مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهر درامن نروژ

شهر درامن نروژ

نروژ به عنوان یکی از توسعه یافته ترین دموکراسی ها و دولت های دارای قانون اساسی در جهان شناخته می شود. این کشور دارای دموکراسی پارلمانی است. احزاب سیاسی اصلی به سه بلوک گروه‌بندی می‌شوند: یک. بلوک چپ میانه متشکل از حزب کارگر کشور نروژ، حزب چپ سوسیالیست و حزب سرخ است. بلوک مرکزی متشکل از حزب مرکز، حزب خلق مسیحی، حزب لیبرال و حزب سبز؛ و یک بلوک راست میانه متشکل از حزب محافظه کار و حزب پیشرفت است. مجلس شورای نروژ Stortinget نام دارد که هر چهار سال یک بار اعضای آن انتخاب می شوند. رئیس دولت نروژ از سال 1991 پادشاه هارالد Harald پنجم بوده است. اوقدرت سیاسی نداشته، اما وظایف تشریفاتی را انجام داده و عموماً نماینده محبوب مردم نروژ است.

شهر درامن در جنوب کشور نروژ و 44کیلومتری پایتخت این کشور، شهر اسلو، قرار گرفته است و بیش از 150هزار نفر در آن ساکن هستند. ازنظر جغرافیایی، این شهر در انتهای دره‌ای واقع شده که در دو طرف آن رودخانۀ درامن‌سلوا جاری است؛ به‌همین‌سبب، پل‌های قدیمی این شهر یکی از جذابه‌های گردشگری آن به‌شمار می‌آیند. شهر درامن چندین موزه و سالن تئاتر و دانشگاه USN را نیز در خود جای داده که به آن فضایی فرهنگی و علمی بخشیده است. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در نروژ، شرایط زندگی و تحصیل در شهر درامن را تشریح می‌کنیم.

آب‌وهوای شهر درامن

شهر درامن تابستان‌هایی خنک و نیمه ابری و زمستان‌هایی طولانی و ابری دارد. میانگین دمای هوای این شهر در طول سال بین 5- تا 19 درجۀ سانتی‌گراد است و به‌ندرت به کمتر از 15- یا بیشتر از 23 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بیشینه و کمینۀ دمای هوا در جولای به‌ترتیب به 19 و 11 درجۀ سانتی‌گراد و بیشینه و کمینۀ دمای هوا در فوریه به‌ترتیب به 1 و 5- درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. ناگفته نماند حدود هشت ماه از سال بارندگی است و در تمام طول سال احتمال بارش باران وجود دارد. افزون‌براین، حدود پنج ماه از سال در این شهر باد با سرعت هفت کیلومتر‌بر‌ساعت می‌وزد.


دانشگاه USN

دانشگاه USN از سال 2018 شروع به کار کرد و هشت پردیس دارد. هم‌اکنون، این دانشگاه میزبان بیش از هفده‌هزار نفر دانشجو در چهار دانشکدۀ خود است. این چهار دانشکده از‌این‌قرارند: دانشکدۀ علوم انسانی و علوم ورزشی و علوم آموزش، دانشکدۀ فناوری و علوم طبیعی و علوم دریایی، دانشکدۀ سلامت و علوم اجتماعی و مدرسۀ کسب‌وکار. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه USN عبارت‌اند از: مدیریت فناوری و نوآوری، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، مدیریت دریایی، فناوری سیستم‌های میکرو و نانو، علوم کامپیوتر، مهندسی برق قدرت، فناوری انرژی و محیط‌زیست، علوم محیط‌زیست، آی‌تی صنعتی، بینایی‌سنجی و علوم بینایی، فناوری فرایند، مدیریت پایدار و مهندسی صنایع. ناگفته نماند برای شرکت در دوره‌های انگلیسی‌زبان این دانشگاه مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ شش یا تافل با حداقل نمرۀ هشتاد باید ارائه دهید.

هزینۀ زندگی در شهر درامن

هزینۀ زندگی در شهر درامن برای هر نفر صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن حدود 1،200 یورو در ماه است. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 1،000 یورو و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر 760 یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر 1،500 یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر 1،300 یورو تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط 185 یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه 65 یورو در ماه است.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت 20 یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر 100 یورو برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر 2 یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ 4 یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ 13.5 یورو، یک کیلوگرم گوشت 35 یورو، یک کیلوگرم موز 2.6 یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی 3.6 یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی 2.6 یورو و یک کیلوگرم پیاز 2.7 یورو. افزون‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب 3.5 و 82 یورو باید پرداخت کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: