مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حقوق ماهیانه کار در نروژ

حقوق ماهیانه کار در نروژ

نروژ به عنوان یکی از توسعه یافته ترین دموکراسی ها و دولت های دارای قانون اساسی در جهان شناخته می شود. این کشور دارای دموکراسی پارلمانی است. احزاب سیاسی اصلی به سه بلوک گروه‌بندی می‌شوند: یک. بلوک چپ میانه متشکل از حزب کارگر کشور نروژ، حزب چپ سوسیالیست و حزب سرخ است. بلوک مرکزی متشکل از حزب مرکز، حزب خلق مسیحی، حزب لیبرال و حزب سبز؛ و یک بلوک راست میانه متشکل از حزب محافظه کار و حزب پیشرفت است. مجلس شورای نروژ Stortinget نام دارد که هر چهار سال یک بار اعضای آن انتخاب می شوند.

رئیس دولت نروژ از سال 1991 پادشاه هارالد Harald پنجم بوده است. او قدرت سیاسی نداشته، اما وظایف تشریفاتی را انجام داده و عموماً نماینده محبوب مردم نروژ است.

بنا به دلایل متعدد از جمله شرایط اقتصادی خوب، رفاه اجتماعی بالا، نظام تحصیلی رایگان و غیره زندگی در نروژ همواره مورد توجه عده زیادی از افراد بوده است از این رو کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله زیر به ارائه توضیحاتی در خصوص یکی از موضوعات پرطرفدار مرتبط با این کشور پرداخته اند. در واقع حقوق ماهیانه کار در نروژ مهم ترین فاکتور برای شروع پروسه مهاجرت کاری به این کشور است چراکه هزینه زندگی در این کشور بسیار بالاست. از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است و 385207 کیلومتر مربع مساحت دارد که حدود 6 میلیون نفر جمعیت در آن ساکن هستند. این کشور همانند همسایه های خود یعنی فنلاند و دانمارک در گروه کشورهای پردرآمد قرار می گیرد و همانطور که همگان مستحضر هستند سطح درآمد در حقیقت یکی از مهم ترین عواملی است که پیش از انتخاب مقصد مهاجرتی می بایست به آن توجه شایان داشت.

شرایط اقتصادی و کار در نروژ

نروژ علاوه بر امنیت اجتماعی بسیار بالا و سطح مراقبت های پزشکی، که زندگی را برای نروژی ها و سایر ملیت های مقیم این کشور بسیار ساده کرده است، مطابق آمارهای ارائه شده از بانک جهانی، چهارمین کشور پر درآمد در کل دنیا می باشد. نروژ همچنین از سال 2009 دارای بالاترین شاخص توسعه انسانی در کل دنیا است. همه این شرایط نروژ را کشوری پر طرفدار قرار داده چرا که شرایط اقتصادی خوب همیشه ارتباط مستقیمی با رفاه اجتماعی بالا، رضایت شهروندی و امید به زندگی بالا داشته است.

لازم به ذکر است که در پایتخت نروژ یعنی شهر اسلو، بازار کار بسیار مناسبی وجود دارد و آمار بیکاری تنها 3.9% است که یعنی شرایط کاری نروژ حتی از کار در آلمان نیز فراهم تر و ایده آل تر می باشد. نکته مهم دیگر در خصوص موقعیت های کاری این کشور حقوق ماهیانه کار در نروژ است که نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا رقم بالاتری دارد. در واقع حقوق ماهیانه کار در نروژ به طور متوسط رقمی در حدود 28000NOK (کرون نروژ) که تقریبا معادل 3500$ (دلار آمریکا) است، می باشد. البته علاوه بر درآمد بالا هزینه های زندگی نیز در این کشور بالاتر از برخی دیگر از کشورها است و در حقیقت با سطح درآمد نروژی ها تناسب دارد.

مقایسه حقوق ماهیانه کار در نروژ با هزینه های زندگی

به طور دقیق تر میزان هزینه های زندگی افراد با توجه به سبک زندگی هر فرد و محلی که وی برای زندگی انتخاب می کند متفاوت است یعنی همانطور که حقوق ماهیانه کار در نروژ، بالاترین رقم را در اسلو به خود اختصاص داده است سطح هزینه های ساکنین این شهر نیز بالاتر از سایر نقاط نروژ است. به طور کلی، ماهیانه رقمی در حدود NOK20000 (کرون نروژ) که معادل 2176$ (دلار آمریکا) تا 4352$ (دلار آمریکا) می شود، هزینه زندگی ماهیانه در کشور نروژ خواهد بود.

پوشش هزینه های تحصیلی با حقوق ماهیانه کار در نروژ

در واقع تحصیل در نروژ همانند تعداد انگشت شماری از سایر کشورهای اروپایی همچنان رایگان است که نتیجه آن آمار بسیار بالای متقاضیان تحصیل و زندگی در نروژ بوده است. البته لازم به ذکر است دانشجویان نروژی نمی توانند تمام وقت مشغول به کار باشند یعنی دانشجویان مقطع کارشناسی تنها 10 ساعت در هفته، مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و در مقطع دکتری 30 ساعت در هفته اجازه کار دارند و این بدین معناست که اگر چه تحصیل رایگان است اما برای تامین هزینه های زندگی در نروژ کار پاره وقت دانشجویی کافی نیست و افراد می بایست حتما تمکن مالی نسبتا خوبی را قبل از ورود تامین کرده باشند.

البته نکته بسیار مثبتی در خصوص نروژ این است که بعد از اتمام تحصیلات فرد می تواند مدتی در این کشور اقامت داشته باشد تا در صورت پیدا کردن شغل مناسب در نهایت نوع ویزای خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهد. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: