مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهر اسلو نروژ

شهر اسلو نروژ

نزدیکی و در ارتباط با طبیعت بودن برای نروژی ها بسیار مهم است و اکثر شهرها در نزدیکی مناطق حفاظت شده محبوب در فضای باز واقع شده اند. در بیشتر نقاط، یک ساعت پیاده روی از مرکز شهر کافی است تا به نیمه صحرا برسید. اگر در دانشگاه اسلو Oslo، یا دانشگاه فنی و علوم طبیعی NTNU در تروندهایم Trondheim و یا حتی در دانشگاه ترومسو Tromsø تحصیل می کنید، مسیرهای اسکی تقریباً مستقیماً از محوطه دانشگاه قابل دسترسی هستند. همچنین برای کسانی که در برگن Bergen مستقر هستند، فلات کوه Vidden بیشتر از یک ساعت با سالن مطالعه فاصله ندارد.

شهر اسلو نروژ (Oslo) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است. اسلو مرکز اقتصادی و قطب اصلی تجارت، بانکداری، صنعت و دریانوردی این کشور محسوب می‌شود. افزون‌براین، شهر مذکور یکی از مراکز مهم صنایع دریایی و تجارت دریایی در اروپا به‌شمار می‌رود و شرکت‌های بزرگ بسیار زیادی در حوزۀ صنایع دریایی در آن فعالیت می‌کنند. ازنظر کیفیت زندگی نیز، اسلو یکی از شهرهای برتر اروپا محسوب می‌شود و وجود چندین دانشگاه و مؤسسۀ آموزشی عالی برتر آن را به شهری دانشگاهی و مرکز فرهنگی نروژ تبدیل کرده است. در این مقاله برای علاقه‌مندان به زندگی و تحصیل در نروژ، دربارۀ شهر اسلو بیشتر صحبت خواهیم کرد.

وضعیت آب‌وهوایی شهر اسلو نروژ

آب‌وهوای شهر اسلو نروژ در تابستان‌ها نسبتاً گرم و نیمه‌ابری و در زمستان‌ها بسیار سرد و همواره ابری است. در طول سال، میانگین دمای هوای این شهر از 7- تا 21 درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از 17- یا بیشتر از 26 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به اسلو و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اواسط اوت است. فصل گرم این شهر 3.4 ماه، یعنی از 24 می تا 7 سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از 17 درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز 3.8 ماه، یعنی از 18 نوامبر تا 11 مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از 3 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر اسلو

اسلو شهری زیبا و برخوردار از امکانات مناسب برای زندگی و مرکز اقتصادی و کسب‌وکار نروژ است و به‌طورکلی، کیفیت زندگی در آن بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. در گزارشی از مجلۀ fDi در سال 2012، شهر اسلو نروژ بهترین شهر بزرگ اروپا ازنظر کیفیت زندگی شناخته شده است. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های مختلف را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo استخراج شده است.

  • شاخص قدرت خرید: متوسط
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص اقلیمی: متوسط
  • شاخص هزینه‌های زندگی: بالا
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: متوسط
  • شاخص زمان ترافیک: پایین
  • شاخص آلودگی هوا: پایین




دانشگاه‌های شهر اسلو نروژ

اسلو در صدر فهرست بهترین شهرهای دانشجویی نروژ جای دارد. دانشگاه اسلو دانشگاه اصلی شهر اسلو نروژ است و علاوه‌برآن، دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی دیگری، ازجمله بیزینس اسکول BI، کالج دانشگاهی اسلو، آکادمی ملی هنر اسلو، آکادمی موسیقی نروژ و دانشگاه علوم ورزشی NIH نروژ نیز در این شهر قرار گرفته‌اند.

دانشگاه اسلو نروژ

دانشگاه اسلو (University of Oslo) در شهر اسلو نروژ واقع است که باتوجه‌به کیفیت آموزشی مطلوبش، می‌توان آن را برترین دانشگاه این کشور لقب داد. دانشگاه اسلو هشت دانشکده دارد که عبارت‌اند از: دانشکدۀ الهیات، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ ریاضیات و علوم طبیعی، دانشکدۀ دندانپزشکی، دانشکدۀ علوم اجتماعی و دانشکدۀ آموزش.

دانشگاه NIH نروژ

دانشگاه علوم ورزشی یا دانشگاه NIH نروژ (Norwegian School of Sport Sciences - Norges idrettshøgskole) یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی این کشور است که در شهر اسلو قرار دارد و وظیفۀ ملی پژوهش و آموزش در زمینۀ علوم ورزشی را عهده‌دار است. دانشگاه NIH نروژ دانشگاهی تخصصی در زمینۀ علوم ورزشی و حرکتی و تربیت‌بدنی به‌حساب می‌آید. این دانشگاه چهار دپارتمان دارد: دپارتمان علوم اجتماعی و ورزشی، دپارتمان تربیت‌مدرس و علوم فضای باز، دپارتمان اجرای فیزیکی و دپارتمان پزشکی ورزشی.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: