مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای جامع برای تحصیل در نروژ

راهنمای جامع برای تحصیل در نروژ

ورود به یک کشور جدید برای زندگی و تحصیل همیشه چالش‌ برانگیز است. نکات و موضوعات عملی زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. خوشبختانه، نروژ جامعه‌ای شفاف با مدیریت خوب است و موسسات آموزشی در نروژ تمام تلاش خود را می‌کنند تا انتقال شما به‌عنوان دانشجو به این کشور راحت‌تر انجام شود.

شماره‌ی شناسایی نروژ

اگر قرار است بیش از 6 ماه در نروژ بمانید، باید در اداره‌ی ثبت ملی این کشور ثبت‌نام کنید تا به شما یک شماره‌ی شناسایی 11 رقمی (تاریخ تولدتان به‌اضافه‌ی یک شماره‌ی شخصی 5 رقمی) داده شود. اگر شهروند اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا هستید، باید به اداره‌ی ارزیابی مالیات محلی (Likningskontor) مراجعه کنید تا شماره‌ی شناسایی خود را بدست آورید. اگر از کشوری خارج از اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا هستید، به‌صورت خودکار یک شماره‌ی ملی یا یک شماره‌ی D را از طریق پُست دریافت خواهید کرد. دقت کنید، برای دریافت کارت اقامت، همچنان باید در اداره‌ی پلیس ثبت‌ نام کنید. برای افتتاح حساب بانکی و اخذ کارت دانشجویی، به شماره‌ی شناسایی نیاز است.

دانشجویان کشورهای اسکاندیناوی و دانشجویانی که قرار است کمتر از 6 ماه در نروژ بمانند، می‌توانند برای اخذ شماره‌ی D درخواست دهند. از این شماره می‌توان برای افتتاح حساب بانکی استفاده کرد. برای دادن درخواست برای اخذ این شماره، با اداره‌ی ارزیابی مالیاتی محلی خود تماس بگیرید یا اگر در خارج از نروژ هستید، با اداره‌ی ثبت ملی در اسلو تماس بگیرید.

افتتاح حساب بانکی در نروژ

برای افتتاح یک حساب بانکی در یک بانک نروژی، شما به شماره‌ی شناسایی نروژی نیاز دارید. شما می‌توانید از بین بانک‌های محلی یا منطقه‌ای یا بانک‌هایی که در سراسر نروژ شعبه دارند، یکی را انتخاب کنید. برخی بانک‌ها صرفاً بانک‌های آنلاین هستند و هیچ شعبه‌ی فیزیکی ندارند. بانک‌های نروژی راه‌حل‌های پیشرفته‌ای برای بانکداری آنلاین دارند تا شما بتوانید حساب‌های خود را به‌ خوبی مدیریت کنید، صورت‌حساب‌های‌تان را پرداخت کنید و پول را به‌شکل آنلاین انتقال دهید. کارت‌های اعتباری خارجی نیز به‌ شکل گسترده در نروژ پذیرفته می‌شوند و دستگاه‌های پول نقد به‌راحتی در دسترس شما قرار دارند.


زندگی دانشجویی در نروژ

وقتی نکات بالا انجام شد، می‌توانید بر روی موارد بعدی تمرکز کنید. به‌عنوان یک دانشجو در نروژ، تجربه‌های زیادی را از سر خواهید گذراند. صرف‌نظر از اولویت‌های‌تان، باید بتوانید چیزی ورای کتاب و کلاس در نروژ پیدا کنید. در نروژ، هیچگاه طبیعت از شما دور نیست، حتی در شهرهای بزرگ. بسیاری از شهرها در نروژ، زندگی فرهنگی سرزنده‌ای دارند، آکنده از کافه‌ها و کلوپ‌های موسیقی. زندگی در نروژ هیچگاه کسل‌کننده نخواهد بود.

همه‌ی موسسات آموزشی در نروژ دارای یک سازمان رفاهی برای دانشجویان خود هستند. سازمان رفاهی موسسه‌ی آموزشی شما می‌تواند خدمات گوناگونی از خدمات بهداشتی در دانشگاه گرفته تا فعالیت‌های ورزشی ارائه دهد. ما به‌شدت توصیه می‌کنیم که شما از خدمات آن‌ها استفاده کنید، چون برای رفاه حال شما ایجاد شده‌اند. بسته به بزرگی موسسه‌ی آموزشی‌تان، شما خدمات متنوعی را از این سازمان دریافت می‌کنید. از جمله‌ی دیگر خدمات این سازمان‌‌ها می‌توان به مهدکودک، مشاوره، خدمات بهداشت روانی، غذاخوری‌ها، اسکان دانشجویان و امکانات/فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد.

سفر به نروژ

بسیاری از دانشجویان با هواپیما به نروژ می‌آیند. هم شرکت‌های حمل‌ونقل ملی کشورهای اروپایی و هم شرکت‌های ارزان‌ قیمت جدید در بسیاری از نقاط نروژ به حمل و نقل شما مبادرت می‌ورزند. مرکز اصلی پروازهای بین‌المللی به و از نروژ، فرودگاه اسلو گاردرمون است. شما همچنین می‌توانید با کشتی‌های حمل‌کننده‌ی ماشین از دانمارک، آلمان و انگلیس و با قطار از سوئد به نروژ بیایید. اگر تصمیم دارید با ماشین شخصی به نروژ سفر کنید، می‌توانید از روسیه و فنلاند در شمال و از سوئد در جنوب به این کار دست بزنید.

زمانی‌که در نروژ هستید، نباید فرصت دیدار از مناطق گوناگون این کشور را از دست بدهید. با وجود جغرافیا و مسافت‌های طولانی، بیشتر مکان‌ها با وسایل حمل و نقل عمومی قابل‌ دسترس هستند. اگر تنهایی و پناهگاه شخصی خود را ترجیح می‌دهید، طبیعت هیچگاه از دسترس شما دور نیست.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: