مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
موسسات معتبر کاریابی در نروژ

موسسات معتبر کاریابی در نروژ

ارزش های نروژی ریشه در آرمان های برابری طلبانه دارد. اکثر نروژی ها به توزیع برابر ثروت و اینکه همه باید فرصت های برابر داشته باشند اعتقاد دارند. همچنين آنها اعتماد زیادی به دولت دارند. نروژ بخاطر بومی و متحد بودن، دولتی دارای رفاه نامیده می شود و مسئولیت اصلی رفاه شهروندان خود را بر عهده دارد. هزینه های دولت نروژ عمدتاً از طریق مالیات و عوارض پرداخت شده توسط مردم این کشور تأمین می شود.

نروژ با اینکه بخشی از اروپا است، اما عضو اتحادیه اروپا نیست. با این حال، این کشور به طور کامل در جامعه اروپایی در همه چیز از تجارت و اقتصاد، از طریق توافقنامه منطقه اقتصادی اروپا (EEA) گرفته تا آموزش و پژوهش - به عنوان مثال از طریق برنامه Erasmus + همکاری کرده است. نروژ همچنین در معاهده شینگن Schengen مشارکت داشته و سفر به سایر کشورهای عضو معاهده شینگن Schengen را برای مردمش آسان تر کرده است.

از آنجائیکه کشور نروژ در سال 2022 با کمبود نیروی متخصص و ماهر در بازار کار خود روبرو است، از نیروهای متخصص خارجی استقبال می نماید. همانطور که بیان نمودیم افراد برای انجام کار در کشور نروژ باید دعوتنامه ای مبنی بر پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در نروژ اخذ نمایند. افراد برای یافتن شغل های مورد نظر خود می توانند به موسسات معتبر کاریابی در نروژ مراجعه نمایند و یا به دنبال راهکار دیگری برای یافتن کار باشند.

اخذ ویزای کاری نروژ از سوی ایرانیان

افراد به 2 طریق می توانند ویزای کاری کشور نروژ را اخذ نمایند. اول اینکه فرد با استفاده از ویزای جستجوی کار نروژ به این کشور سفر نموده و پس از یافتن شغل مناسب و تبدیل نمودن ویزای جستجوی کار به ویزای کاری این کشور و اخذ مجوز کار نروژ می ­تواند به انجام کار در این کشور بپردازد. روش دوم برای اخذ ویزای کاری نروژ اینست که فرد در ابتدا بایستی یک دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در نروژ اخذ نموده و با ارائه آن به سفارت این کشور نسبت به اخذ ویزای کاری نروژ اقدام نماید.

یافتن شغل از طریق روش دوم کمی دشوار است زیرا کارفرمایان در نروژ برای یافتن نیوری مورد نظر خود می بایست در ابتدا به مدت 3 ماه آگهی استخدام خود را در نروژ و اتحادیه اروپا منتشر نماید در صورتی که کارفرمای مربوطه نتواند فرد اروپایی مورد نظر خود را بیابد اجازه انتشار آگهی استخدام به دیگر کشورها را خواهد داشت. البته باید توجه داشت افرادی که شهروند برخی از کشورها از جمله ایران هستند، بدون داشتن اقامت تحصیلی نروژ، امکان اخذ ویزای جستجوی کار این کشور را ندارند و تنها باید از طریق روش دوم اقدام کنند.


مدارک لازم برای اخذ ویزای کار نروژ

ناگفته نماند افراد با اخذ ویزای کاری کشور نروژ بایستی مجوز کار این کشور را نیز دریافت نمایند. افرادی که موفق به اخذ دعوتنامه کاری نشده اند می ­توانند با دریافت ویزای جستجوی کار نروژ به این کشور سفر نموده و بطور مستقیم و با مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در نروژ به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازد. پس از یافتن شغل فرد ملزم به اخذ ویزای کاری و مجوز کار در نروژ می باشد. برای اخذ مجوز کار نروژ فرد می بایست تمامی مدارک زیر را به اداره مهاجرت نروژ ارائه نماید:

  • پرداخت هزینه اخذ مجوز کار نروژ
  • ارائه تمامی مدارک مربوط به شغل شخص
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی فرد
  • ارائه مدرکی که نشان دهنده سوابق کاری فرد در رشته مورد نظر می­ باشد
  • ارائه قرارداد کاری و پیشنهاد کاری
  • ارائه قرارداد کاری که در آن تمامی موارد از جمله میزان درآمد سالانه و مدت زمان همکاری فرد درج گردیده باشد
  • مدرکی دال بر داشتن محل اقامت در نروژ
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک زبان مورد نیاز برای فرصت شغلی

سطح درآمد در نروژ

میزان دقیق درآمد در نروژ بستگی به حوزه تخصصی، سن، سابقه کار، سطح تحصیلات، حوزه کاری، جنسیت و غیره دارد. همچنین سطح درآمد افراد در شهرهای بزرگ و پرجمعیت نروژ مثل اسلو نیز با سایر مناطق متفاوت می باشد. البته باید توجه داشت در عین این که در شهر اسلو هم فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد و هم هزینه های زندگی بیشتر است، متوسط درآمد ماهیانه نیز بالاتر می باشد.

در نروژ کم ترین میزان حقوق سالیانه طی سال 2022 حدود NOK155000 (کرون نروژ) و بیشترین میزان درآمد نیز NOK2730000 (کرون نروژ) است.

وضعیت کار و موسسات معتبر کاریابی در نروژ

افراد می توانند بدون هیچ محدودیتی با کارفرمایان در نروژ به مصاحبه برای انجام کار در این کشور بپردازند. میزان حقوق دریافتی و چگونگی پرداخت و دستمزد همگی براساس توافقات طرفین صورت می گیرد. بطور عادی میزان ساعات کاری در کشور نروژ 40 ساعت در هفته می باشد. البته در برخی موارد این میزان ساعت کاری ممکن است کمتر باشد، اما حداکثر میزان ساعات کاری که کارمندان با کارفرمایان خود توافق می نمایند ممکن است 48 ساعت در هفته در نظر بگیرند.

کارمندان در کشور نروژ از سن 62 سالگی اجازه کاهش ساعات کاری خود را دارند و از سن 72 سالگی بازنشسته می شوند. با اینحال دولت نروژ به تمامی بازنشستگان در این کشور حقوق پرداخت می نماید. کارمندان اجازه 10 ساعت اضافه کار در هر هفته را خواهند داشت و می توانند 25 روز از سال را مرخصی دریافت نمایند. ناگفته نماند افراد با اخذ ویزای کار کشور نروژ با 5 سال انجام کار در این کشور می توانند تابعیت یا شهروندی نروژ را اخذ نمایند.


مشاغل مورد نیاز کشور نروژ

همانطور که بیان نمودیم کشور نروژ با کمبود نیروی متخصص روبرو است و افرادی که دارای مهارت های تخصصی در مشاغل مورد نیاز کشور نروژ هستند از شانس بیشتری برای اخذ ویزای کاری نروژ برخوردار می باشند. از جمله مشاغل مورد نیاز کشور نروژ عبارتند از راننده خودرو، راننده بیل مکانیکی، فروشنده جهت جذب سرمایه برای کمک به مدارس و انجمن ها، مهندسین، دستیار مهد کودک و غیره.

قوانین موسسات معتبر کاریابی در نروژ

همان طور که بیان نمودیم یافتن شغل از کشور مبدأ و جستجوی کارفرما برای اخذ پیشنهاد کاری بسیار زمانبر و دشوار است. بهترین راه برای یافتن شغل در نروژ اخذ ویزای جستجوی کار این کشور می­ باشد. افراد از این طریق می توانند به صورت مستقیم به موسسات معتبر کاریابی در نروژ مراجعه نموده و به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند. همچنین افراد می توانند رزومه های کاری و سوابق کاری خود را به سایت های موسسات معتبر کاریابی در نروژ ارسال نموده و از این طریق شغل مورد نظر خود را بیابند. از جمله مهمترین این موسسات عبارتند از manpower ،omega ،necon Addeco. ما در اینجا به تفصیل در رابطه با این موسسات معتبر کاریابی در نروژ صحبت خواهیم نمود.

موسسه کاریابی Manpower در نروژ

این موسسه یکی از بزرگترین موسسات کاریابی معتبر در نروژ است که دارای شعبه های بسیاری در شهرهای مختلف نروژ می باشد. افراد با مراجعه به ای موسسه می توانند به جستجوی کارهایی از جمله IT، بانکداری، بازاریابی، حمل ونقل، انبار، بیمه و کالا بپردازند. هم اکنون در این موسسه 3300 کارمند مشغول به کار می باشند. ناگفته نماند اولویت استخدام در این موسسه با اتباع نروژی می باشد. در صورتی که نیروهای مورد نیاز کارفرمایان در میان اتباع نروژی وجود نداشته باشد از نیروهای خارجی برای استخدام استفاده خواهد شد.


موسسه کاریابی Omega و necon در نروژ

موسسه کاریابی omega در شهر اولنسواگ نروژ موقعیت دارد که این موسسه در دیگر کشورها همچون آمریکا، استرالیا، انگلیس و کانادا نیز دارای شعبه های کاریابی می باشد. موسسه کاریابی necon در سال 2004 در نروژ تأسیس گردید و یکی از معتبرترین موسسات کاریابی در نروژ محسوب می شود. این موسسه دارای 280 کارمند می باشد که شعبه های دیگر این موسسه در شهرهای اسلو، ترونهایم، ساند و برگن می باشد.

موسسه کاریابی Addeco در نروژ

این موسسه یک موسسه کاریابی سوئیسی است که در کشور نروژ مشغول به فعالیت است که در سال 1996 در کشور نروژ تأسیس گردید. اکثر کارکنان خارجی با مراجعه به ای موسسه می توانند براحتی شغل مورد نظر خود را در این کشور بیابند. این موسسه دارای شعبه های فراونی نه تنها در کشور نروژ بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: