مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

معلمان انگلیسی زبان برای تدریس در مدارس نروژی باید زبان این کشور را یاد بگیرند، اما فرصت هایی در مدارس بین المللی و موسسات خصوصی نیز برایشان وجود دارد. تدریس یک راه محبوب برای هزاران انگلیسی زبان در سراسر جهان جهت کسب درآمد است. در حالی که در نروژ فرصت های زیادی برای معلمان بین المللی وجود دارد، اما به دست آوردن آنان خیلی هم آسان نیست.

معلمان جدید می توانند حداقل حقوق سالانه 386,000 کرون داشته باشند که بسته به تجربه می تواند تا 465,000 کرون افزایش می یابد. اساتید و سایر معلمان در سطح دانشگاه می توانند بین 470,000 تا 510,000 کرون درآمد داشته باشند.

بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ برای متقاضیان مهاجرت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شرایط کار در این رشته به عواملی وابسته است. کشور نروژ همانند بسیاری از کشورها با نرخ بیکاری پایین به جذب نیروی کار ماهر و متخصص با رعایت قوانین حاکم می پردازد اما متقاضیان برای کار در کشور نروژ باید از کارفرمای نروژی پیشنهاد و دعوت نامه کاری دریافت نمایند تا موفق به اخذ ویزا و ورود به این کشور جهت کار شوند.

با توجه به رایگان بودن سیستم آموزشی در کشور نروژ، بسیاری از افراد اقدام به اخذ ویزای تحصیلی این کشور نموده و پس از مهاجرت و تحصیل در این کشور با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری شانس موفقیت خود را افزایش می دهند.

بسیاری از فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی می توانند به عنوان معلم در مدارس دولتی و خصوصی نروژ، دانشگاه ها و مراکز علمی، مترجم، کارمند آژانس مسافرتی، راهنمای گردشگری و غیره در این کشور به فعالیت بپردازند. تدریس یکی از راحت ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در نروژ محسوب می شود و این کشور فرصت های زیادی را برای معلمان مهاجر که به دنبال آموزش انگلیسی در مدارس بین المللی و خصوصی هستند در سراسر نروژ فراهم می کند.

بهترین شغل برای رشته زبان انگلیسی در نروژ

در کشور نروژ مدارس بین المللی 2 زبانه برای کودکان مهاجرین وجود دارد که معلمانی از خارج از کشور را استخدام می نماید، برای استخدام در مدارس بین المللی باید حداقل مدرک لیسانس زبان انگلیسی، گواهی تدریس بین المللی و 2 سال سابقه تدریس ارائه نمایید. موسسه های Berlitz و AAC Global از نمونه مدارس بین المللی مشتاق برای جذب معلم از خارج می باشند.

با توجه به این که تدریس در نروژ، خصوصا در مقاطع پیش دبستانی و دبستان، جزو مشاغل مورد نیاز این کشور است، می توان معلمی را در سال 2022 به عنوان بهترین شغلی که برای فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی در نروژ وجود دارد نام برد. البته به شرطی که فرد حتما تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر نروژ یا سایر کشورهای توسعه یافته مثل انگلستان، آمریکا و غیره در این رشته به پایان رسانده باشد و علاوه بر زبان انگلیسی به زبان نروژی هم مسلط باشد.

بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ در 2022

متقاضیان کار در رشته زبان انگلیسی در نروژ در سال 2022 می توانند قراردادهای یک ساله با کارفرمایان نروژی منعقد نمایند و 28 ساعت در هفته در این کشور به کار بپردازند. میزان حقوق برآورد شده برای معلمان دوره ابتدایی NOK470000 تا NON510000 (کرون نروژ) می باشد و مدارس بین المللی اغلب هزینه های مدرسان از جمله اسکان اولیه و بلیت هواپیما را تامین می نماید، بیمه درمانی نیز به افراد تعلق می گیرد که میزان و مزایای آن از مدرسه به مدرسه متفاوت می باشد.

شرایط کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

سال تحصیلی در نروژ از اواسط اوت تا اواخر ژوئن برگزار می شود و به معلمان مشتاق به تدریس زبان انگلیس در مدارس بین المللی نروژ توصیه می شود پیش از ورود به این کشور، به دنبال یافتن کار و تامین آن باشند. به طور معمول مدارس زبان بین المللی و خصوصی در نروژ در طول سال به جذب نیرو می پردازند. اما محبوب ترین زمان برای استخدام معلمان از سپتامبر تا ژانویه می باشد و متقاضیان می توانند برای اخذ موقعیت تدریس از طریق مصاحبه آنلاین به بیان تخصص و مهارت خود بپردازند.

مردم نروژ از مهارت زبان بالایی در زمینه زبان انگلیسی برخوردار می باشند؛ به همین دلیل برای دریافت کار مناسب، متقاضیان باید به طور مستقیم با نروژی ها به رقابت بپردازند و افراد با رزومه برتر شانس بیشتری جهت دریافت مشاغل زبان انگلیسی خواهند داشت.




ویزای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

متقاضیان به منظور دستیابی به مجوز کار در نروژ لازم است مدارک تحصیلی خود را به انجمن ملی خدمات ارزیابی اعتبارسنجی ارسال نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد. پس از تایید مدارک و اخذ مجوز متقاضیان باید نسبت به دریافت ویزای کاری نروژ اقدام نمایند که برای این امر مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی متقاضی نظیر اصل مدرک و ریز نمرات
  • مدارک مربوط به سابقه کار
  • انگیزه نامه
  • گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالی

قرارداد کار یا پیشنهاد شغلی از نروژ

جهت کاریابی سریع تر در کشور نروژ پیشنهاد می کنیم با موسسات یا سایت های کاریابی داخل نروژ ارتباط گرفته و با ارسال رزومه و مصاحبه های شغلی نسبت به اخذ پیشنهاد شغلی متناسب با رزومه و شرایط خود اقدام فرمایید. همانطور که بیان شد دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای کاری این کشور با دشواری هایی برای متقاضیان همراه می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: