مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ژنتیک در نروژ

رشته ژنتیک در نروژ

نروژی ها بسیار باهوش هستند. آنان اساساً برای هر چیزی که برای انسان ناسالم بوده یا برای محیط زیست مضر است مالیات می دهند. بنابراین، مشروبات الکلی و سیگار بسیار گران هستند، همچنین اگر ماشین دارید، سوخت نیز گران است. امروزه خودروهای برقی بسیار رایج شده اند و نروژ به عنوان یک کشور پیشرو در طرح های سبز شهرت پیدا کرده است. مراقبت های بهداشتی نسبتاً مقرون به صرفه بوده و فعالیت های شگفت انگیز در فضای باز نیز رایگان هستند! اگر به انجمن کوهنوردی نروژ یا سایر انجمن‌های مشابه بپیوندید، می‌توانید با حداقل هزینه در برخی از کلبه های کوهستانی آنها اقامت کنید.

همچنین دانشجویان به شما نشان می‌دهند که کجا می‌توانید از خدمات مقرون به صرفه بهره مند شوید. مسکن دانشجویی توسط یارانه دولت پرداخت می شود، بنابراین مسکن بسیار مقرون به صرفه بوده و دارای استانداردهای بسیار بالایی است. علاوه بر این، قیمت ها در کافه های دانشجویی بسیار مناسب تر است.

دانشگاه های نروژ آموزش با کیفیت بالایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می سازند. در حال حاضر، هفت دانشگاه نروژ در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه جنوب شرقی نروژ، اسلو، برگن، ترومسو، علم و فناوری نروژ (NTNU)، علوم زیستی نروژ (NMBU) و استاوانگر.

بسیاری از برنامه های تحصیلی ارائه شده در بسیاری از دانشکده های نروژی، زبان انگلیسی را به عنوان زبان یادگیری دانشگاهی انتخاب کرده اند. علاوه بر این، چون نروژی ها می توانند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند بنابراین دانشجویان در این کشور با مانع زبانی مواجه نمی شوند. نروژی ها در کشور خود که دارای منابع عظیم و جمعیت بسیار کم است از تحصیل رایگان در کلیه موسسات عالی دولتی برخوردار هستند. دولت نروژ همچنین متعهد شده است که دانشجویان خارجی را قادر به بهره مندی از کیفیت بالای آموزش در این کشور سازد، بنابراین دانشجویان خارجی صرف نظر از ملیت خود به دانشگاه های دولتی شهریه پرداخت نمی کنند.

نروژ دارای یک جامعه مترقی و فوق العاده مدرن است. برابری و آزادی به معیارهای دموکراسی این کشور تبدیل شده اند. نروژ به عنوان کشور دارای بیش ترین برابری جنسیتی در جهان توصیف شده است. این کشور بسیار صلح آمیز و امن نیز توصیف شده است. در دوران تحصیل در نروژ، دانشجویان از برخی از فناوری ها و امکانات پیشرو در جهان که در اکثر دانشگاه های منطقه موجود است بهره مند می شوند. یادگیری زبان نروژی، امنیت بالا، مناظر زیبا، کیفیت بالای زندگی، کار ضمن تحصیل، رفاه اجتماعی بالا، و بازی های زمستانی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در نروژ هستند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در نروژ

در جدول زیر بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در نروژ
دانشگاه

دانشگاه اسلو

دانشگاه برگن

دانشگاه علم و فناوری نروژ

دانشگاه های فوق همه ساله در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب می کنند. 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر دانشگاه های فوق، دانشگاه های دیگری نیز در نروژ به ارائه برنامه های رشته ژنتیک به علاقه مندان می پردازند که از آن جمله می توان به دانشگاه علوم زیستی نروژ اشاره نمود.

رشته ژنتیک در دانشگاه اسلو نروژ

در این بخش به معرفی رشته ژنتیک و زیست شناسی تکوینی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اسلو نروژ می پردازیم. این برنامه برای کسانی مناسب است که به دنبال آگاهی از این مطلب هستند که مکانیسم های ژنتیکی که توسط ماده ژنتیکی DNA در ارگانیسم خاصی رمزگذاری شده اند چگونه باعث تمایز سلول ها پس از لقاح و کدهای رشد اندام ها، ساختارهای مورفولوژیکی و تفاوت و شباهت بین ارگانیسم ها می شود. به این ترتیب، این برنامه یک انتخاب عالی برای علاقه مندان به این حوزه است. این برنامه دو سال به طول می انجامد و چهار ترم است. ساختار این برنامه به صورت زیر است:

رشته ژنتیک در دانشگاه اسلو نروژ
ترم یک 10 واحد ECTS 10 واحد ECTS 10 واحد ECTS
ترم یک
MBV4010 – روش ها در زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی (I) + دروس HSE MBV4020 – روش ها در زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی (II) درس اختیاری
ترم دو پایان نامه ارشد درس اختیاری درس اختیاری
ترم سه پایان نامه ارشد پایان نامه ارشد درس اختیاری
ترم چهار پایان نامه ارشد پایان نامه ارشد پایان نامه ارشد

دروس روش ها در زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی (I) و (II) و HSE الزامی هستند. HSE همان بهداشت، ایمنی و محیط زیست است. دروس اختیاری ممکن است از بین دروس کارشناسی ارشد در رشته علوم زیستی و سایر رشته های مرتبط انتخاب شود. روش پیشنهادی این است که در صورت انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشجویان دروس مورد نیاز را با همکاری استاد راهنمای خود انتخاب نمایند.




رشته ژنتیک در دانشگاه علوم زیستی نروژ

در این بخش رشته اصلاح نژاد و ژنتیک جانوری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم زیستی نروژ را مورد بررسی قرار می دهیم. دانشجویان این رشته می توانند برنامه تحصیلی خود را با چندین درس در زمینه ژنتیک کمّی و مولکولی ترکیب کنند. برخی از دروس توصیه شده عبارتند از: زیست شناسی مولکولی، مدل ها و الگوریتم ها در بیوانفورماتیک، تجزیه و تحلیل – روش شناسی ژنوم، ژنومیک مولکولی، طرح های اصلاح نژاد جانوران، نظریه و کاربرد مدیریت تولید مثل درون نژادی. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه به این صورت است:

  • متقاضیان نوردیک: 1 ژوئن
  • متقاضیان اتحادیه اروپا: 1 ژوئن
  • متقاضیان غیر اتحادیه اروپا: 1 دسامبر

پیش نیازهای رسمی این برنامه عبارت است از: مدرک کارشناسی (BSc) یا مدرک معادل آن در علوم دامی یا رشته های مرتبط با تعدادی پیش نیاز (برای مثال، دانش آماری و ژنتیک). متقاضیان باید الزام دانشگاه در مورد مهارت زبان انگلیسی را برآورده سازند. این برنامه فاقد شهریه است و دو سال به طول می انجامد. زبان تدریس برنامه نیز انگلیسی است.

زندگی دانشجویی در نروژ

نروژ کشوری زیبا با طبیعتی خام و دست نخورده، مناطق حفاظت شده و پارک های طبیعی و شفق قطبی است. نروژ یکی از زیباترین کشورها لقب گرفته است. این کشور بسیار دوستدار محیط زیست است. کوه ها و چشم اندازهای بسیار زیبا یکی از دلایل بسیاری است که دانشجویان عاشق نروژ می شوند. امکانات ماجراجویانه بی حد و حصر نیز بی پایان است. دانشجویانی که عاشق فعالیت در فضای باز هستند نروژ را کاملاً متناسب با نیازهای خود می دانند. نروژی ها سخت کار می کنند اما اوقات خوبی را نیز سپری می کنند. همین را می توان برای دانشجویان این کشور نیز بیان کرد. داشتن یک شغل نیمه وقت در یک شهر بزرگ مانند اسلو برای دانشجویان بین المللی بسیار هیجان انگیز است زیرا حقوق و دستمزد بسیار بالا است. البته باید خاطر نشان ساخت هزینه زندگی در نروژ نیز بالاست.

با این حال، دانشجویان صرفنظر از کشور مبدا خود شهریه ای برای تحصیل پرداخت نمی کنند. در نروژ اتفاقات خوب زیادی برای دانشجویان روی می دهد؛ همچنین جوامع زیادی وجود دارد که دانشجویان می توانند حضور پیدا کرده و در رویدادهای اجتماعی و فعالیت های آنها شرکت نمایند. در نروژ امروزی، در بسیاری از دانشکده ها چیزی به نام “Fadderullan” وجود دارد. این یک هفته آغازی است که در آن دانشجویان تازه وارد دور هم جمع می شوند تا از طریق یک سری رویدادها و مهمانی ها با یکدیگر آشنا شوند. آنها اساساً یک هفته کنسرت و فعالیت های تیم سازی و در کل یک تجربه عالی دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: