مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کامل ترین راهنما برای شروع بیزینس در نروژ

کامل ترین راهنما برای شروع بیزینس در نروژ

نروژ موفق شده است خود را به عنوان رهبر جهانی در بخش های نفت و گاز، انرژی، دریایی و غذاهای دریایی در سراسر جهان معرفی کند. با توجه به اینکه این کشور یکی از قوی ترین اقتصادهای توسعه یافته در سراسر جهان است، این امر نباید تعجب آور باشد زیرا نروژ حجم عظیمی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) را با بسیاری از شرکت های بین المللی که در حوزه قضایی گنجانده شده اند، دریافت می کند. سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال 2018 توسط نروژ به 140 میلیارد دلار رسید که در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است. صنایع اصلی آن نیز توسط خدمات حرفه‌ای قوی و رقابتی مانند امور مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و خدمات حقوقی پشتیبانی می‌شوند که امکان همکاری قوی و پیشرفت در فرصت‌های نوظهور جدید مانند Fintech، Cleantech، Medtech و Biotechnology را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه نروژ در خط مقدم فناوری و خدمات حرفه ای قرار دارد، بسیاری از آنها می پرسند که چگونه یک شرکت در نروژ ثبت کنند زیرا امیدوارند وارد اقتصاد توسعه یافته این کشور شوند.

ثبت شرکت در نروژ

نهاد تجاری

اولین گام راهنمای نهایی برای شروع یک تجارت در نروژ به عنوان یک خارجی این است که بدانید و تصمیم بگیرید که کدام نهاد تجاری یا وسیله نقلیه را می خواهید انتخاب کنید. تحت صلاحیت نروژ، آنها سازمان ها یا نهادهای تجاری مختلفی را ارائه می دهند که می توانید آنها را ثبت کنید، اما در اینجا انواع اصلی کسب و کار وجود دارد:

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یک نهاد حقوقی مجزا از سهامداران یا اعضای شرکت محسوب می شود و مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند. تعهدات آنها به مقدار مربوط به سهام پرداخت نشده که آنها حق دارند، محدود می شود. یک مدیر مقیم نروژ باید شناسایی شود و یک آدرس دفتر ثبت شده محلی باید ارائه شود. نیاز به حداقل 2 مدیر وجود دارد که یکی از آنها باید شهروند نروژی یا اروپایی باشد. سهامداران می توانند از هر ملیتی باشند و حداقل 30.000 کرون سرمایه باید پرداخت شود.

شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام نیز مانند شرکت با مسئولیت محدود، نهاد حقوقی مجزایی از سهامداران یا اعضای شرکت محسوب می شود. هیچ یک از سهامداران شخصاً در قبال تعهدات یا بدهی های شرکت مسئول نیستند و فقط به سهم شخصی خود از سهام پرداخت نشده ای که حق دارند محدود می شوند. شرکت های سهامی عام مجاز به انتشار و فروش سهام به عموم هستند در حالی که شرکت های سهامی خاص مجاز به انتشار و فروش سهام نیستند. برای ایجاد یک شرکت سهامی عام، باید حداقل یک سهامدار از هر ملیتی وجود داشته باشد، حداقل 3 مدیر که دو نفر از آنها باید ساکن نروژ باشند و حداقل سرمایه پرداخت شده 1.000.000 کرون مورد نیاز است. در این مورد نیز باید حسابرس قانونی تعیین شود.

مالکیت انفرادی

یک شرکت انحصاری مالک را مسئول می داند و در قبال کسب و کار خود دارای مسئولیت نامحدود است. از نظر قانون، او را با کسب و کاری که تاسیس کرده یکی می دانند. حداقل سن برای ثبت نام به عنوان شرکت انفرادی بالای 18 سال است.


مراحل ثبت نام شرکت در نروژ

مراحل ثبت نام

مرحله دوم راهنمای نهایی راه اندازی کسب و کار در نروژ به عنوان یک خارجی، آگاهی از مراحل ثبت نام کسب و کار جدید در نروژ است. اگر به عنوان یک خارجی در نروژ کسب و کار راه اندازی می کنید، باید ثبت نام کرده و برای شماره شناسایی نروژی (D-number) و همچنین آدرس تجاری نروژی درخواست دهید. شماره D به عنوان یک شماره شناسه ملی موقت برای اتباع خارجی عمل می کند و در فرآیند ثبت مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. تمام شرکت های محدود فعال در نروژ ملزم به ثبت نام در The Register of Business Enterprises هستند و مدارک متعددی مورد نیاز است.

اسنادی که باید در طی مراحل ثبت نام ضمیمه شوند شامل تفاهم نامه و اساسنامه، اظهارنامه و مدرکی است که پرداخت سهم سرمایه سهام شما را تایید می کند و در برخی موارد شامل فرم های تکمیلی که تاییدیه مجوز برای معاملات خاص مانند بانک یا شرکت مالی را نشان می دهد، است. مالکان انحصاری نیز موظفند در ثبت شرکت های تجاری ثبت نام کنند و فعالیت اصلی تولید درآمد خود را شرح دهند. شرح عملیات اصلی کسب و کارتان، شرکت شما را به یک کد صنعتی اختصاص می دهد.

شرایط مالیاتی در نروژ

تعهدات حسابداری و مالیاتی

سومین گام از راهنمای نهایی برای شروع یک تجارت در نروژ به عنوان یک خارجی، درک تعهدات حسابداری و مالیاتی شرکت های ثبت شده در نروژ است. مطابق با اداره مالیات نروژ، برای نهادهای دریافت کننده درآمد از حوزه قضایی اجباری است که اظهارنامه مالیاتی سالانه خود را تا آخرین روز کاری ماه می سال مالی بعدی ارائه کنند. همچنین، مشاغل می توانند تا پایان ژوئن درخواست را تمدید کنند اما این امر منوط به تایید مقامات است. در صورت عدم رعایت مهلت مقرر، کسب و کار مشمول جریمه تأخیر در تشکیل پرونده می شود که بسته به میزان تخلف، 20٪ تا 40٪ از درآمد مالیات سالانه است.

نرخ مالیات شرکت های نروژ برای اکثر مشاغل به جز آنهایی که در بخش تجارت مالی هستند 22٪ است. برای شرکت‌هایی که در بخش تجارت مالی فعالیت می‌کنند، به جای آن، نرخ مالیات شرکتی بالغ بر 25 درصد را پرداخت می‌کنند. حساب های سالانه باید طبق مقررات قانون حسابداری در نروژ تهیه شوند. با این حال، شرکت هایی که تحت تعریف 'شرکت کوچک' قرار می گیرند نیازی به تهیه گزارش سالانه ندارند. یکی از معیارهای اصلی برای در نظر گرفتن یک شرکت کوچک زمانی است که درآمد فروش آن کمتر از 70 میلیون کرون باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: