مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد.

از آنجایی که نروژ به شدت به نیروگاه های بادی روی می آورد، صنعت نفت و گاز و انرژی آب این کشور همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. جدا از انرژی، مقامات این کشور برای بهبود و تاسیس جاده ها، پل ها و تونل های جدید هزینه های زیادی پرداخت می کنند. با وجود همه این پروژه ها، نروژ هنوز هم مشکلاتی دارد و در میان جمعیت نسبتاً کم 5.5 میلیون نفری اش، افراد واجد شرایط کافی وجود ندارند. به این ترتیب، این حرفه یکی از متنوع ترین حرفه ها در نروژ در زمینه شهروندی نیروی کار است.

رشته های مهندسی مورد نیاز در نروژ

صنعت انرژی (نفت و گاز و همچنین برق آبی و بادی) به مهندسان در تمامی رشته ها نیاز دارد که شامل مهندسان زیر دریای نفت، مکانیک، شیمی، فرآیند و پروژه و بسیاری موارد دیگر می شود. همچنین به مهندسان عمران، ساختمان و سازه برای انرژی و همچنین برای پروژه های زیربنایی نیاز دارد. مهندسان پروژه، ایمنی، کیفیت و فرآیند نیز در بسیاری از صنایع مورد نیاز هستند.

اگر به سخت افزار، نرم افزار و مهندسی برنامه نویسی علاقه دارید، مشاغل زیادی در شرکت های اینترنت اشیا  IoT. Companies (internet of things) وجود دارند. شرکت های فعال نروژ در این زمینه عبارتند از Nordic Semiconductor، Microchip Technology (Atmel سابقا ) و ARM. ما برخی از این موارد را در پست اخیر خود در Developer Jobs پوشش داده ایم. اما در اینجا نیز اطلاعات مرتبطی پیدا خواهید کرد، پس به مطالعه این مقاله ادامه دهید!

چه مشاغلی در نروژ موجود است؟

همانطور که می بینید، تقریباً تقاضا برای همه رشته های مهندسی زیاد است. با این حال، با توجه به ماهیت پروژه مهندسی، بسیاری از مشاغل دارای محدودیت زمانی هستند. البته این زمان می تواند سال ها طول بکشد، اما وجود قراردادهایی با مدت معین امری عادی است. این امر می تواند بسته به کارفرما، یک ترتیب مستقیم یا از طریق یک آژانس استخدام شخص ثالث یا شرکت مشاوره باشد. با توجه به موارد اخیر، شما کارمند مشاور می شوید و ممکن است در آینده به سمت های دیگری نیز برگزیده شوید. البته موقعیت های دائمی و تمام وقت نیز موجود است. با این حال، کارفرمایان به احتمال زیاد به کاندیداهایی با تجربه کاری در داخل کشور نگاه مثبت تری خواهند داشت. بنابراین، حتی اگر به یک شغل دائمی علاقه دارید، قراردادهای موقت را رد نکنید. حتما می پرسید که چه تجربه ای لازم دارید؟ در اینجا گزیده ای از آگهی های استخدامی اخیر آورده شده است:


چه کسی مهندس را در نروژ استخدام می کند؟

این امر تا حد زیادی به صنعت وابسته است. شغل های دائمی توسط کارفرما و احتمالاً در یک آژانس استخدام انجام می شود. شغل های موقت معمولاً توسط آژانس های شخص ثالث پر می شود. برای صنعت انرژی، حوزه های اصلی مانند Equinor و Aker Solutions همیشه دارای پست شغلی خالی هستند و در وب سایت های مخصوص خودشان تبلیغ می شوند.

ارزش آن را دارد که با ارسال رزومه خود با دفتر آژانس های کاریابی نیز آشنا شوید. برای بحث در مورد فرصت ها و شرایط بازار تماس بگیرید. اگر قبلاً هرگز در نروژ کار نکرده اید، به احتمال زیاد سایر تجربیات خارج از کشور به خوبی بررسی می شوند. آژانس های پیشرو که به طور فعال چنین مشاغلی را تبلیغ می کنند شامل Experis، بخشی از گروه Manpower است. همچنین بررسی شرکت های کوچکتر و تخصصی مانند First Engineers نیز ارزشش را دارد.

مهندسان در نروژ چقدر حقوق می گیرند؟

به خوبی شناخته شده است که حقوق در نروژ نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بالا است و این امر به ویژه در پایین ترین مقیاس نیز صدق می کند. البته حقوق مهندسان دارای سالها تجربه در صنعت انرژی ممکن است تفاوت زیادی داشته باشد. به طور کلی، فارغ التحصیلان جدید می توانند انتظار دستمزد سالانه ای بین 450,000 تا 500,000 کرون نروژ را برای سال های اولیه کار خود داشته باشند. همچنین با ده سال سابقه به طور متوسط   حدود 660,000 کرون ( در بخش دولتی) و 780,000 کرون (در بخش خصوصی) است. در بخش خصوصی، دریافت حقوق سالانه بیش از یک میلیون کرون نروژ برای کسانی که با سال‌ها تجربه در پست‌های ارشد کار می کنند، امری غیرمعمول نیست.

اتحادیه های کارگری و گروه های ذینفع در نروژ

با داشتن حدود 90,000 عضو، انجمن مهندسان و فناوران نروژ (NITO) بزرگترین سازمان در نروژ است. افرادی که دارای مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد یا بالاتر هستند می توانند عضو این سازمان بشوند. NITO یک سرویس استخدام نیست، اما به اعضای خود در فرآیند درخواست شغل کمک می کند که شامل بررسی انتقادی رزومه‌ها و نامه‌های درخواست در رابطه با یک شغل است. اگر از سمت آکادمیک مهندسی می آیید، Tekna بزرگترین جامعه دانشگاهیان نروژ در زمینه علم و فناوری است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
وکالت در نروژ
وکالت در نروژ

برای وکلای خارجی امکان وکالت در نروژ وجود دارد، اما باید فرآیند بسیار خاصی را دنبال کنند. کار در نروژ تحت یک مجوز قانونی خارجی امکان پذیر است، اما قوانین خاص بستگی به این دارد که آیا قصد دارید به طور موقت یا دائم به عنوان وکیل فعالیت کنید. همچنین بسته به ک ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: