مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ

بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ

کشور نروژ یک پادشاهی مستقل و متمرکز در شبه جزیره اسکاندیناوی می باشد که بخشی از مجمع الجزایر سوالبارد در قطب شمال را شامل می شود. این کشور با جمعیت تقریبی 5 میلیون و 110 هزار نفر دارای اقتصاد پیشرفته با مالیات های سنگین می باشد. بررسی بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق و الکترونیک که قصد مهاجرت کاری دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته قابل توجه این است که در کشور نروژ نرخ تورم طی 23 سال گذشته هرگز بالاتر از 2% نرفته است و نرخ بیکاری از 35 سال گذشته زیر 4% بوده است. با داشتن حدود 90,000 عضو، انجمن مهندسان و فناوران نروژ (NITO) بزرگترین سازمان در نروژ است. افرادی که دارای مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد یا بالاتر هستند می توانند عضو این سازمان بشوند. NITO یک سرویس استخدام نیست، اما به اعضای خود در فرآیند درخواست شغل کمک می کند که شامل بررسی انتقادی رزومه‌ها و نامه‌های درخواست در رابطه با یک شغل است. اگر از سمت آکادمیک مهندسی می آیید، Tekna بزرگترین جامعه دانشگاهیان نروژ در زمینه علم و فناوری است.

اخذ ویزای کار مهندسی الکترونیک در نروژ در 2022

کار در کشور نروژ در سال 2022 نیازمند یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان معتبر این کشور توسعه یافته می باشد که در واقع اولین مرحله برای دریافت ویزای کاری است. مجوز کار در نروژ به طور معمول برای مدت 6 ماه صادر می شود و در صورت دارا بودن شرایط کافی توسط متقاضی می تواند برای 6 ماه دیگر تمدید شود. پرداخت هزینه درخواست صدور ویزا به سفارت نروژ و فراهم آوردن مدارک لازم برای تشکیل پرونده از جمله گذرنامه معتبر و گواهی تمکن مالی برای زندگی در نروژ از الزامات اخذ ویزای کاری نروژ است. 

دعوت نامه کار مورد نظر برای اخذ ویزای کاری کشور نروژ باید تمام وقت باشد و مشاغل نیمه وقت برای صدور ویزای تحصیلی مورد قبول قرار نمی گیرند. حداقل درآمد ذکر شده در دعوت نامه کاری نباید پایین تر از شرایط نرمال نروژ باشد و میزان درآمد شما باید به اندازه ای باشد که بتوانید نیازهای معیشت خود را تامین کنید. افرادی که دارای تخصص سطح بالا هستند یا تحصیلات عالیه در مقطع فوق لیسانس و دکترا دارند راحت تر می توانند پیشنهاد کار و سپس اقامت نروژ را دریافت کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار نروژ

اخذ ویزای کاری نروژ مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی در این کشور است که برای مهندسین متخصص در حوزه الکترونیک که البته علاوه بر زبان انگلیسی به زبان نروژی هم مسلط هستند، در مقایسه با غالب رشته ها ساده تر است. افراد زیادی به دنبال استخدام شدن در نروژ و اخذ ویزای کاری این کشور هستند که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند است:

  • قرارداد کاری به عنوان مهندس الکترونیک
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامت در نروژ
  • تمکن مالی پرداخت هزینه های زندگی در نروژ
  • پاسپورت معتبر برای حداقل 6 ماه پس از اتمام قرارداد کاری
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری


قوانین بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ

در قرارداد بین کارفرما و کارمند تمام مسائل و جوانب کار مانند حداقل شرایط لازم برای محیط، ساعت کاری، محل کار، میزان دستمزد و نوع خدمات باید ذکر شود. نکته جالب توجه این است که در کشور نروژ تقریباً هیچ قانون و قاعده ای برای مشخص کردن حداقل دستمزد در شاخه های مختلف تحصیلی و تخصصی وجود ندارد. میزان دستمزد در کشور نروژ معمولا در قراردادها و توافق نامه های جمعی مشخص می شود که کاملاً وابسته به توافق بین کارمندان و کارفرما است.

طبق قوانین کار کشور نروژ کارمندان و کارگران حق ندارند بیش از 9 ساعت در روز کار کنند و معمول ساعات کاری در هفته 40 ساعت در نظر گرفته شده است. طبق توافق کارمند و کارفرما قانون کار در نروژ اجازه می دهد که ساعات کاری در هفته تا حداکثر 52 ساعت افزایش پیدا کند که با محدودیت 10 ساعت در شبانه روز محاسبه می شود.

کارمندانی که از سن 70 سالگی گذر کنند از حقوق بازنشستگی در کشور نروژ بهره مند خواهند شد که در مبالغ رضایت بخشی پرداخت می شود. امکان اضافه کاری در کشور نروژ برای کارمندان و کارگران وجود دارد اما با توجه به ساعات مجاز کار اضافه کاری نباید بیشتر از 10 ساعت در هفته و 25 ساعت در هر ماه شود. ساعت کار مجاز ذکر شده در این بخش برای افرادی که در مقام های مستقل یا مدیریت و نظارت مشغول به کار هستند صدق نمی کند.

کاریابی در بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ در 2022

استفاده از موسسات کاریابی معتبر در کشور نروژ به افراد اجازه می دهد تا در زمان کوتاه تر بتوانند شغل ایده آل خود با درآمد بالا را پیدا کنند و مشغول به کار شوند. معمولاً تمام مشاغل تخصصی و غیر تخصصی موجود در نروژ به سازمان خدمات اشتغال نروژ گزارش می شوند و اطلاعات کسب و کار منبع خوبی برای جستجوی اطلاعات کارفرمایان می باشد. علاوه بر بحث موسسات و وبسایت های آنلاین کاریابی امکان استفاده از روزنامه های ملی یا محلی برای یافتن مشاغل بدون تخصص می تواند بسیار کارآمد باشد. افرادی که از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا به نروژ مهاجرت می کنند و قصد کار در این کشور را دارند بهتر است از طریق کتاب ها و نشریات تجاری نروژ اطلاعات لازم درباره شرکت های تجاری این کشور را به دست آورند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: