مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهرهای دانشجویی نروژ

شهرهای دانشجویی نروژ

هنگام بازدید از یک کشور، در واقع دارید از یکی از شهرهای آن کشور دیدار می‌کنید. می‌توانید بگویید که در پاکستان زندگی می‌کنید، اما در واقع، در شهری همچون لاهور یا کراچی زندگی می‌کنید. دانشجویان کشوری را به‌ عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند، اما فراموش می‌کنند که شهرهای آن کشور را در نظر بگیرند. نروژ یک کشور زیبای اروپایی با تعداد زیادی شهر است. اگر می‌خواهید در نروژ تحصیل کنید، باید شهری را در این کشور انتخاب کنید که با توجه به شرایط شما مناسب باشد.

نروژ دارای شهرهایی است که در سطح جهانی، بهترین رتبه را برای دانشجویان خارجی دارند. این شهرها دارای فرصت‌ها و موقعیت‌های بسیاری همچون دانشگاه‌های خوب، محیط زندگی مناسب و فرصت‌های کاری برای دانشجویان هستند. 5 تا از بهترین شهرهای دانشجویی نروژ از این قرار است:

اسلو

اسلو بهترین شهر دانشجویی در نروژ و یکی از شهرهای مهم این کشور است که در سال 2018، در رتبه‌ی 59 بهترین شهرهای جهان برای تحصیل دانشجویان خارجی قرار گرفت. این شهر چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان دارد. هر آنچه که برای تحصیل در یک کشور خارجی می‌خواهید، در اسلو پیدا می‌شود. نخست اینکه، دانشجویان خواهان یک موسسه‌ی آموزش عالی خوب هستند. اسلو میزبان بهترین دانشگاه نروژ است که همیشه جزو 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

محیط زندگی دانشجویان خارجی، نکته‌ی مهم دیگر است. به‌نظر می‌رسد که دانشجویان خارجی در نروژ بیش از هر چیز دیگری، به استاندارد بالای زندگی در این کشور اشاره می‌کنند. مکان‌های زیبا و آرام زیادی در این شهر وجود دارد، اکثر مردم از نظر اجتماعی لیبرال هستند، در مقابل رویدادهای جدید منعطف می‌باشند و نگرش بسیار مثبتی نسبت به دانشجویان خارجی دارند. سیستم حمل و نقل اسلو نیز بسیار قابل‌ اعتماد می‌باشد و شهر پُر از معماری تاریخی و کافه‌های شیک است. درست خارج از شهر، می‌توان سفر با قایق، استخرهای عمومی در فضای باز و یک پیست اسکیت روی یخ رایگان پیدا کرد.

اسلو شهر بزرگی است، اما همچنین یکی از گران‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. سایت Numbeo.com هزینه‌ی زندگی در اسلو را بیش از 329 درصد بالاتر از کراچی تخمین زده است. با این حال، تمام دانشگاه‌های دولتی در اسلو، تحصیلات عالی رایگان در اختیار دانشجویان داخلی و خارجی قرار می‌دهند. در مقایسه با شهرهای دیگر نروژ، دانشجویان می‌توانند فرصت‌های کاری بیشتری را در اسلو پیدا کنند.

برترین دانشگاه‌های اسلو در نروژ

  • دانشگاه اسلو؛
  • درسه‌ی بازرگانی BI نروژ؛
  • کالج دانشگاهی اسلو؛
  • آکادمی موسیقی نروژ؛

برگن

شهر برگن میزبان بسیاری از موسسات آموزش عالی خوب نروژ است. یکی از سه دانشگاه برتر نروژ، دانشگاه برگن نیز در این شهر واقع شده است. همچنین دانشگاه‌های دیگری نیز وجود دارد که دوره‌های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی برگزار می‌کند. بهترین مدرسه‌ی کسب و کار نروژ، کالج دانشگاه برگن، در این شهر واقع شده است. برگن شهری زیباست که سالانه هزاران توریست از آن دیدن می‌کنند. استانداردهای زندگی در برگن همچون سایر شهرهای نروژ بسیار بالاست.

این شهر زیبا در محاصره‌ی کوه‌ها قرار دارد. به‌ همین دلیل، به آن شهر هفت کوه نیز گفته می‌شود. این همان شهری است که می‌توانید از زمستان و تابستان آن لذت ببرید. در زمستان، می‌توان به اسکی در کوهستان رفت و در تابستان، این شهر به یک مکان عالی برای پیاده‌روی تبدیل می‌شود. سواحل شنی نیز در شهر برگن وجود دارد که در تابستان برای شنا بسیار جذاب است. برگن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز گنجانده شده است.

برگن یک شهر ساحلی و یکی از مراکز جهانی کشتیرانی، نفت و تجارت است که مشاغل و فرصت‌های تجاری زیادی برای دانشجویان و متخصصان فراهم می‌کند. این شهر به‌ دلیل اشتیاق زیاد به موسیقی معروف است و تعداد زیادی گروه و هنرمند مستقل در نروژ وجود دارد. قدیمی‌‌ترین جشنواره‌ی جاز اروپا در این شهر برگزار می‌شود. برگن در مقایسه با اسلو ارزان‌تر است. سایت Numbeo.com تخمین زده که برگن 309٪ گران‌تر از کراچی است.


برترین دانشگاه‌های برگن

  • دانشگاه برگن؛
  • کالج دانشگاه برگن؛
  • دانشکده اقتصاد نروژ؛

ترومسو

ترومسو یک شهر نسبتاً منحصربه‌ فرد و جزیره‌ای است که توسط دریا احاطه شده است و کوه‌های متعددی داخل آن وجود دارد و در عین حال، یک شهر متمدن فرهنگی است. این سومین شهر برتر نروژ برای دانشجویان است. دانشگاه‌های زیادی در این شهر وجود ندارد، اما همین تعداد کم موسسات موجود، آموزش باکیفیتی ارائه می‌دهند که با تمام استانداردها و نیازهای جهانی سازگار است. ترومسو کمی ارزان‌تر از دو شهر قبلی است، اما همچنان در مقایسه با کشورهای در حال توسعه‌ای همچون پاکستان، بسیار گران است. اجاره‌خانه در این شهر، بیش از 450 درصد بیشتر از اجاره‌خانه در پاکستان است.

این شهر به‌ ویژه برای شفق قطبی که به شفق شمالی معروف است، برای خارجی‌ها جذابیت دارد. یکی دیگر از مواردی که این شهر را منحصربه‌ فرد ساخته آفتاب نیمه‌ شب آن در ماه‌های تابستان است.

برترین دانشگاه های ترومسو

  • دانشگاه ترومسو؛
  • کالج دانشگاه ترومسو؛
  • دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه ترومسو؛

تروندهایم

روندهایم یکی از بهترین شهرهای دانشجویی در نروژ است که غالباً در رتبه‌ی چهارم بهترین شهر‌ها قرار دارد. این شهر، یک سیستم آموزشی عالی مناسب و استاندارد زندگی بالایی را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. تروندهایم، یک شهر قدیمی با میراث فرهنگی غنی است که به‌اندازه‌ی اسلو دارای سرگرمی‌های موسیقایی، فرهنگی و مکان‌هایی برای اسکی و ورزش است. یکی از دانشگاه‌های تروندهایم وارد رتبه‌ بندی QS برای دانشجویان خارجی در سطح جهان شده است. حدود 25 درصد از جمعیت این شهر را دانشجویان دانشگاه تشکیل می‌دهند. به‌دلیل تعداد زیاد دانشجویان، شما می‌توانید یک سبک زندگی سرزنده و جذاب و سرگرم‌کننده را در این شهر پیدا کنید.

برترین دانشگاه های تروندهایم

  • دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)؛
  • کالج دانشگاه Sør-Trøndelag؛
  • کالج دانشگاه کوئین مود؛
  • موسسه‌ی فن‌آوری نروژ؛

کریستیانسند

پنجمین شهر دانشجویی برتر در نروژ، شهر کریستیانسند است که دانشگاه‌های کمی را در خود جای داده است. این چند دانشگاه نیز فقط چند دوره‌ی تحصیلی محدود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. موسسات آموزشی شهر کریستیانسند دارای یک سیستم آموزشی قوی و باکیفیت هستند. این شهر به‌ویژه فرصت‌های شغلی و تجاری زیادی در خود دارد و به‌عنوان پایتخت تجاری جنوب نروژ شناخته می‌شود و بیشتر مناطق شهری آن، آکنده از کارخانه‌ها و صنایع گوناگون است که این باعث ایجاد اشتغال زیادی برای دانشجویان خارجی می‌شود. کریستیانسند به‌عنوان مقصد تعطیلات تابستانی مملو از فعالیت‌های سرگرم‌ کننده‌ای همچون گلف، شنا، قایقرانی و ماهیگیری می‌باشد.

برترین دانشگاه های کرستانسند

  • دانشگاه آجر (UiA)؛
  • مدرسه‌ی معارف و الهیات انسگر؛
  • کالج Gimlekollen NLA؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: