مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ

آموزش عالی در نروژ طرفداران زیادی دارد  و یکی از دلایلش مقرون به صرفه بودن هزینه ها برای اخذ مدرک است.

سیستم آموزشی نروژ

سیستم آموزشی عموماً مورد حمایت و نظارت دولت است تا از دسترسی به آموزش برابر برای همگان اطمینان حاصل شود، یعنی اکثر موسسات هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند. با چنین شرایط مساعدی، باید به راحتی مدرک بگیرید و زندگی دانشجویی بی دغدغه ای را تجربه کنید.

کیفیت بالای دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی نروژ باعث شده است که دانشجویان بین المللی بیشتری، کشور نروژ را برای تحصیل انتخاب کنند. البته با همه ی اینها، این انتظار که دانشجویان باید «مسئول یادگیری خود باشند» می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی یک چالش باشد – به‌ویژه با در نظر گرفتن همه فرصت‌های موجود در داخل و خارج از دانشگاه. دانشجویان نروژی‌، چه در داخل و چه خارج دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی، متحد هستند. فعالیت های فوق برنامه، دانشجویان بین المللی را متحد کرده و در نهایت به یکدیگر نزدیک تر می کند. 

مدت زمان تحصیل اجباری در نروژ

همه کودکان و نوجوانان نروژی حق دارند که دوره ابتدایی و متوسطه را تکمیل کنند. بزرگسالان نیز مستحق تحصیلات ابتدایی و متوسطه هستند.

سیستم مدرسه ای نروژی را می توان به سه بخش تقسیم کرد: دوره ابتدایی (به نروژی Barneskole، از سنین 6 تا 13 سال)، دوره متوسطه (Ungdomsskole، از سنین 13 تا 16)، و دبیرستان (Videregående skole، از سنین 16 تا 19). در مدارس ابتدایی و متوسطه اول، دانش آموزان برنامه درسی مشترکی دارند. اما دبیرستان آزادی انتخاب بیشتری را بین موضوعات و رشته های حرفه ای و مطالعات عمومی به ارمغان می آورد و این انتخاب پایه اولیه زندگی حرفه ای شما را تشکیل می دهد. 




الگوهای آموزش در نروژ

امروزه تقریباً ⅓ هر نفر در نروژ به سطح تحصیلات عالی دست یافته اند و این نسبت در میان زنان بیشتر از مردان افزایش داشته است. گروهی که بیشترین درصد تحصیلات عالی را دارند، زنان 30 تا 39 ساله هستند.

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانشگاهی در روستاها و همچنین در شهرهای مختلف کوچک ایجاد شده اند. 

زندگی دانشجویی در نروژ

برای اکثر نروژی ها، زندگی دانشجویی دوره ای غنی، اجتماعی و جنبشی در زندگی است. همچنین بسیاری از آنها در کنار تحصیل برای پرداخت هزینه های وام دانشجویی و کسب تجربه کاری، مشاغل پاره وقت دارند - به عنوان یک دانشجوی بین المللی در نروژ می توانید یک شغل پاره وقت با حداکثر 20 ساعت در هفته پیدا کنید. به طور کلی بسیاری از دانشجویان نروژی نیز در انجمن های دانشجویی، از جمله تیم های ورزشی دانشجویی، شوراهای دانشجویی و سازمان های فرهنگی و اجتماعی مشارکت دارند.

فعالیت های داخل و خارج از محوطه دانشگاه نشان دهنده سابقه اجتماعی مهمی در زندگی دانشجویان است. همچنین پرورش علایق مشترک علاوه بر سرگرم کننده بودن، ممکن است به دوستی های مادام‌ العمر عمر منجر شود. این نوع تعامل برای دانشجویان بین المللی جهت ادغام با دانشجویان نروژی فرصتی طلایی است.

به طور کلی استاندارد های زندگی در نروژ بالا است - و این امر حتی برای دانشجویان نیز صدق می کند، بنابراین تحصیل در نروژ به طور کلی یک تجربه ارزشمند و آرامش بخش است. اکثر نروژی ها مایل به داشتن یک آپارتمان یا خانه شخصی هستند، ولی معمولا دانشجویان آپارتمانی را اجاره می کنند. با اینکه اکثر مردم این کشور ماشین دارند، اما دانشجویان معمولاً از حمل‌ونقل عمومی که در شهرهای بزرگ توسعه یافته است، استفاده می‌کنند.

البته نروژی ها اخیراً در نتایج مسائل زیست محیطی، تمایل دارند تنها یک اتومبیل در هر خانواده داشته باشند. در شهرها، تعداد فزاینده‌ای از مردم به جای داشتن ماشین شخصی، ترجیح می‌دهند از خدمات اشتراک خودرو استفاده کنند. البته ناگفته نماند که تاکسی ها بسیار گران هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
نروژ و تحصیل در این کشور
نروژ و تحصیل در این کشور

دلیل اصلی تحصیل در نروژ این است که بفهمید چرا این کشور کوچک با تولید ناخالص داخلی در هر ساعت تقریباً 50 درصد بیشتر از بریتانیا، رتبه اول را از نظر بهره وری به ازای هر کارگر به خود اختصاص داده است. ولی چگونه رهبران نروژی کارگران خود را به ارائه چنین اعداد چ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: