مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه تحصیلی نروژ

بورسیه تحصیلی نروژ

نروژ یکی از کشورهایی است که بر این باور است که آموزش باید در دسترس همه باشد. در واقع، نروژ یکی از کشورهای شمال اروپاست که فارغ از کشور مبدا، تحصیل رایگان در اختیار همه قرار می‌دهد. این موضوع این کشور را به مقصدی محبوب برای تحصیل تبدیل می‌سازد، چون دانشجویان بین‌المللی می‌توانند مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا را رایگان در نروژ به‌پایان برسانند. با این حال، از آنجایی‌که نروژ دارای هزینه‌های بالایی برای زندگی است، کسب منابع مالی دیگر همچنان برای دانشجویان بین‌المللی ضروری است. بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی این امکان را می‌دهد تا با تامین هزینه‌های زندگی خود، در نروژ رایگان تحصیل کنند. با صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشگاه از طریق کسب بورسیه‌های تحصیلی، دانشجویان خارجی می‌توانند در نروژ تجربه‌ی هیجان‌انگیزتری داشته باشند. آبدره‌های زیبا و کوه‌های پوشیده از برف، مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای را تشکیل می‌دهند که دانشجویان به‌راحتی می‌توانند در آن استراحت کنند و به آرامش بپردازند. در 23 دانشگاه این کشور تقریباً سیصد رشتۀ تحصیلی ارائه می‌شود و در آن‌ها، بیش از پانزده‌هزار نفر دانشجوی بین‌المللی از کشورهای مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های نروژ مشغول به‌تحصیل هستند. تحصیل مقاطع مختلف در نروژ معمولاً از آگوست آغاز می‌شود و دانشگاه‌ مهلت درخواست را در بازۀ زمانی 1 دسامبر یک‌سال قبل تا 15 مارس درنظر گرفته‌اند. اگر قصد دارید برای تحصیل به نروژ بروید، پیش از هر اقدامی، از مهلت‌ زمانی ثبت‌نام دانشگاه‌ها مطمئن شوید. دانشگاه‌ها شرایط پذیرش را تعیین می‌کنند اما معمولاً متقاضیان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد مدرک مرتبط با رشتۀ دلخواهشان را باید ارائه دهند تا ثابت کنند، حداقل یک‌‌ونیم سال در آن حوزه تحصیل کرده‌اند.

دانشگاه‌های دولتی نروژ معمولاً شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کنند؛ ولی دانشجویان برای عضویت در انجمن دانشجویی دانشگاه‌های نروژ و شرکت در امتحان‌های پایان‌ نیمسال، به پرداخت هزینه‌ای در حدود 600 یورو ملزم خواهند بود. دانشجویان با پرداخت این مبلغ، از مزایایی مثل خدمات بهداشتی، مشاوره، دسترسی به امکانات ورزشی و تخفیف در استفادۀ حمل‌ونقل عمومی و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی بهره‌مند می‌شوند. گفتنی است دانشگاه‌های خصوصی نروژ از حمایت مالی دولت برخوردار نیستند و حق دارند سالانه از دانشجویان شهریه دریافت کنند؛ ولی مبلغ پرداختی دانشجویان بین‌المللی و بومی نروژ در این دانشگاه‌ها تفاوتی نخواهد داشت. متوسط هزینۀ زندگی در نروژ 9،600 یورو در سال تخمین زده می‌شود و دانشجویان اجازه دارند بیست ساعت در هفته کار کنند تا بخشی از هزینه‌های زندگی و تحصیل‌شان را تأمین کنند. گفتنی است با بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی نروژ که دولت و دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند، بخش زیادی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش می‌دهد. در این مطلب قصد داریم انواع بورسیه تحصیلی نروژ را معرفی کنیم.


شرایط دریافت بورسیه تحصیلی نروژ

متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی نروژ انگیزه‌نامه‌ای به‌زبان انگلیسی باید بنویسند و در آن کاملاً توضیح دهند چرا به‌دریافت بورسیه نیاز دارند و درصورت دریافت آن، چه‌کمکی به رشد مهارت‌های‌شان خواهد شد. این نامه‌ در کاغذ A4 و حداکثر 250 واژه باید نوشته شده باشد.

بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی نروژ

بورسیه تحصیلی نروژ یکی از انتخاب‌های پرطرفدار برای تحصیلات بین‌المللی است که با حضور در فرایند بولونیا سیستم‌های آموزشی این کشور با دانشگاه‌های مطرح اروپایی سازگار و هماهنگ شده و مدارک تحصیلی ارائه‌شده در نروژ در کشورهای دیگر نیز معتبر است.

بورسیه تحصیلی دکتری دانشجویان بین‌المللی

دانشکده‌های روانشناسی و فیزیک و مؤسسۀ بیولوژی دهان و دندان و مؤسسۀ پزشکی بالینی دانشگاه اسلو (University of Oslo) برای دانشجویان بین‌المللی دکتری تمام‌وقت بورسیه چهارساله‌ای در نظر گرفته است. ازجمله مزایای این بورس می‌توان به‌ حقوق سالانۀ حدوداً پانصد کرونی اشاره کرد که با قرارداد بازنشستگی و مزایای رفاهی همراه است.

بورسیه تحصیلی SECCLO اراسموس موندس آسیا

ارزش این بورسیه تحصیلی 47هزار تا 49 هزار یوروست و به دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

بورسیه تحصیلی CLIFF-GRADS

بورسیه تحصیلی CLIFF-GRADS چهار تا شش سال ماهانه به دانشجویان دکتری اعطا می‌شود و مبلغ آن بین ده‌تا دوازده‌هزار دلار اعلام شده است.

بورسیه تحصیلی رشتۀ اقتصاد

بانک مرکزی زنان اروپا برای آن‌دسته از دانشجوی زنی که در مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ اقتصاد و مدرسۀ تجارت در اروپا تحصیل می‌کنند، بورسیه‌ای ده‌هزار یورویی درنظر گرفته است.


بورسیه تحصیلی Jack and Jones

بورسیه تحصیلی نروژ برای تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه‌های این کشور درنظر گرفته شده است و یکی از آنها بورسیه تحصیلی Jack and Jones است که به دانشجویان بزرگ‌تر از هجده سال رشته‌های مُد و تجارت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد. گفتنی است مبلغ این بورسیه هزار یورو در سال تعیین شده است.

بورسیه مقطع کارشناسی نروژ

تمام متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی مقاله‌ای سیصد واژه‌‌ای به‌زبان انگلیسی با عنوان «چگونه نوشتن روی دنیای امروز تأثیر می‌گذارد؟» باید بنویسند و فرم درخواست بورسیه را آنلاین تکمیل کنند. بورسیه‌های مقطع کارشناسی درهرسال تحصیلی برای تمامی دانشجویان نروژی و بین‌المللی دردسترس است و باتوجه‌به دریافت هرکدام از بورسیه‌ها تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی پوشش داده می‌شود.

بورسیۀ تحصیلی Jelvix

بورسیه تحصیلی Jelvix ویژۀ آن‌دسته از متقاضیان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که به‌ علم و فناوری‌های نوآورانه و نوظهور و مهندسی علاقه دارند. این بورسیه رقابتی است و به‌نفر اول هزار دلار جایزه اهدا می‌شود. متقاضیان باید دانشجو باشند و CGPA (معدل در سیستم آموزشی نروژ) آنان سه یا چهار باشد. متقاضیان برای دریافت این بورسیه، مقاله‌ای در توصیف پیشینه، دستاوردهای شخصی، چالش‌ها و فعالیت‌های آموزشی‌شان باید بنویسند. 

کمک‌هزینۀ تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی

مبلغ این بورسیه تحصیلی نروژ هزاردلار است و به‌تمامی دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد. متقاضیان این بورسیه در آزمون آن باید شرکت و نمرۀ قبولی دریافت کنند و از ویژگی‌های عالی و استثنایی تحصیلی برخوردار باشند.

بورسیه تحصیلی کالج خصوصی

وبگاه bestVPN.com با هدف افزایش آگاهی دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در حوزۀ حریم خصوصی دیجیتال، جایزه‌ای دوهزار دلاری برای بهترین مقالۀ پانصد تا واژه‌ای با موضوع حریم خصوصی درنظر گرفته است. داوطلبان دربارۀ خطرهای احتمالی حریم خصوصی با شرکت‌های آزمایش DNA باید‌ بحث و تبادل‌نظر کنند بپردازد و به سؤال‌هایی ازاین دست جواب دهند: چه اتفاقی می‌افتد اگر اطلاعات DNA انسان در اختیار افراد ناشناس و اشتباه قرار بگیرد؟ چگونه می‌توانیم از قابلیت فناوری DNA بهره‌مند شویم بدون آنکه حریم خصوصی‌مان درخطر بیفتد؟

بورسیه تحصیلی بازاریابی اینترنتی

این بورسیه تحصیلی نروژ فقط ویژۀ دانشجویان کارشناسی و مبلغ آن حدود سه‌هزار دلار است. بورسیه یادشده براساس شایستگی به دانشجویان واجد شرایط 15 تا 35 ساله اعطا می‌شود و هرکدام از آنان مقاله‌ای تحقیقاتی دربارۀ موضوعی مشخص باید بنویسند.

بورسیه تحصیلی ServiScape

این بورسیه تحصیلی هزاردلاری مخصوص دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل هجده‌ساله درنظر گرفته شده است. متقاضیان برای بهره‌مندی از این بورسیه تحصیلی نروژ مقاله‌ای 300واژه‌ای به‌زبان انگلیسی با موضوع «چگونه نوشتن روی دنیایی امروز تأثیر می‌گذارد؟» باید بنویسند و درخواست دریافت بورسیه را آنلاین تکمیل کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: