مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Nord نروژ

دانشگاه Nord نروژ

بسیاری از دانشجویان خارجی هنگام تحصیل در نروژ دارای مشاغل پاره‌وقت هستند. کار در مشاغل پاره‌ وقت، یک روش خوب برای یادگیری و تمرین زبان نروژی و افزایش بودجه‌ی مالی خود است. با این حال، باید توجه داشته باشید که جدا از دانشجوی تمام‌ وقت بودن، محدودیت‌هایی برای ساعت‌های کاری شما وجود دارد. در کل، مجوز اقامت دانشجویی دارای حق استخدام در نروژ نیست. با این حال، اگر مجوز تحصیل به شما داده شود، به‌ شکل خودکار دارای اجازه‌ی کار پاره‌وقت نیز می‌باشید. دانشجویان عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا نیازی به اخذ مجوز کار ندارند و پس از ثبت مشخصات‌شان در پلیس، می‌توانند در نروژ کار کنند. دانشجویان غیر عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌توانند 20 ساعت در هفته در سال نخست تحصیل خود کار کنند. دقت داشته باشید که هنگام تمدید مجوز تحصیل، مجوز کار پاره‌وقت به طور خودکار تمدید نمی‌شود. برای تمدید مجوز کار، دانشجویان باید پیشرفت رضایت‌ بخشی در تحصیل‌شان از خود نشان دهند. در این زمینه، لطفاً با موسسه‌ی آموزشی خود مشورت کنید.

آشنایی با دانشگاه Nord نروژ

دانشگاه Nord نروژ متعهد است با تمرکز بر رشد، نوآوری، کارآفرینی و رفاه، بهداشت و آموزش برنامه های آموزشی و تحقیقاتی را ارائه کند. این دانشگاه در سال 2016 میلادی پس از ادغام دانشگاه Norland، کالج دانشگاه Nesna و دانشگاه Nord- Trondelag تاسیس شد. دانشگاه نورد همکاری هایی را با شرکای بین المللی در شمال غربی و سراسر جهان برقرار کرده است که می توان به برنامه های مشترک و پروژه های تحقیقاتی با کشور روسیه، اوکراین و اسلواکی در شبکه های آموزش قوی اشاره کرد. دانشگاه نورد که در تاریخ 1 ژانویه سال 2016 میلادی به دنبال قطعنامه 9 اکتبر سال 2015 م. توسط King in Council تاسیس شد. دانشگاه نورد (به نروژی: Noerhte universitete) یک دانشگاه ایالتی در کشور نروژ است و دارای 11 هزار دانشجو بومی و بین المللی است. Nord یک دانشگاه جوان است که دارای روابط منطقه ای قوی و چشم انداز جهانی است. از امکانات این دانشگاه می توان به کتابخانه 8 شعبه ای، شبکه Uninett Eduroam، امکانات ورزشی و کلوپ های دانشجویی اشاره کرد.


معرفی دانشکده های دانشگاه Nord

دانشگاه نورد دارای 5 دانشکده است که دروس تحصیلی مختلف را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، در ادامه سعی داریم به معرفی دانشکده های دانشگاه نورد و بخش های مختلف آن بپردازیم.

معرفی دانشکده های دانشگاه Nord
نام دانشکده بخش های دانشگاهی

دانشکده علوم زیست و آبزی پروری

آبزی پروری


اکولوژی، ژنومیک و علوم حیوانات
تولید و رفاه


دانشکده آموزش و هنر

آموزش معلمان


آموزش معلمان مقطع ابتدایی
فرهنگ و هنر
تربیت بدنی و ورزش
گفتار درمانی، یادگیری تطبیقی و آموزش ویژه


دانشکده پرستاری و علوم بهداشتی

پرستاری


داروخانه
آموزش اجتماعی و سلامت روان


دانشکده علوم اجتماعی

رفاه و روابط اجتماعی


تاریخ، فرهنگ، رسانه
مدیریت و نوآوری
روابط بین الملل، مطالعات Circumbolar و محیط زیست


مدرسه تجارت Nord

نوآوری و کارآفرینی


بازارها، استراتژی و مدیریت
تحلیل اقتصادی و حسابداری
ترافیک





شرایط تحصیل در دانشگاه نورد نروژ

دروس آموزشی در دانشگاه Nord در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. بیشتر رشته های تحصیلی در این دانشگاه به زبان نروژی ارائه می شود اما طیف گسترده ای از دوره ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود که این رشته ها شامل موارد زیر می شوند.

  • مقطع کارشناسی: علوم حیوانات، زیست شناسی، مطالعات Circumpolar، زبان و ادبیات انگلیسی، بازی ها و فناوری سرگرمی
  • مقطع کارشناسی ارشد: کسب و کار، زیست شناسی، تولید پایدار و استفاده از منابع دریایی
  • مقطع دکتری: زیست شناسی آبزی، زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات Circumpolar، زبان و جامعه نروژ

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه Nord نروژ

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه Nord را دارند باید برای اخذ پذیرش درخواست خود را از طریق درگاه برنامه آنلاین (Soknadsweb) ارسال کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باید درخواست خود را در اول ماه دسامبر ارسال کنند، به خاطر داشته باشید که دانشگاه درخواست ها را قبل و بعد از تاریخ اعلام شده بررسی نمی کند پس دانشجویان باید در زمان تعیین شده فرم مربوطه را تکمیل کنند و مدارک تعیین شده را ارسال کنند. پس از ارسال درخواست به صورت آنلاین دانشجو باید مستندات خود را در پورتال برنامه آنلاین بارگذاری کند. اگر مدارک شما به زبان های انگلیسی، سوئدی، نروژی یا دانمارکی نیست باید مدارک را توسط یک مترجم مجاز و دولتی ترجمه کنید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه نورد نروژ شامل فتوکپی از مدرک تحصیلی مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی، ارائه رونوشت از نمرات تحصیلی اخذ شده، اثبات الزامات زبان انگلیسی، فتوکپی از گذرنامه (فتکپی از صفحاتی گرفته شود که شامل: عکس، نام کامل، تاریخ تولد متقاضی باشد) و مستندات تغییر نام (در صورت وجود) می شود. دانشجویان خارجی و بین المللی برای اقامت در کشور نروژ در طول دوران تحصیلی به ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند، روش های اخذ ویزای تحصیلی با توجه به کشور شهروندی فرد متفاوت است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: