مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
وکالت در نروژ

وکالت در نروژ

برای وکلای خارجی امکان وکالت در نروژ وجود دارد، اما باید فرآیند بسیار خاصی را دنبال کنند. کار در نروژ تحت یک مجوز قانونی خارجی امکان پذیر است، اما قوانین خاص بستگی به این دارد که آیا قصد دارید به طور موقت یا دائم به عنوان وکیل فعالیت کنید. همچنین بسته به کشور شهروندی شما قوانین متفاوتی وجود دارد، به ویژه اینکه آیا شهروند یک عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستید یا خیر.

کار به عنوان وکیل خارجی در نروژ

صرف نظر از اینکه کدام یک از حالات فوق در مورد شما صدق می کند، باید یک اخطار یا درخواست (که بستگی به شرایط دارد) به شورای نظارت برای اعمال حقوقی ارسال کنید. در صورت تایید، شما تحت مجوز کشور خود وکالت می کنید و از عنوان حرفه ای کشور به اضافه ملیت خود استفاده می کنید. دشواری این فرآیند و چگونگی امکان تحقق این امر به کشور شهروندی شما بستگی دارد، که به شرح زیر است:

کشورهای عضو مناطق اقتصادی اروپا EEA 

وکلای کشورهای عضو مناطق اقتصادی اروپا EEA می توانند همان قوانین خارجی، حقوق بین المللی و قوانین نروژ را اعمال کنند. برای انجام این کار، باید پیغامی مبنی بر اینکه در حال راه اندازی یک دفتر حقوقی در نروژ هستید همراه با اسنادی که اعتبار قانونی حرفه ای شما را در کشورتان اثبات می کند، به شورای نظارت ارسال کنید.

سایر الزامات عمومی نیز شامل تامین امنیت، پرداخت کمک به شورای نظارت جهت اعمال حقوقی (Tilsynsrådet برای advokatvirksomhet) و کمیته انضباطی (Disiplinærnemden) و ارائه اعلامیه پذیرش مأموریت از سوی حسابرس است.


وکلا از سایر کشورها برای کار در نروژ

وکلای کشورهایی به جز مناطق اقتصادی اروپا EEA باید برای دریافت مجوز فعالیت در نروژ به شورای نظارت مراجعه کنند. البته یک محدودیت اضافه نیز وجود دارد که متقاضیان موفق فقط می توانند قوانین خارجی و قوانین بین المللی را رعایت کنند و مجاز به اجرای قانون نروژ نیستند. همانند وکلای کشورهای عضو مناطق اقتصادی اروپا EEA، الزامات کلی ذکر شده در بالا باید رعایت شود. همچنین ممکن است محدودیت های اضافی توسط شورای نظارت اعمال شود.

تمرین موقت برای وکلای خارجی در نروژ

صرف نظر از کشور تابعیت، وکلای خارجی واجد شرایط حق ارائه کمک حقوقی در نروژ را به طور موقت بدون نیاز به درخواست دارند. خدمات می تواند در رابطه با قوانین نروژی، خارجی و بین المللی ارائه شود. البته این امر فقط برای وکلایی اعمال می شود که قصد ندارند به طور دائم در نروژ مستقر شوند. در چنین مواردی، وکلا باید از عنوان حرفه ای از کشور خود استفاده کنند. مقامات و دادگاه‌های نروژی ممکن است برای اثبات وضعیت به اسناد نیاز داشته باشند. برای چنین شخصی، قوانین مربوط به کشورشان در مورد کارشان در نروژ به همراه آئین نامه رفتاری نروژ برای وکلا نیز اعمال می شود.

دریافت مجوز قانونی نروژی

در نهایت، مجوز نروژی برای وکالت را می توان بر اساس یک مجوز معادل کشور خودتان صادر کرد. با اخذ مجوز نروژی، شخص مورد نظر حق استفاده از عنوان 'advokat' را در کنار وکلای تحصیل کرده نروژی دارد. وکلای خارجی نیز ممکن است از عنوان حرفه ای در کشور خودشان استفاده کنند. مجوز نروژی برای وکالت توسط شورای نظارت بر فعالیت های حقوقی با رعایت شرایط خاصی صادر می شود، و بسته به اینکه متقاضی شهروند یک کشور عضو منطقه اقتصادی اروپا باشد یا خیر متفاوت است.

وکلای کشورهای منطقه اقتصادی اروپا

وکلایی که شهروند یکی از کشورهای مناطق اقتصادی اروپا EEA هستند، در صورتی که حق وکالت در کشور خود را داشته باشند، می توانند جهت صادر شدن مجوز نروژی برای وکالت اقدام کنند. با این حال، آنها باید امتحانی را پشت سر بگذارند که دانش آنها در رابطه با قوانین نروژ را ثابت کند. برای انجام این کار باید به شورای نظارت مراجعه کنند.


وکلای سایر کشورها در نروژ

وکلای دارای تابعیت از یک کشور غیر منطقه اقتصادی اروپا نیز می توانند برای دریافت مجوز نروژی به شورای نظارت مراجعه کنند، اما چنین مجوزی به طور کلی کاملاً محدود کننده است. پس از ارزیابی کلی صلاحیت و شایستگی متقاضی، شورای نظارت ممکن است چنین مجوز را صادر کند.

کار به عنوان کارآموز حقوقی در نروژ

کسانی که مجوز وکالت در کشورشان ندارند ممکن است تحت شرایط خاصی مجاز به کار به عنوان وکیل کارآموز در نروژ باشند. متقاضیان باید دارای تحصیلات حقوقی «معادل» و شهروند یک کشور عضو مناطق اقتصادی اروپا EEA باشند، اما فراگیری دانش زبان نروژی یا قوانین نروژی لازم نیست. شورای نظارت بر رویه های حقوقی این فرآیند را مدیریت می کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: