مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شغل رانندگی در نروژ

شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می توانید بسیاری از مناطق نروژ را ببینید و با افراد جدید زیادی ملاقات کنید. مشاغل رانندگی حرفه ای از جمله اتوبوس، کامیون، پیک و تاکسی در سراسر نروژ در دسترس هستند. اما، در بیشتر موارد برای شروع به یک گواهینامه رانندگی استاندارد نیاز دارید.

شغل رانندگی تاکسی  در نروژ

رانندگان تاکسی در نروژ هم به عنوان کارمند و هم به عنوان خوداشتغال کار می کنند. در هر صورت، راننده اطلاعات و وظایف خود را از طریق اداره تاکسی‌ رانی می گیرد و برای دریافت حقوق مسافران را جا به جا می‌کند. از طرف تاکسیرانی به راننده تاکسی اطلاع داده می شود که چه مشتریانی باید در کجا و کدام آدرس پیاده شوند. همچنین به عنوان راننده تاکسی، از طریق مرکز تاکسی رانی از آدرس مقصد و هرگونه اطلاعات لازم در مورد مسافران مطلع خواهید شد.

یک راننده تاکسی باید خدمات گرا باشد و از نظر فیزیکی بتواند به مسافر(ها) در حمل و تخلیه چمدان هایشان کمک کند. به عنوان یک راننده تاکسی، شما همچنین باید به افراد دارای معلولیت که نیاز به کمک دارند کمک بیشتری ارائه دهید. همچنین شما باید اطلاعات خوبی از سیستم راه های داخلی و مسائل ترافیکی داشته باشید و از ایمنی و راحتی در تمام مراحل کار آگاه باشید. اگر خودتان صاحب تاکسی هستید و به صورت خوداشتغالی کار می کنید، باید در مورد امور مالی، سیستم های داده و تعمیر و نگهداری خودرو نیز اطلاعات داشته باشید. با توجه به صنعت و ارقام، رانندگان تاکسی تمام وقت می توانند بین 370,000 تا 410,000 کرون در سال درآمد داشته باشند. البته این ارقام بر اساس مکان و عوامل دیگر متفاوت است.

شرایط لازم برای راننده تاکسی شدن در نروژ

هیچ شرایط آموزشی رسمی برای راننده شدن وجود ندارد، اما باید مجوز پلیس برای شما صادر شده باشد. برای به دست آوردن این مجوز، شما باید حداقل 20 سال سن داشته باشید، یک گواهینامه رانندگی کامل، یک گواهی سلامت و یک گواهی تایید شده از حسن رفتار برای پنج سال گذشته داشته باشید. همچنین در صورت نیاز اداره تاکسی باید یک آزمون دانش را گذرانده باشید.

یکی از مسائلی که تازه واردان با آن مواجه خواهند شد این است که همه دفاتر تاکسی قبل از اینکه مجوز دریافت کنید، به مهارت لازم زبان نروژی نیاز دارند. البته الزامات دقیق بین دفاتر تاکسی متفاوت است. برای راه اندازی کسب و کار خود و داشتن تاکسی شخصی، یک دوره اضافی لازم است که معمولاً به دو سال تجربه به عنوان راننده تاکسی نیاز دارد. شرکت هایی که بیشترین پوشش ملی را دارند Norgestaxi است که مجموعه ای از دوره ها را در سراسر کشور و یک دوره فشرده در تروندهایم ارائه می دهند. سایر شرکت‌های بزرگ که ارزش بررسی دارند عبارتند از تاکسی اسلو، تاکسی برگن و تاکسی تروندر است.


شغل راننده پیک و کامیون در نروژ

رانندگی با وسایل نقلیه سنگین در اطراف نروژ مستلزم صلاحیت های اضافی است، اما تقاضای زیادی برای رانندگان واجد شرایطی که مایل به کار در ساعات غیر اجتماعی هستند، وجود دارد.

پیک (پست) های اصلی فعال در نروژ عبارتند از DHL، FedEx، و TNT است. شرکت پان نوردیک Pan-Nordic PostNord در سال های اخیر سهم قابل توجهی از بازار را به دست گرفته است. Post-Nord 1,350 کارمند در سراسر کشور استخدام می کند اما 800 راننده خوداشتغال نیز دارد که از آنان برای تحویل های مهم و ضروری استفاده می کند، بنابراین این صنعت دیگری است که در آن خوداشتغالی رایج است. در زمان نگارش این مقاله، این شرکت برای دارندگان خوداشتغال کامیون های 8 پالت یا 15 پالت تبلیغ می کند. ساعات کاری متفاوت است، اما شامل شب و رانندگی در شب می شود. از سال 2009، هر کسی که در حمل و نقل مسافربری یا کالا برای کرایه کردن یا دستمزد کار می کند، با استفاده از وسیله نقلیه ای که برای دسته وسایل نقلیه سنگین به گواهینامه نیاز دارد، باید گواهینامه صلاحیت حرفه ای راننده (CPC) داشته باشد.

انواع های گواهینامه خودروهای سنگین عبارتند از: C1، C1E، C، CE، D1، D1E، D و DE. اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید در اداره راه های عمومی نروژ پیدا کنید.

شغل راننده اتوبوس در نروژ

رانندگان اتوبوس برای شرکت های سراسر کشور کار می کنند. شما می توانید هم در حمل و نقل عمومی، هم در مسیرهای منطقه ای و هم در اتوبوس های خصوصی کار کنید. برخی از شرکت های اتوبوسرانی مسیرهای خارجی نیز دارند. روز کاری بسته به محل کار شما متفاوت خواهد بود. اکثر رانندگان اتوبوس در مسیرهای برنامه ریزی شده در شهرها و شهرک ها رانندگی می کنند، اما شما می توانید با اتوبوس های شرکتی، اتوبوس های توریستی یا اتوبوس های سریع السیر فرودگاه نیز کار کنید. برای تبدیل شدن به یک راننده اتوبوس، به گواهینامه رانندگی کلاس D و گواهینامه رانندگی حرفه ای نیاز دارید. برای شرکت در این آزمون باید گواهینامه رانندگی کلاس B که خودروهای معمولی را پوشش می دهد و سوابق رانندگی کاملی داشته باشید.

نرخ پرداخت در اواخر عصر و آخر هفته بیشتر است. ارقام نشان می دهند که یک راننده اتوبوس در نروژ می تواند انتظار داشته باشد که دستمزد سالانه بین 410،000 تا 440،000 کرون دریافت کند. یکی از بزرگترین شرکت های اتوبوسرانی کشور که در جنوب شرق و مرکز کشور فعالیت می کند، Unibuss است که ادعا می کند افرادی از بیش از 50 ملیت در میان 1800 کارمند خود دارد. همچنین اطلاعات موجود در وب سایت شغلی آنها می گوید: 'ما تأکید می کنیم که باید دانش نروژی خوبی داشته، مسئولیت پذیر، قابل اعتماد باشید و از توانایی ارائه خدمات خوب برخوردار باشید'.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
وکالت در نروژ
وکالت در نروژ

برای وکلای خارجی امکان وکالت در نروژ وجود دارد، اما باید فرآیند بسیار خاصی را دنبال کنند. کار در نروژ تحت یک مجوز قانونی خارجی امکان پذیر است، اما قوانین خاص بستگی به این دارد که آیا قصد دارید به طور موقت یا دائم به عنوان وکیل فعالیت کنید. همچنین بسته به ک ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: