعت فصلی است و یادگیری زبان امری حیاتی است.

گردشگری یک صنعت فصلی در نروژ

تعداد زیادی از مشاغل گردشگری در نروژ فصلی هستند، به این معنی که فقط برای بخش هایی از سال در دسترس هستند.

به طور معمول این بازه زمانی فصل تابستان است که به طور کلی از اواسط ماه مه تا پایان آگوست است، اما ممکن است شامل سایر اوقات سال برای استراحتگاه های اسکی یا تورهای شفق شمالی نیز باشد.

توانایی زبانی  در صنعت گردشگری در نروژ

از 35 میلیون هتلی که سالانه در نروژ رزرو می شود، تنها 10 تا 15 درصد آن از بازدیدکنندگان بین المللی هستند. آرایش بازدیدکنندگان بین المللی نیز ممکن است شما را شگفت زده کند. پس از سفرهای داخلی، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان نروژ از آلمان، سوئد، دانمارک، بریتانیا و هلند بوده اند. تعداد میهمانان شبانه از ایالات متحده همچنان در حال افزایش است، اما توجه کنید که تنها یکی از پنج کشور برتر یک کشور بومی انگلیسی زبان است.

این بدان معناست که راهنمایان توری که می توانند حداقل به سه زبان صحبت کنند، در اولویت قرار دارند. از آنجایی که تقریباً همه نروژی‌ها انگلیسی صحبت می‌کنند، زبان مادری انگلیسی بودن واقعاً به شانس شما کمک نمی‌کند، مگر اینکه زمان زیادی مشغول یادگیری نروژی باشید. چیزی که کمک خواهد کرد داشتن سطح متوسط (حداقل) زبان آلمانی یا اسپانیایی است، در حالی که هر زبان دیگری نیز مفید است. البته صلاحیت یاد داشتن زبان نروژی در اولویت است، بنابراین اگر نروژی صحبت نمی‌کنید، احتمالاً باید بتوانید حداقل به دو زبان دیگر به غیر از انگلیسی صحبت کنید. البته، زبان نروژی و انگلیسی ممکن است در بسیاری از مکان‌ها کافی باشد، به خصوص مکان هایی که کمتر مورد توجه بازدیدکنندگان بین‌المللی هستند، اما بعید است که تنها با دانستن زبان انگلیسی لذت زیادی ببرید.




مشاغل بخش ادارات مقصد در نروژ

تعداد افرادی که برای سازمان های مدیریت مقصد (DMOs) در نروژ کار می کنند به طرز شگفت آوری کم است. بزرگترین آنها، Visit Norway، دارای دفاتری در سراسر جهان است. هر منطقه از کشور و بسیاری از شهرها دفتر کوچک و بودجه شخصی خود را خواهند داشت.

در حالی که بسیاری از این شرکت ها وب سایت های انگلیسی زبان و حساب های رسانه های اجتماعی را اداره می کنند، نقش اصلی آنها برقراری ارتباط با جاذبه های محلی، هتل ها و سایر مشاغل است. این بدان معناست که، حداقل درک اولیه زبان نروژی برای چنین نقش هایی ضروری است.

راهنمای تور در نروژ

بسیاری از شرکت های تور در نروژ وجود دارد. آن‌ها شرکت‌های بزرگی هستند که تورهای تاسیس شده آبدره‌ها را در کشتی‌ها تا تورهای غیررسمی پیاده‌روی در شهرهای بزرگ اجرا می‌کنند. برخی از شرکت‌های تورهای پیاده‌روی به استخدام دانشجویان خارجی برای اجرای تورها به زبان انگلیسی معروف هستند. با این حال، مراقب باشید! در حالی که برخی از این شرکت‌ها تأسیس شده‌اند و امور خود را به خوبی اداره می‌کنند، برخی دیگر قصد دارند به سرعت درآمد کسب کنند. برخی از راهنماها حتی دستمزدی دریافت نمی کنند و برای جبران خسارت خود حتی به مواردی نیز تکیه می کنند. این امر یک مدل تجاری رایج برای تورهای پیاده روی 'رایگان' است که در شهرهای بزرگ تبلیغ می شود. یکی از این مشاغل را با مسئولیت خود بر عهده بگیرید!

کشتی های کروز در نروژ

گستره مشاغل معمولی موجود در یک کشتی تفریحی شگفت‌انگیز است: از پخت و پز و تمیز کاری گرفته تا خدمات مهمان، سرگرمی، کارکنان بار و مدیریت.

پس از اتمام موفقیت آمیز آموزش، معمولاً به کارگران قراردادی بین دو تا نه ماه پیشنهاد می شود. به عنوان مثال، Hurtigruten، سال 2018 در فصل شلوغی گردشگری، برای جذب کارمندان موقت آشپزی و آشپزخانه همراه با یک سری مشاغل خالی در کشتی تور Svalbard خود، درخواست می کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: