مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

برنامه نویسی نرم افزار، سخت افزار و وب جزو مشاغلی اند که در سراسر کشور مورد تقاضا هستند. در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق است. ارقام دولتی نشان می دهد که حداقل 80,000 نفر در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات کار می کنند و این تعداد مدام در حال افزایش است. مهندسان نرم‌افزار، برنامه نویسان سخت‌افزار و هر چیزی در این بین تقاضای شغلی بالایی دارند. به دلیل ماهیت جهانی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT (Information & Communication Technology) انتظارات جهت دانستن زبان نروژی کمتر شده است. این امر باعث می‌شود که یک خارجی راحت‌تر در این کشور قدم بگذارد، اگرچه از شما انتظار می‌رود در دراز مدت این زبان را یاد بگیرید.

صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT (Information & Communication Technology) نروژ

اجازه دهید قبل از بررسی جزئیات فرصت های شغلی موجود، نگاهی کلی به این صنعت بیندازیم. فناوری اطلاعات و ارتباطات نروژ به انگلیسی ICT Norge یا همان ICT Norway مکانی عالی برای شروع است. IKT Norge گروه مورد علاقه این صنعت بوده که نماینده شرکت های بزرگ و کوچک است. البته توجه داشته باشید که این یک اتحادیه نیست و شرکت ها به جای افراد به آن ملحق می شوند، اما باز هم ارزش جست و جو و بررسی کردن را دارد تا از آخرین پیشرفت های این صنعت مطلع شوید. یکی از این گرایش ها برون سپاری است.

چندین شرکت توسط کارآفرینان اسکاندیناوی برای استفاده از آربیتراژ جغرافیایی تأسیس شده اند. وقتی که هزینه ها کمتر اند، آربیتراژ اساساً به معنای درآمد به کرون نروژ و خرج کردن با ارز دیگری است. این سناریو، به معنای دریافت هزینه های نروژی در حالی که کارگران خارجی را برای انجام کار در کشورهای ارزان تر استخدام می کنند، است. نحوه عملکرد این امر بسیار ساده است. به طور معمول، آنها شرکتی متشکل از برنامه نویسان داخلی را در کشورهایی با هزینه های زندگی پایین تر قرار می دهند. سپس، آنها از یک تیم کوچکتر از کارکنان نروژی زبان برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند. البته من شخصاً با چنین شرکت‌هایی که در اسپانیا و بلغارستان مستقر هستند صحبت کرده‌ام، اما تعداد بیشتری از این شرکت‌ها در سراسر جهان موجود است. به هر حال، این تنها مدل منحصر به فرد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT نیست. در خارج از کشور بسیاری از مراکز قرار دارند که نروژی هایی را که مایل به زندگی در خارج از کشور با دستمزد داخلی هستند را استخدام می کنند. با این حال، این تنها راه نیست. با تغییر نرخ ارز، مبلغ هزینه های پرداخت خدمات به یورو برای شرکت‌های نروژی بسیار گران‌تر شده است. و این امر - همراه با مشکلات گردش کار و ارتباطات - منجر به محبوب شدن منبع یابی شده است. شرکت ها دوباره شروع به ایجاد دپارتمان های داخلی خود کرده یا به شرکت های مستقر در نروژ روی می آورند. برخی از این شرکت ها هنوز از برخی برنامه نویسان مستقر در کشورهای دیگر استفاده می کنند، اما اکثریت افراد در نروژ مستقر خواهند بود.

کارفرمایان بزرگ در فناوری اطلاعات و ارتباطات نروژ ICT

بزرگترین شرکت های مشاوره ویژه فناوری اطلاعات در نروژ عبارتند از Evry و Tieto، مسئول اصلی مخابرات Telenor است. با این حال، در حالی که وب سایت ها به طور کامل به انگلیسی ترجمه شده اند، مشاغل خالی که به مهارت های زبان نروژی نیاز ندارند چندان رایج نیستند.

کار برای استارت آپ ها در نروژ

در حالی که همسایگان شمال اروپا، استکهلم و هلسینکی، صحنه استارت‌آپ نوردیک Nordic را از منظر جهانی رهبری می‌کنند، صحنه استارت‌آپ شهر اسلو Oslo به سرعت در حال رشد است. قبلاً در مورد کار برای استارت آپ های نروژی نوشته بودیم. اگر یک برنامه نویس با تجربه هستید که به دنبال راهی برای ورود به نیروی کار نروژی هستید، این مورد را حتما بررسی کنید. احتمالاً دستمزدها در دنیای استارت‌آپ‌ها به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر خواهد بود، به‌ویژه از طرف شرکت‌هایی که هنوز منتظر یک پیشرفت مالی بزرگ هستند. با این حال، از جنبه مثبت، استارت آپ ها به احتمال زیاد در رابطه با توانایی زبان نروژی انعطاف پذیرتر خواهند بود.


برنامه نویسان در نروژ چقدر درآمد دارند؟

بر اساس ارقام آمار نروژ از آگوست 2019، کارکنان فناوری اطلاعات به طور متوسط   سالانه 682,643 کرون در سال حقوق دریافت می کنند. این مقدار بیش از 25 درصد بیشتر از میانگین کل کارگران نروژی است. اما مطمئناً، یک رقم متوسط   از کل می تواند اطلاعات زیادی را درباره صنعت این کشور به شما بدهد. مقدار حقوق و دستمزد به متغیرهای زیادی از جمله داشتن صلاحیت، تجربه و نادر بودن مجموعه مهارت شما بستگی دارد. البته صنعت نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال، مشاوران فناوری اطلاعات و توسعه دهندگانی که در صنعت نفت و گاز کار می کنند حقوق بیشتری دریافت می کنند. فارغ التحصیلان جدید می توانند انتظار دستمزد کمتری را داشته باشند، اما کسانی که برای تبدیل شدن به یک مشاور یا توسعه دهنده مسیر خود را شروع می کنند، باید انتظار داشته باشند حداقل با 480,000 کرون شروع به کار کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از حقوق های معمول سالانه آورده شده است. ما مجموعه‌ای از مشاغل غیر از برنامه نویسی را در ادامه گنجانده‌ایم تا به شما نشان دهیم که همه چیز در کل صنعت این کشور به چه صورت است:

  •  کارشناس شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT: 414,000 kr کرون 
  • تکنسین فناوری اطلاعات و ارتباطات : 495,000 کرون
  • پشتیبانی مشتری: 525,000 کرون
  • مشاوران فناوری اطلاعات : بخش خصوصی 675,000 کرون، بخش دولتی 575,000 کرون.
  • مدیریت سیستم: 636,000 کرون
  • توسعه دهنده نرم افزار: 690,000 کرون
  • تحلیلگر سیستم/معمار: 732,000 کرون

اتحادیه های کارگری برای کارگران فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT

اتحادیه های کارگری در نروژ امری عادی است و کارگران فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT گزینه های مختلفی دارند. اینکه به کدام یک بپیوندید اساساً به نقش شغلی خاص شما بستگی دارد:

  • NITO شامل انجمن مهندسان و فناوران نروژ می شود
  • Tekna شامل انجمن نروژی متخصصان فنی و علمی فارغ التحصیل می شود
  • EL og IT Forbundet اتحادیه کارگران برق و کارگران فناوری اطلاعات است

اگر به دنبال کار در نروژ هستید، بررسی این کتاب را فراموش نکنید. این مجموعه حاوی نکاتی در مورد هر آنچه را که باید در مورد یافتن شغل، از جستجوی کار اولیه گرفته تا نحوه مصاحبه در نروژ بدانید، آورده شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
وکالت در نروژ
وکالت در نروژ

برای وکلای خارجی امکان وکالت در نروژ وجود دارد، اما باید فرآیند بسیار خاصی را دنبال کنند. کار در نروژ تحت یک مجوز قانونی خارجی امکان پذیر است، اما قوانین خاص بستگی به این دارد که آیا قصد دارید به طور موقت یا دائم به عنوان وکیل فعالیت کنید. همچنین بسته به ک ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: