مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار در شرکت های نفتی نروژ

کار در شرکت های نفتی نروژ

یکی از صادرکنندگان عمده نفت در جهان کشور نروژ می باشد که از سال 1969 میلادی با کشف نفت در دریای شمال رسما به یک کشور نفتی تبدیل شد. همواره کار در شرکت های نفتی نروژ برای مهندسان ماهر و متخصص همراه با درآمدهای فوق العاده بالا و مزیت‌ های بی شمار تعریف می‌ شود. صنعت نفت برای کشور نروژ از لحاظ اقتصادی اهمیت فراوانی دارد زیرا بخش عمده ای از تولید ناخالص داخلی ملی نروژ را به خود اختصاص می‌ دهد.

از سال 2015 به علت افت قیمت جهانی نفت بسیاری از کشورها مانند نروژ اقدام به تعدیل نیرو کردند و این موضوع باعث شد تا نرخ بیکاری در این کشور به بیش از 4% برسد. با وجود اتفاقات سال های اخیر همچنان کار در صنایع نفت و گاز نروژ با توجه به تعداد شرکت هایی که در این عرصه فعالیت می کنند یک فرصت شغلی مناسب است.

بزرگترین کارفرمایان نروژ در صنعت نفت و گاز عبارتند از: Equinor (استات اویل سابق) ، بزرگترین پیمانکار دریایی جهان با بیش از 20000 کارمند در سراسر جهان. دولت نروژ همچنان بزرگترین سهامدار این شرکت است. Aker BP و Aker Solutions دیگر کارفرمایان مهم هستند. کسب و کارهای بین المللی از جمله بسیاری از شرکت های آمریکایی مانند ExxonMobil هم در نروژ فعالیت دارند. بهتر است علاوه بر تماس مستقیم با شرکت ها از طریق وبسایت های شغلی آنها ، به دنبال آژانس های تخصصی استخدام نفت و گاز یا مهندسی هم در نروژ و هم در سطح بین المللی باشید، زیرا استخدام بسیاری از پروژه ها یا کارهای محدود برون سپاری (استخدام نیروی خارجی) میشوند. خیلی از شرکت ها و آژانس های کاریابی حتی اگر هیچ ظرفیت خالی ای نداشته باشند بازهم به شما اجازه میدهند تا رزومه خودتان را در اختیار آنها قرار دهید ، بنابراین میتوانید در صورت بروز موقعیت شغلی، در اول صف باشید.

شرایط کاریابی و کار در شرکت های نفتی نروژ

بهترین راه برای کاریابی در شرکت های بزرگ نفت و گاز نروژ مراجعه به وبسایت رسمی این شرکت ها می باشد. زیرا مشاغل مورد نیاز همواره در وبسایت نگارش می شوند. همچنین برای صرفه جویی در زمان و انرژی برخی از شرکت های نفتی نیازمندی نیروی کار خود را از راه سپردن به موسسات کاریابی تامین می کنند. موسسات کاریابی برای یافتن نیروی کار متخصص مجموعه ای از رزومه های افراد واجد شرایط را جمع آوری می‌کنند و مانند پل ارتباطی بین آن ها و شرکت های نفتی قرار می گیرند.

موسسات کاریابی که به زبان نروژی Consulent نامیده می شوند در اکثر موارد مصاحبه های شغلی مورد نیاز برای استخدام کارمند را نیز انجام می‌دهند. اگر فرد بتواند در مصاحبه با موسسات کاریابی نمره قابل قبول کسب کند می‌تواند برای مصاحبه با کارفرما حاضر شود. افرادی که در مصاحبه با کارفرما مورد قبول واقع می شوند باید قراردادی دو طرفه در دفتر موسسه کاریابی به نام Oppdrag امضا کنند که اطلاعات ساعت کار، میزان حقوق و نوع شغل در آن ذکر شده است. این قرارداد در واقع یک آیین نامه مشخص است که در قالب آن نیروی کار خدماتی به شرکت ارائه می کند و شرکت نفتی در قبال آن خدمات حقوق پرداخت می کند.

یافتن شغل توسط موسسات کاریابی این حسن را دارد که افراد اگر پس از مدتی از کار برکنار شدند توسط موسسه کاریابی حمایت همه جانبه از آن ها تا یافتن شغل جدید صورت می گیرد. حمایت ها به این صورت است که افراد پس از بیکار شدن تا 80% حقوق ماهیانه شغل قبلی خود را دریافت می کنند تا زمانی که شغل جدید پیدا کنند. توجه داشته باشید که تسلط به زبان انگلیسی و زبان نروژی برای یافتن شغل خوب در شرکت‌ های نفت و گاز این کشور برگ‌ برنده افراد محسوب می‌ شود.

موسسات کاریابی برای کار در شرکت های نفتی نروژ

موسسات معتبر کاریابی در نروژ در زمینه کاریابی برای شرکت های نفت و گاز فعالیت می کنند. به طور کلی افرادی که توسط موسسات کاریابی شغل پیدا می‌کند از درآمد بیشتر و مزیت های شغلی بهتری برخوردار خواهند بود. از معروف ‌ترین شرکت های کاریابی برای کار در شرکت های نفتی نروژ می توان به موارد ذیل شده در ذیل اشاره کرد:

  • شرکت آمریکایی ManpowerGroup که در اکثر کشورهای جهان دفتر و نمایندگی مشخص و فعال دارد و بزرگ ترین موسسه کاریابی جهان محسوب می شود. نماینده رسمی و شرکت تابع این شرکت در نروژ Experis می باشد که علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به دفاتر آن مراجعه کنند.
  • شرکت سوئیسی Adecco در سال 1996 تاسیس شد و دومین شرکت کاریابی بزرگ در جهان می باشد. نماینده رسمی این شرکت در نروژ IC نام دارد و دارای چندین دفتر در شهرهای مهم این کشور می‌باشد.
  • شرکت نروژی NECON که از سال 2004 میلادی شروع به کار کرده است و در شهرهای مهم نروژ مانند ترونهایم، برگن و استاونگر دفتر دارد.


مزایای کار در شرکت های نفتی نروژ در 2022

در سال 2022 کشور نروژ یکی از کم ترین نرخ های بیکاری در اروپا را دارد، با این حال داشتن تخصص در مشاغل مورد نیاز نروژ می تواند کمک شایانی به افراد کند. چرا که به این ترتیب گزینه های بیشتری خواهند داشت و شغل پردرآمدتری را می توانند انتخاب کنند. کار در شرکت های نفتی هم در زمینه های مختلف از جمله مهندسی مکانیک، مهندسی نفت و گاز و غیره مورد نیاز است و هر دوی این حوزه ها جزو مشاغل پردرآمد نروژ به حساب می آیند. از دیگر مزایای کار در شرکت های نفتی نروژ می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • داشتن امنیت شغلی بالا
  • امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت نروژ
  • قدرت خرید بالا

البته با توجه به این که امکان اخذ ویزای کاری نروژ از ابتدا بسیار کم است، علاقمندان به کار در شرکت های نفتی نروژ رمز ورود خود را تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته هایی مثل مهندسی نفت و گاز، مهندسی برق و غیره قرار می دهند. پس از اتمام تحصیلات افراد باید مراحل ذیل را طی کنند:

  • اخذ ویزای جستجوی کار نروژ
  • تبدیل ویزای جستجوی کار به ویزای کاری پس از یافتن شغل

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری نروژ در 2022

افرادی که برای دریافت ویزای کاری نروژ در سال 2022 درخواست می دهند باید دارای مهارت و تخصص در زمینه های گوناگون پزشکی، مهندسی یا شغل آزاد باشند. سابقه کار و ارائه رزومه کاری مرتبط برای دریافت شغل مناسب در کشور نروژ در واقع امتیاز برتری یک متقاضی نسبت به دیگر متقاضیان محسوب می شود. اثبات تمکن مالی و به اصطلاح توانایی امرار معاش در نروژ با مبلغ NOK100000 (کرون نروژ) برای 6 ماه ممکن است که در یک حساب بانکی با گردش حساب ارائه شود.

توجه داشته باشید تنها افرادی که مدرک تحصیلی حداقل لیسانس دارند می توانند برای دریافت ویزای کاری کشور نروژ اقدام کنند. ارائه مدارک شناسایی همراه با ترجمه رسمی و گذرنامه معتبر با چند قطعه عکس پاسپورتی به همراه بیمه درمانی از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری نروژ است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: