مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرآیند پذیرش دانشجو در نروژ

فرآیند پذیرش دانشجو در نروژ

درخواست‌ها و پذیرش در سیستم آموزش عالی نروژ توسط خود موسسات آموزشی انجام می‌شود و موسسات گوناگون ممکن است شرایط و مهلت‌های زمانی گوناگونی برای دانشجویان تعیین کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات لازم در مورد شرایط، مدارک مورد نیاز و مهلت‌ ارائه‌ی درخواست برای برنامه‌های تحصیلی و موسسات گوناگون را می‌دانید. حداقل شرایط لازم برای پذیرش در سیستم آموزش عالی در نروژ از این قرار است.

مقطع کارشناسی در نروژ

تکمیل تحصیلات دوره‌ی متوسطه در سطح پیشرفته که معادل قبولی در امتحان پایان دبیرستان در نروژ است، شرط اولیه‌ی عمومی برای ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌های دانشگاهی در نروژ است که توسط آژانس تضمین کیفیت آموزشی نروژ (NOKUT) تعیین می‌شود. برای دانشجویان برخی کشورها، داشتن حداقل یک سال تحصیلات تکمیلی در سطح دانشگاه ضروری است.

برخی از برنامه‌های تحصیلی دارای شرایط پذیرش ویژه‌ای هستند که معمولاً مربوط به رشته‌های تخصصی یا رشته‌های تحصیلی دبیرستان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شرایط، با موسسه‌‌ی آموزشی مورد نظر خود تماس بگیرید. متقاضیان دوره‌‌های کارشناسی ارشد معمولاً باید دارای مدرک کارشناسی/لیسانس یا معادل آن باشند. این مقطع آموزشی دارای دوره‌هایی معادل حداقل یک و نیم سال تحصیل تمام‌وقت در رشته‌ای مرتبط با رشته‌‌ی مورد نظر است.

لطفاً دقت داشته باشید که برای برخی از کشورها، سال نخست (و گاهاً سال دوم) تحصیل در یک موسسه‌ی آموزش عالی خارجی، در نروژ به‌عنوان تحصیل در بخش آموزش عالی شناخته نمی‌شود.

شرایط زبانی برای تحصیل در نروژ

برای دوره‌هایی که زبان آموزشی آن‌ها، زبان انگلیسی است، همه‌ی متقاضیان باید دارای مدارکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی باشند. مراقب باشید که شرایط زبانی ممکن است از موسسه‌ای به موسسه‌ی دیگر و گاهی از یک دوره‌‌ی تحصیلی به دوره‌‌ی تحصیلی دیگر متفاوت باشد و ممکن است آزمون‌ها و نمرات مختلف زبان انگلیسی در موسسات گوناگون مورد نیاز باشد. برای دوره‌هایی که زبان آموزشی آن‌ها زبان نروژی است، تسلط به زبان نروژی ضروری است و باید دارای مدارک و مستندات لازم در این زمینه باشید.


زبان نروژی را خارج از نروژ یاد بگیرید

حتی اگر دوره‌‌ی تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، تسلط داشتن به زبان نروژی هم از نظر تحصیلی و هم از نظر اجتماعی به شما کمک می‌کند. بیش از 140 موسسه‌ی آموزشی در سراسر جهان دوره‌های زبان نروژی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. هم‌اکنون، بین 5000 تا 6000 دانشجو در سراسر جهان وجود دارند که در حال یادگیری زبان نروژی هستند. شاید موسسه‌ی فعلی شما در فهرست این موسسات باشد. این می‌تواند نخستین گام شما برای تحصیل در نروژ باشد.

تبادل دانشجو در نروژ

همکاری‌های بین‌المللی برای موسسات نروژی مهم است و این موسسات تعداد زیادی توافق‌نامه‌های تبادل دانشجو با دانشگاه‌های سراسر جهان دارند. این توافق‌نامه‌ها به دانشجویان بین‌المللی در تمام سطوح تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) اجازه می‌دهد تا برای 3 ماه، 6 ماه یا یک سال به نروژ بیایند و همچنین دانشجویان نروژی به کشورهای دیگر بروند. درخواست‌های تحصیل در نروژ همیشه توسط موسسه‌ی آموزشی شما بررسی می‌شود و برای کسب اطلاعات بیشتر، شما باید از دفتر تبادل دانشجو/روابط بین‌الملل دانشگاه خود در مورد شرایط، مهلت‌ ارائه‌ی درخواست‌ها و گزینه‌های موجود سوال کنید. کلیه‌ی دوره‌های تبادل دانشجویان بین‌المللی در نروژ به‌زبان انگلیسی تدریس می‌شود. برخی موسسات نیز دوره‌های زبان نروژی را برای دانشجویان خارجی خود برگزار می‌کنند. شایع‌ترین برنامه‌های تبادل دانشجو در نروژ به شرح زیر است:

  • دوره‌ی Erasmus+
  • دوره‌ی دانشجویی Nordplus
  • دوره‌ی فولبرایت برای دانشجویان و دانش‌پژوهان آمریکایی
  • دوره‌ی زبان و ادبیات نروژی
  • بورسیه‌ی نروژ/منطقه‌ی اقتصادی اروپا
  • بورسیه‌ی تحصیلی نروژ و روسیه

تحصیل از راه تبادل دانشجو، یک روش مناسب برای تحصیل خوب در نروژ است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: