مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهر هالدن نروژ

شهر هالدن نروژ

نروژ در سال 1814 به یک کشور مستقل تبدیل شد، اما در اواخر سال 1905 از سوئد جدا شد. در آن زمان، این کشور از سال 1380 به ترتیب با دانمارک و سوئد عضو اتحادیه ها بود. زبان نوشتاری دوم مردم نروژ ، نینورسک nynorsk، گواه تاریخ بسیار قدیمی‌ این کشور و میراث وایکینگ‌ها و دوران باستان نورس است. اگرچه هزار سال از زمانی که وایکینگ‌های نروژی بخش‌های زیادی از سرزمین غرب را زیر پای خود گذاشته‌اند می‌گذرد، اما اکثر نروژی‌ها دوست دارند این بخش از تاریخ را به عنوان عصر طلایی کشورشان، پررنگ کنند. ادبیات حماسه اسکاندیناوی هنوز هم بخش مهمی از تاریخ ادبی غرب در نظر گرفته می شود، و ما هنوز شاهد ردپای زبان نورس Norse در جامعه امروزی هستیم. به عنوان مثال، نام های اساطیر نورس Norse در سال های اخیر بسیار معروف شده اند.

شهر هالدن نروژ (Halden) در ویکن کانتی نروژ قرار دارد و فاصله‌اش با جنوب اسلو 120 کیلومتر و با شمال گوتنبرگ سوئد 190 کیلومتر است. این شهر از سال 1665 تا 1928 به نام شهر فردیکسهالد شناخته می‌شد و امروزه، به «شهر فناوری اطلاعات و محیط‌زیست» مشهور است؛ چراکه تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری اطلاعات نروژ در آنجا واقع شده‌‌اند. پس از آلودگی گسترده از دهۀ 1960 تا 1980 در نتیجۀ پروژه‌های اجراشدۀ مسئولان شهر، هالدن به شهری پاک تبدیل شده است. همچنین، این شهر از یکی از پردیس‌های دانشگاه اوستفولد نروژ میزبانی می‌کند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به زندگی و تحصیل در نروژ، دربارۀ شهر هالدن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

وضعیت آب‌وهوایی شهر هالدن نروژ

آب‌وهوای شهر هالدن نروژ در تابستان‌ها نسبتاً گرم و نیمه‌ابری و در زمستان‌ها بسیار سرد و همواره ابری است. هالدن زمستان‌های نسبتاً بلندی دارد و در طول سال، میانگین دمای هوایش از 5- تا 20 درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از 14- یا بیشتر از 25 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به هالدن و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اواسط اوت است. فصل گرم این شهر 3.3 ماه، یعنی از 30 می تا 8 سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از 16 درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز 3.9 ماه، یعنی از 21 نوامبر تا 17 مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از 4 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.


کیفیت زندگی در شهر هالدن

هالدن شهری زیبا و برخوردار از امکانات مناسب برای زندگی است و به‌طورکلی، کیفیت زندگی در کشور نروژ و شهر هالدن بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های مختلف را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در دسامبر 2021 استخراج شده است.

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بسیار بالا
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: پایین
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار پایین
  • شاخص آلودگی هوا: بسیار پایین

دانشگاه‌های شهر هالدن نروژ

یکی از پردیس‌های کالج دانشگاه اوستفولد در شهر هالدن قرار دارد. کالج دانشگاه اوستفولد ازجمله کالج‌های دانشگاهی نروژ و دانشگاه اصلی شهر هالدن است.

دانشگاه استفولد نروژ

کالج دانشگاه استفولد (Østfold University College - HiØ) مؤسسه‌ای دولتی است که در شهرهای هالدن و فردریسکتاد نروژ پردیس‌هایی دارد. امروزه در این دانشگاه، حدود هفت‌‌هزار نفر دانشجو مشغول تحصیل و 550 نفر کارمند مشغول فعالیت هستند. دانشگاه اوستفولد شش دانشکده دارد که دانشکده‌های پردیس هالدن آن عبارت‌اند از: دانشکدۀ کسب‌وکار، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشکدۀ زبان‌های خارجی، دانشکدۀ علوم کامپیوتر و دانشکدۀ آموزش.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تاریخ و مذهب در نروژ
تاریخ و مذهب در نروژ

نروژ به خاطر میراث وایکینگ هایش که بخش مهمی از تاریخ این کشور است در سراسر جهان شناخته می شود. با اینکه نروژ کشوری غیرمذهبی است اما اکثر مذاهب جهان در جامعه این کشور حضور دارند. ...

بیشتر بخوانید
زبان نروژی
زبان نروژی

نروژی مانند سوئدی، دانمارکی و ایسلندی یک زبان آلمانی است که از زبان بومی نورس قدیمی گرفته شده است. با این حال، می توان نروژی را به دو شکل نوشت - بوکمال bokmål و نینورسک nynorsk. این تقسیم زبان نروژی توضیحی تاریخی دارد: Bokmål بوکمال بر اساس مکتوب دانمارکی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: