مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
صنعت غذاهای دریایی در نروژ

صنعت غذاهای دریایی در نروژ

چگونه می توان در این صنعت صادراتی بسیار مهم کار پیدا کرد؟

غذاهای دریایی پس از نفت و گاز دومین بخش صادراتی نروژ است. این صنعت شامل ماهیگیری سنتی، پرورش ماهی مدرن و فرآوری انواع غذاهای دریایی در تاسیسات خشکی است. به دلیل افزایش رقابت، سهمیه بندی و فناوری جدید، صنعت سنتی در سال های اخیر تغییرات قابل توجهی داشته و تعداد مشاغل موجود کاهش یافته است. البته مشاغل هنوز در دسترس اند، اما بسیاری از آنها بر اساس تقاضا هستند و می توانند حتی فصلی باشند. کار در این صنعت می تواند سخت، طولانی و کسل کننده باشد و اغلب شامل کار در ساعات غیر اجتماعی می شود.

امروزه ترال‌های بزرگ ماهی را در کشتی پردازش می‌کنند که یکی از عواملی است که منجر به کاهش تعداد کارخانه‌های فرآوری در خشکی شده است. این بخش با کارخانه‌های بزرگ‌تری که در تمام طول سال تولید دارند، ادغام شده است. در این کارخانه ها که در سراسر خط ساحلی نروژ پراکنده هستند، برخی از مشاغل فرآوری به صورت دائمی در دسترس هستند. در شرکت های پرورش ماهی، کشتار و بسته بندی متداول ترین فعالیت ها هستند.

مشاغل غذاهای دریایی در نروژ

با توجه به ماهیت صنعت، مشاغل اغلب در مناطق روستایی بیشتر در دسترس هستند. به همین دلیل، شرکت ها اغلب مسکن دارند و اتاق هایی را در خانه های مشترک به کارمندان خود اجاره می دهند. بسته به محل اقامت و کارخانه، ممکن است نیاز به حمل و نقل شخصی داشته باشید. اگرچه حمل و نقل عمومی در شهرهای نروژ خوب است، اما در شهرهای کوچکتر به خصوص در امتداد خط ساحلی بسیار کمتر است.

تجربه و سایر الزامات برای مشاغل غذاهای دریایی در نروژ

تسلط به زبان نروژی به اندازه بسیاری از مشاغل دیگر در نروژ ضروری نیست. اکثر کارفرمایان افرادی را ترجیح می دهند که حداقل نروژی را بفهمند، اما برخی از آنها به دلیل تعداد بالای کارگران خارجی تا آنجا پیش رفته اند که انگلیسی را زبان کاری خود قرار داده اند. با این حال، کار بر روی قایق به دلایل بهداشتی و ایمنی نیاز به فهم زبان نروژی دارد. تجربه کار در این صنعت ترجیح داده می شود، اما در عمل هر گونه تجربه کار در محیط های کارخانه ای حائز اهمیت است. کار در صنایع ماهیگیری و غذاهای دریایی خطرات مشخصی را به همراه دارد. ماشین آلات و تجهیزات باید به درستی به کار برده شوتد و شما باید در این رابطه آموزش ببینید. در نروژ، گواهینامه برای موقعیت های مختلف صنعت وجود دارد.


مقدار حقوق مشاغل دریایی در نروژ

نروژ دستمزد ملی ندارد، اما صنعت غذاهای دریایی یکی از صنایعی است که در رابطه با دستمزد دارای یک قرارداد جمعی و کلی است. تا آوریل 2018، دستمزد پایه ساعتی 173.10 کرون برای کارگران غیر ماهر و کارگران تولیدی، 10.5 کرون دیگر نیز برای کارگران ماهر تعیین شده است. این افزایش نسبت به نرخ سال 2015-2016 162,85 کرون برای کارگران غیر ماهر/کارگران تولیدی، و 10 کرون اضافی برای کارگران ماهر است. این دستمزد برای تمامی کارگران، صرف نظر از شهروندی یا وضعیت عضویت شما در اتحادیه اروپا، اعمال می شود. برای اضافه کاری، تعطیلات آخر هفته /یا عصرها دستمزد اضافی دریافت می شود. برخی از شرکت‌ها به ازای هر کیلو یا هر واحد نرخ پرداخت می‌کنند، اما مقرراتی وضع شده است تا مطمئن شوند که دستمزد در این موارد حداقل با دستمزد ساعتی بالا برابر است. نوبت کاری برای کار دو شیفت 20 درصد و برای سه شیفت 25 درصد مکمل است.

کجا در نروژ شغل پیدا کنیم؟

برای استخدام دائم، «پیشنهادات معمولی» عمدتاً Nav و Finn را بررسی کنید. برای قراردادهای کوتاه مدت، استخدام از قبل انجام می شود و بسیاری از این مشاغل به صورت عمومی تبلیغ نمی شوند. در بسیاری از موارد، شرکت‌ها تمایل دارند از شبکه‌ها و مخاطبین خود برای جذب کارگران از کشورهای دیگر استفاده کنند. البته این نکته مهم است که کشور تابعیت و وضعیت مهاجرت شما بر شانس شما جهت یافتن کار در این بخش تأثیر می گذارد. برای یک شرکت نروژی استخدام شهروند یک کشور اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا به همان اندازه یک نروژی آسان است، بنابراین شهروندان اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا با تجربه شانس خوبی دارند. اگر از خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا هستید، شانس شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، مگر اینکه تجربه بسیار مرتبط داشته باشید یا قبلاً مجوز اقامت دائم گرفته باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: