مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تاسیس شرکت در نروژ

تاسیس شرکت در نروژ

نروژ یک کشور امن و راحت برای انجام تجارت است. بانک جهانی، با توجه به موقعیتی که نروژ چندین سال است در آن قرار داشته است، نروژ را جزو 10 کشور برتر از 189 کشور از نظر سهولت انجام کسب و کار رتبه بندی کرده است. جمعیت 5.3 میلیونی این کشور از نظر اندازه متوسط است، اما هنوز هم، توان مالی آن به دلیل استاندارد بالای زندگی و توزیع یکنواخت ثروت، با اقتصادهای بزرگتر قابل مقایسه است. اکثر نروژی ها به زبان انگلیسی مسلط هستند و همچنین در این کشور اغلب به زبان فرانسوی و آلمانی صحبت می شود. نروژی ها عموماً تحصیلات خوبی دارند.

ثبت شرکت در نروژ

راه ثبت کسب و کار در نروژ از طریق مرکز ثبت نام Bronnøysund می باشد. شما باید فرم 'اعلان ثبت نام هماهنگ Coordinated Register Notification' را در این وب سایت تکمیل کنید. خود فرم فقط به زبان نروژی موجود است. نوع شرکت خود را انتخاب کنید.


شرکت سهامی خاص (AS)در نروژ

این نوع شرکت یکی از متداول ترین شرکت هایی است که کسب و کارهای بین المللی هنگام ثبت یک نهاد نروژی از آن استفاده می کنند. برای ثبت یک شرکت سهامی خاص در نروژ، به 30.000 کرون سرمایه (تقریباً 3200 دلار) نیاز دارید. این مقدار باید در بانکی مانند DNB سپرده شود. حساب بانکی تا زمان ثبت شرکت مسدود خواهد شد. همچنین باید یک بار هزینه 5.570 کرون ( 600 دلار) بپردازید تا شرکت شما به ثبت شرکت های تجاری اضافه شود. شرکت شما به حداقل دو مدیر نیاز دارد که یکی از آنها باید شهروند نروژی یا اروپایی باشد. شرکت های با مسئولیت محدود خصوصی دارای تعهدات حسابداری هستند و باید حساب های سالانه را به ثبت حساب های شرکت (regnskapsregisteret) ارسال کنند.

شعبه نروژی یک شرکت خارجی (NUF)

اگر از یک شرکت خارجی هستید، گزینه دیگر این است که شعبه ای از سازمان خود را در نروژ راه اندازی کنید. شعبه نروژی یک شرکت خارجی (NUF) نسبت به شرکت‌های AS و ASA هم راحت‌تر راه‌اندازی می‌شوند و هم بسته شدن آنان آسان‌تر است. همچنین این شرکت یک نهاد جداگانه نیست، بلکه به عنوان یک دفتر ثبت شده برای شرکت مادر عمل می کند. هنگام شروع این نوع کسب و کار، حداقل نیازی به سرمایه سهام وجود ندارد. با این حال، دارایی های شرکت اصلی در ترازنامه شعبه منظور می شود و شرکت اصلی نیز در قبال بدهی های شعبه مسئول خواهد بود. شرکت شعبه باید از قوانین کار نروژ پیروی کند (در ادامه در مورد آنها بیشتر خواهیم گفت)، و باید در نروژ مالیات بپردازد. یک استثنا در این مورد زمانی است که شرکت مادر در کشوری مستقر است که با نروژ توافقنامه مالیات مضاعف دارد.

تاسیس شرکت توسط اتباع خارجی در نروژ

اگر یک تبعه خارجی هستید که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار در نروژ هستید، به یک شماره شناسایی نروژی (شماره D یا شماره شناسایی شخصی) و یک آدرس تجاری نروژی نیاز دارید. شما می توانید همزمان با تکمیل ثبت نام خود در Bronnøysund برای شماره D درخواست دهید. این شماره D همچنین به شما امکان می دهد تا زمانی که در نروژ زندگی می کنید به خدمات عمومی دسترسی داشته باشید.

قوانین کار در نروژ

اگر قصد دارید افرادی را در نروژ استخدام کنید، تعدادی از مسئولیت ها وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید. این مسئولیت ها شامل:

سهم بیمه ملی کارفرما

کارفرمایان باید به عنوان بخشی از طرح بیمه ملی کشور، سهم بیمه ملی را برای کارکنان خود بپردازند. این سهم معمولاً 14.1٪ از حقوق کارمند تعیین می شود، اما این رقم بسته به کشوری که در آن مستقر هستید می تواند کمتر باشد.


طرح بازنشستگی شغلی در نروژ

کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که یک طرح بازنشستگی برای کارکنان خود در شرایط زیر ایجاد شده است: این شرکت دارای حداقل دو کارمند است که حقوق و زمان کار هر دو برابر با حداقل 75٪ از یک موقعیت کامل است. این شرکت حداقل یک کارمند بدون سهام مالکیت در کسب و کار دارد که حقوق و زمان کار او حداقل 75 درصد از یک موقعیت کامل است. این شرکت تعدادی کارمند دارد که حقوق و زمان کار آنها حداقل 20 درصد یک موقعیت کامل است، مشروط بر اینکه مجموع آنها معادل دو موقعیت کامل باشد. شما باید این طرح بازنشستگی را ظرف شش ماه پس از رعایت هر یک از معیارهای بالا اجرا کنید. پس از این، مسئولیت بررسی اینکه همه کارمندان بالای 20 سال، با موقعیت 20 درصد یا بیشتر، از اولین روز کار خود در طرح بازنشستگی شغلی ثبت نام کرده اند، بر عهده شما خواهد بود.

بیمه آسیب های شغلی در نروژ

شما همچنین باید از بیمه آسیب های شغلی ما برای کارکنان خود استفاده کنید. این کار را می توان با شرکت های بیمه خصوصی انجام داد. این بیمه باید شامل موارد زیر باشد:

  • صدمات و بیماری در اثر حوادث شغلی
  • بیماری که بر اساس قانون بیمه ملی معادل صدمات شغلی تلقی می شود
  • آسیب و بیماری در نتیجه مواد مضر یا فرآیندهای کاری
  • غرامت ناشی از، از دست دادن ظرفیت کاری و درآمد
  • پرداخت به همسر یا شریک زندگی مشترک در صورت فوت
  • شما مستحق کسر مالیات برای هزینه های مربوطه هستید و نیازی به پرداخت سهم بیمه ملی در بیمه آسیب های شغلی نخواهید داشت.

سایر قوانین و مقررات کار در نروژ

جدا از این دو نکته، قوانین و مقررات بسیاری وجود دارد که کارفرمایان نروژی باید به آنها توجه کنند - به عنوان مثال، در مورد محیط های کاری ایمن و ساعات کار، بسیاری از این قوانین مشابه قوانین سایر کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا خواهد بود.

نقل مکان به نروژ

اگر قصد دارید به نروژ نقل مکان کنید و همچنین شرکت خود را در اینجا راه اندازی کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. اولاً، ثبت یک تجارت در نروژ به طور خودکار به شما حق کار در اینجا را نمی دهد. قانون کلی این است که همه شهروندان خارجی برای کار در نروژ به اجازه اقامت نیاز دارند. بسته به کشور مبدأ شما شرایط مختلفی برای دریافت مجوز اقامت وجود خواهد داشت.

  • کشورهای شمال اروپا
    • اگر شهروند کشورهای شمال اروپا هستید، فقط باید برای تأیید هویت و اطلاعیه تغییر آدرس در اداره مالیات محلی خود حضور پیدا کنید.
  • اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا
    • اگر از کشوری در اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا آمده‌اید و می‌خواهید در نروژ یک کسب‌وکار داشته باشید، باید ظرف سه ماه پس از ورود به نروژ از طریق طرح ثبت نام برای شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا ثبت‌نام کنید.
  • خارج از منطقه اتحادیه اروپا EEA
    • شهروندانی که از خارج از اتحادیه اروپا / EEA می آیند، برای دریافت مجوز اقامت برای کار در نروژ، باید به UDI مراجعه کنند.


رابطه نروژ با اتحادیه اروپا

توافقنامه منطقه اقتصادی اروپا (EEA) سنگ بنای روابط بین نروژ و اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد. این توافقنامه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا را به همراه اعضای انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین در یک بازار داخلی که توسط مجموعه قوانین مشترک اداره می شود گرد هم می آورد. این بدان معناست که کالاها، خدمات، سرمایه و افراد می توانند با محدودیت های بسیار کمی بین نروژ و کشورهای اتحادیه اروپا حرکت کنند. شرایط مساوی برای کسب‌وکارها از طریق زمینه‌های برابر در مناقصه رقابتی، کمک‌های دولتی، و خرید دولتی در کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا وجود دارد. شرکت ها همچنین می توانند انتظار داشته باشند که با مقررات مشابهی مانند بسته بندی، برچسب زدن و استانداردهای محصول مواجه شوند. به طور خلاصه، نروژ در موارد زیر دارای حقوق و تعهداتی مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا است:

  • تجارت
  • سرمایه گذاری ها
  • بانکداری
  • بیمه
  • خرید و فروش خدمات

آشنایی با فرهنگ تجاری نروژ

زندگی تجاری نروژی به معنای ساختار مسطح و سلسله مراتب کمی است. کارمندان اغلب در تصمیم گیری مشارکت دارند و عادت دارند در شرایط مختلف صحبت کرده و مشارکت کنند. به یاد داشته باشید که مردم را در تصمیم گیری ها مشارکت دهید و خود را اولین نفر در بین افراد برابر بدانید. این امر کمک می کند که ساختار مسطح و فضای باز در نروژ به عنوان ابزاری نه برای تهدید بلکه برای دستیابی به نتایج در نظر گرفته شود. همکاری بسیار ارزشمند است و اساس 'مدل نروژی' همکاری بین دولت، فدراسیون های کارفرمایی و سازمان های کارمند است. در سطح شرکت، همکاری بین کارفرمایان و کارکنان، و بین مدیران و زیردستان، حیاتی است. برابری جنسیتی در نروژ مهم است و زنانی که در نروژ تجارت می‌کنند مانند مردان با آنان رفتار خواهد شد. در اینجا برخی از عناصر کلیدی فرهنگ کسب و کار نروژ آورده شده است:

  1. ساختارهای مسطح و سلسله مراتب کمی
  2. ارتباط سریع و غیر رسمی
  3. تمرکز بر همکاری
  4. اعتماد بین مردم
  5. کارکنان توانمند
  6. تعادل کار و زندگی خصوصی
  7. برابری جنسیتی
  8. تمایل به ریسک

به برگن بزرگ خوش آمدید

پایتخت اقیانوسی نروژ

در منطقه برگن، ما همیشه روابط نزدیکی با دریا داشته ایم. این شهر صاحب یک صنعت ترابری قوی، کارکنان نفت و گاز و برخی از بزرگترین شرکت های پرورش ماهی در نروژ است. برگن همچنین مرکزی برای تحقیقات اقیانوسی است، جایی که بسیاری از مشاغل و محققان در حال کار برای درک و محافظت از محیط زیست دریایی ما هستند. با این وجود، اقیانوس تنها جایی نیست که برگن در حال جابجایی مرزها است. این شهر خانه صنعت پرهیاهوی فناوری رسانه، مرکز فین‌تک در حال رشد، و جامعه فناوری سلامت پر جنب و جوش است. هزینه راه‌اندازی فعالیت‌های تحقیق و توسعه در سطح بین‌المللی با یک سیستم توسعه‌یافته برای حفاظت از حقوق مالکیت معنوی قابل رقابت است. نروژ به طور کامل در تمام برنامه ها و فعالیت های تحقیقاتی اتحادیه اروپا شرکت می کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: