مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت نروژ با ویزای جست و جوی کار

اقامت نروژ با ویزای جست و جوی کار

نروژ در شمال اروپا واقع شده است. پایتخت نروژ اسلو Oslo است. زبان رسمی این کشور نروژی بوده و بیشتر مردم انگلیسی را می‌فهمند و به آن صحبت می‌کنند. ویزای جست و جوی کار نروژ در ابتدا برای 6 ماه اعطا می شود. پس از ورود به نروژ، واجد شرایط درخواست اجازه اقامت برای تضمین شغل تمام وقت خواهید بود.

واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت نروژ

واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت نروژ با ویزای جست و جوی کار نروژ:

  • هدف شما باید استخدام شدن به عنوان یک کارگر ماهر یا متخصص در نروژ باشد.
  • شما باید مشمول شرایط ویزا باشید.
  • شما باید یک کارگر ماهر باشید. اصطلاح کارگر ماهر شامل دسته های زیر می شود:
  • دارای آموزش تخصصی متناسب با سطح تحصیلات متوسطه.
  • شما باید آموزش حرفه ای برای یک شغل خاص را گذرانده باشید. تحصیلات شما باید حداقل با سطح متوسطه بالاتر یعنی حداقل سه سال مطابقت داشته باشد. شما باید همان سطحی از تخصص را کسب کرده باشید که در آن تحصیل کرده اید. به عنوان مثال می توان به آموزش حرفه ای برای لوله کشی یا پرستاران کمکی اشاره کرد.
  • مدرک فنی حرفه ای: حرفه شما باید به همان سطح از تخصص دارای گواهینامه فنی حرفه ای نروژی باشد.


تحصیلات دانشگاهی یا کالج برای کار در نروژ

شرط لازم مدرک یا یک دوره تحصیلات تکمیلی است، به عنوان مثال مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد.

شما باید از طریق تجربه حرفه ای با مدت زمان مشخص، به طور متناوب در ترکیب با دوره ها و موارد مشابه، تخصص کسب کرده باشید. اگر تحصیلات رسمی در این زمینه دارید، باید به سطح تخصصی مربوطه دست یافته باشید. مجوز هم فقط بر اساس شرایط خاص در موارد استثنایی صادر می شود. اگر می خواهید به عنوان یک رهبر مذهبی/معلم یا یک آشپز قومی به دنبال استخدام باشید، به عنوان جویای کار واجد شرایط دریافت اجازه اقامت نیستید.

تمکن مالی اقامت نروژ

برای مدتی که قصد اقامت در نروژ را دارید، باید مدرک کافی مبنی بر سرمایه داشته باشید. این مقدار باید با درجه حقوق یک در مقیاس حقوق کارمندان دولت نروژ مطابقت داشته باشد، که در حال حاضر معادل 103.950 کرون NOK برای شش ماه و معادل 17.725 کرون NOK در هر ماه است. شما باید بیمه مسافرتی یا پزشکی داشته باشید که هزینه های یک مرکز مراقبت پزشکی برای درمان های ضروری و حاد پزشکی و خدمات پزشکی مربوط به انتقال بیمار را پوشش دهد. این بیمه برای تمام کشورهای شنگن با حداقل پوشش 30.000 یورو معتبر است. این بیمه برای دوره ای که برای اجازه اقامت درخواست می کنید معتبر است.

در طول دوره جستجوی کار خود باید تأییدیه اقامت خود را داشته باشید. استحقاق:

  • اجازه اقامت به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک کارگر ماهر یا متخصص در نروژ به دنبال کار باشید، اما به شما حق کار نمی دهد.
  • این مجوز می تواند به مدت شش ماه اعطا شود.
  • این مجوز به شما حق ورود مکرر به نروژ را در طول مدت مجوز می دهد.
  • این مجوز مبنایی برای اجازه اقامت دائم نیست.
  • این مجوز مبنایی برای مهاجرت خانوادگی نیست.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: