مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ساخت آینده ی کاری در نروژ

ساخت آینده ی کاری در نروژ

تحصیل در نروژ راه خوبی برای به دست آوردن جای پایی در بازار کار است - (به ویژه در نروژ و در منطقه شمال اروپا) 

فرصت کار در نروژ برای دانشجوی بین المللی

دانشجویان نروژی اغلب هزینه های وام دانشجویی خود را با یک شغل پاره وقت تامین می کنند و سپس قبل از شروع به کار به دنبال تجربه کاری مرتبط می گردند. از شما نیز انتظار می رود که پس از اتمام تحصیل، تجربه کاری داشته باشید. به عنوان یک تبعه اتحادیه اروپا / EEA شما حق کار، تحصیل و زندگی در نروژ را دارید. همه اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا EU/EEA که بیش از سه ماه در نروژ اقامت دارند باید ثبت نام کنند. اگر تبعه اتحادیه اروپا/EAA نیستید، باید برای گرفتن مجوز تحصیلی اقدام کنید و در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. توجه داشته باشید که بیش از 20 ساعت کار کردن در هفته می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد : مواردی وجود دارد که نشان می دهد دانشجویان بین المللی به دلیل رعایت نکردن این قانون از کشور اخراج شده اند. دانشجویان بین المللی ممکن است تا یک سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یا کالج دانشگاهی نروژ در این کشور بمانند تا به دنبال کار بگردند. توجه داشته باشید که قبل از انقضای مجوز فعلی و پس از تکمیل مدرک، باید به عنوان جویای کار برای اجازه اقامت اقدام کنید.


علاوه بر کار در شغلی امن و جذاب با محیط کاری مترقی و مدرن، از مزایایی از جمله مرخصی والدین، تامین هزینه های بیماری، حمایت از شغل و همچنین حقوق بالا برخوردار خواهید شد.نروژی ها به داشتن یک محل کار خلاقانه می بالند. در ضمن آنها معتقدند که سازمان‌های مسطح، نیروی کار شایسته و ارزش‌های برابری‌خواهانه نوآوری را تحریک می‌کنند. مشاغل بخش کسب و کار و تجارت رقابتی هستند و در جدول امتیاز رقابت جهانی در بین بهترین موارد قرار دارند. البته انجام مشاغل حوزه کسب و کار و تجارت در نروژ بسیار ساده است. همچنین این کشور در بین 10 کشور برتر از 180 کشور در رتبه بندی میزان سهولت مشاغل بخش تجارت و کسب و کار قرار دارد.

کار در صنایع مادر در نروژ

نروژ دارای انرژی آبی فراوان، صنایع پیشرو در جهان، بهره وری بالا و اقتصادی قوی است. امروزه، نروژ یک کشور مدرن است که به سمت فناوری، نوآوری پیش رفته و به توسعه بیشتر جامعه مبتنی بر دانش طراحی تمایل دارد. این کشور همچنین به صنعت نفت و گاز، شیلات و بخش‌های صنعتی سنتی متکی است. همچنین این کشور دارای سیستمی توسعه یافته از خوشه های صنعتی با همکاری نزدیک بین صنعت و تحقیقات است. تحقیقات درجه یک، نوآوری های پیشگامانه و نزدیکی به اقیانوس و صنایع دریایی و زیردریایی به این کشور در جهت پیشرفت در سطح جهانی کمک می کند.


 فرهنگ تجارت و کسب و کار در نروژ

در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، بازار کار نروژ به سادگی(چه از نظر مکالمه و پوشش) معروف است.

به عنوان یک دانشجو، رابطه دوستانه با استاد خود را تجربه خواهید کرد و این رابطه حتی در محل کارتان نیز مشاهده می‌شود، تا جایی که ممکن است ناهار را با رئیس خود بخورید. از مهم ترین قوانین این بخش می توان به وقت شناس بودن، پر احترام و مودب بودن و داشتن پوشش مناسب برای مشاغل مختلف است.

در نروژ روزهای کاری رسمی نسبتاً کوتاهی داریم: 7.5 ساعت در روز و 37.5 ساعت در هفته طیف معمول آن است. نروژی ها در رابطه با کار بسیار سخت کوش هستند. همچنین آنان بر این باورند که متکی هستند بتوانند ساعات کاری انعطاف پذیری داشته باشند و هر از گاهی حتی باقی کارها را در خانه نیز انجام می دهند. با این حال، عصرها و تعطیلات آخر هفته را بیشتر برای دوستان و خانواده در نظر می گیرند : اوقات فراغت برای نروژی ها بسیار مهم است.

بازار کار نروژ فرصت های خوبی برای تحرک اجتماعی ارائه می دهد. تعداد فزاینده ای از زنان در سمت های مدیریتی قرار می گیرند و سیاست هایی نیز وجود دارند که تعادل جنسیتی نسبتا خوبی را برقرار می کنند. به عنوان مثال، کار در بخش خصوصی و گرفتن مرخصی والدین بحث برانگیز نیست.

نوآوری، استارت آپ ها و فناوری در نروژ

در نروژ می توانید در یکی از مبتکرترین و دیجیتالی ترین کشورهای جهان به تجارت بپردازید. ما یک جامعه استارت‌آپ نسبتاً جدید، اما پر جنب و جوش داریم، از جمله آنان می توان به استارت‌آپ‌های متعدد فناوری اشاره کرد. دولت در زمینه پرورش نوآوری سرمایه گذاری می کند تا بخش تجارت و صنعت را تقویت نماید. نوآوری نروژ مهمترین ابزار دولت این کشور در جهت توسعه تجارت و صنعت نروژ است و برای انجام این کار از شرکت ها در توسعه مزیت رقابتی و افزایش نوآوری حمایت می کند. بنابراین استارت‌آپ‌های نوید دهنده دارای روحیه بلندپروازانه رشد و کسب‌وکار نوآورانه که نشان‌دهنده چیزی جدید و مهم در این حوزه اند، شانس خوبی برای دریافت بودجه دارند.

نروژ در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و فناوری زیست محیطی پیشگام است. این کشور اهداف بلندپروازانه ای در جهت استفاده پایدارتر از انرژی تعیین کرده است. به طور کلی انرژی های تجدیدپذیر و فناوری پاک و همچنین پزشکی و بیوتکنولوژی صنایع نوظهور جالبی را نشان می دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
نروژ و تحصیل در این کشور
نروژ و تحصیل در این کشور

دلیل اصلی تحصیل در نروژ این است که بفهمید چرا این کشور کوچک با تولید ناخالص داخلی در هر ساعت تقریباً 50 درصد بیشتر از بریتانیا، رتبه اول را از نظر بهره وری به ازای هر کارگر به خود اختصاص داده است. ولی چگونه رهبران نروژی کارگران خود را به ارائه چنین اعداد چ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: