مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته روانشناسی در نروژ

رشته روانشناسی در نروژ

پادشاهی نروژ کشوری کوهستانی در شبه‌جزیره‌ی اسکاندیناوی در شمال اروپاست. بیشتر جمعیت این کشور در جنوب ساکن هستند، در حالیکه شمال میزبان سامی‌هاست. دولت نروژ یک صادرکننده‌ی برجسته‌ی نفت و کشوری با درآمد بالاست. علاوه بر این، نروژ یکی از امن‌ترین و زیباترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. نروژ آداب و رسوم محلی و داستان‌گویی خود را حفظ کرده و سنت ادبی غنی دارد. نروژی‌ها دارای فستیوال‌های سرزنده و رنگارنگ زیادی هستند. در جهان، نروژ به‌واسطه‌ی خطوط ساحلی طولانی و ناهموار، آبدره‌ها، خرس‌های قطبی، شفق‌های شمالی و خورشید نیمه‌شب معروف است.

به‌ عنوان یک کشور دانش‌ محور، نروژ نیاز زیادی به افرادی با مهارت‌های حرفه‌ای سطح بالا دارد و این یک هدف کلی برای دولت نروژ است که آموزش باکیفیت را در اختیار دانشجویان داخلی و خارجی قرار دهد. سیستم آموزشی در نروژ بر این قاعده متکی است که بدون توجه به پیشینه‌ی اجتماعی خود، همه باید بتوانند تحصیل کنند. هم‌اکنون نروژ 9 دانشگاه، 8 کالج دانشگاهی و 5 کالج علمی دولتی دارد. نروژ همچنین دارای تعداد زیادی موسسه‌ی آموزش عالی خصوصی است که بودجه‌ی عمومی دریافت می‌کنند.

دانشگاه های دولتی نروژ برای همه دانشجویان رایگان هستند؛ پس اگر کسی بتواند از یکی از این دانشگاه ها در رشته روانشناسی پذیرش بگیرد، شهریه پرداخت نمی کند. اما دانشگاه های خصوصی نروژ که امکان تحصیل رشته روانشناسی را به زبان انگلیسی هم فراهم نموده اند، معمولا سالانه 11000€ تا 19000€ (یورو) شهریه اخذ می نمایند. مورد دیگری که باید برای تحصیل در نروژ باید به آن توجه ویژه شود، هزینه های زندگی در نروژ است که بالا می باشد. در واقع در کنار سوئیس، برمودا و ایسلند، نروژ را نیز می توان یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی دانست.

البته در میزان هزینه های زندگی در نروژ علاوه بر سبک زندگ، شهر محل اقامت هم تاثیرگذار است. در جدول ذیل هزینه های زندگی در شهرهای دانشجویی نروژ طی سال 2022 بیان شده است:
درآمد در نروژ
شهرهای دانشجویی نروژ حدود هزینه های زندگی به یورو
Oslo از 1200€ تا 2000€
Bergen از 1100€ تا 1800€
Tromso از 1000€ تا 1600€
Trondheim از 1000€ تا 1600€

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در نروژ

نروژ کشوری فوق العاده توسعه یافته است که دانشگاه های خیلی خوبی هم دارد. بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته روانشناسی در نروژ در سال 2022 عبارت هستند از:

5 دانشگاه برتر نروژ در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه اوسلو
119= 102 61
دانشگاه برگن 201-250 194 301-400
UiT The Arctic University of Norway 351-400 440= -
Norwegian University of Science and Technology 401-500 369= 101-150
University of Stavenger 401-500 - -

اخذ ویزای تحصیلی نروژ

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در نروژ، نوبت به اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد که حساسیت های خاص خود را دارد. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در نروژ در رشته روانشناسی
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی نروژ
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید با پس زمینه سفید
  • رسید پرداخت هزینه یا همان application fee که مبلغ آن NOK4900 (کرن نروژ) یا معادل حدودا 546$ (دلار آمریکا) است


 کار ضمن تحصیل رشته روانشناسی در نروژ

تا سقف 20 ساعت در هفته، دانشجویان در نروژ اجازه مشغول شدن به کار پاره وقت دارند؛ به شرطی که مشغول به تحصیل دوره های تمام وقت باشند. با مشغول شدن به کار دانشجویی در نروژ افراد می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نموده و رزومه خود را نیز تقویت کنند. خصوصا زمانی که فردی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شود، برای کاریابی پس از فارغ التحصیلی در نروژ هم شرایط خیلی خوبی خواهد داشت.

منتهی کار دانشجویی مرتبط با رشته تحصیلی برای دانشجویان رشته روانشناسی امکان ندارد. چرا که برای مشغول شدن به کار به عنوان یک روانشناس افراد باید ابتدائا 6 سال در دانشگاه های نروژ تحصیل کند و فارغ التحصیل شود. در نهایت پس از فارغ التحصیلی باید از سوی دولت نروژ به عنوان یکی از پرسنل درمانی شناخته شود و مجوزهای لازم را بگیرد تا بتواند به عنوان روانشناس مشغول به کار شود.

کار پس از تحصیل رشته روانشناسی در نروژ

پس از فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند درخواست دهند و ویزای جستجوی کار نروژ را اخذ کنند و در نهایت با کاریابی ویزای کار این کشور را بگیرند. البته اگرچه موقعیت های شغلی خیلی زیادی برای روانشناسان در نروژ وجود دارد، کسانی که در دانشگاه های خصوصی نروژ به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند، باید توجه داشته باشند جهت کار به عنوان روانشناس در نروژ، تسلط به زبان نروژی ضروری است. در این حالت کاریابی در نروژ به عنوان روانشناس دشوار نیست چرا که نرخ بیکاری این کشور در سال 2021 تنها 3.3% است. درآمد روانشناسان در نروژ هم بالا است و به طور میانگین سالانه NOK1960000 (کرون نروژ) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: