مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهر اوس نروژ

شهر اوس نروژ

نروژ به عنوان یکی از توسعه یافته ترین دموکراسی ها و دولت های دارای قانون اساسی در جهان شناخته می شود. این کشور دارای دموکراسی پارلمانی است. احزاب سیاسی اصلی به سه بلوک گروه‌بندی می‌شوند: یک. بلوک چپ میانه متشکل از حزب کارگر کشور نروژ، حزب چپ سوسیالیست و حزب سرخ است. بلوک مرکزی متشکل از حزب مرکز، حزب خلق مسیحی، حزب لیبرال و حزب سبز؛ و یک بلوک راست میانه متشکل از حزب محافظه کار و حزب پیشرفت است. مجلس شورای نروژ Stortinget نام دارد که هر چهار سال یک بار اعضای آن انتخاب می شوند. رئیس دولت نروژ از سال 1991 پادشاه هارالد Harald پنجم بوده است. اوقدرت سیاسی نداشته، اما وظایف تشریفاتی را انجام داده و عموماً نماینده محبوب مردم نروژ است.

شهر اوس (Ås) در جنوب اسلو، پایتخت کشور نروژ، قرار دارد و با بیش از بیست‌هزار نفر جمعیت، یکی از مناطق رو‌به‌رشد این کشور به‌شمار می‌آید. اقتصاد اوس بیشتر مبتنی‌بر کشاورزی است و در منطقۀ خود بزرگ‌ترین مرکز کشاورزی محسوب می‌شود. همچنین، این شهر میزبان دانشگاه علوم زیستی نروژ (Norwegian University of Life Sciences) است که تاریخ تأسیسش به سال 1859 باز می‌گردد و هم‌اکنون، بیش از پنج‌هزار نفر در آن مشغول تحصیل هستند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در نروژ، شرایط تحصیل و زندگی در شهر اوس را تشریح می‌کنیم.

آب‌وهوای شهر اوس نروژ

تابستان‌های شهر اوس مطبوع و نیمه‌ابری و زمستان‌هایش بسیار سرد و طولانی و اغلب ‌ابری است. میانگین دمای هوای این شهر در طول سال بین 7- تا 21 درجۀ سانتی‌گراد است و به‌ندرت به کمتر از 17- یا بیشتر از 26 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بیشینه و کمینۀ دمای هوا در جولای به‌ترتیب 21 و 12 درجۀ سانتی‌گراد و در فوریه به‌ترتیب 1- و 7- درجۀ سانتی‌گراد است. افزون‌براین، حدود هشت ماه از سال در این شهر بارندگی است و احتمال بارش باران در تمام طول سال وجود دارد. نکتۀ مهم دیگر اینکه شش ماه از سال در این شهر باد با میانگین سرعت حدود 8 کیلومتر‌بر‌ساعت می‌وزد.


دانشگاه علوم زیستی نروژ

همان‌طور‌که در مقدمه گفتیم، دانشگاه علوم زیستی نروژ از قرن نوزدهم شروع به‌کار کرد و امروزه، از بیش از پنج‌هزار نفر دانشجوی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری میزبانی می‌کند. این دانشگاه هفت دانشکده دارد که عبارت‌اند از: دانشکدۀ چشم‌انداز و جامعه، دانشکدۀ مدیریت طبیعی و علوم محیط‌زیستی، دانشکدۀ علوم زیستی، مدرسۀ کسب‌وکار، دانشکدۀ شیمی و زیست‌فناوری و علوم غذایی، دانشکدۀ علوم پایه و فناوری و دانشکدۀ علوم دام‌پزشکی. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم زیستی نروژ از‌این‌قرارند: تولید غذاهای دریایی، بوم‌شناسی، فناوری تولید غذا، علوم ژنوم، مطالعات محیطی بین‌المللی، مطالعات توسعۀ جهانی، علوم گیاهی، زراعت‌شناسی، علوم دامی، اقتصاد کاربردی و پایدار، علوم داده، معماری چشم‌انداز و رادیواکولوژی.

هزینه زندگی در شهر اوس

برآورد دقیقی از هزینه زندگی در شهر اوس دردسترس نیست؛ به‌همین‌سبب، به میانگین هزینۀ زندگی در نروژ اشاره می‌کنیم. متوسط هزینۀ زندگی در نروژ برای هر نفر بدون درنظرگرفتن اجارۀ مسکن حدود هزار یورو در ماه است. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 960 یورو و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر 750 یورو در ماه برآورد می‌شود. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر به 1،500 یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر به 1،200 یورو می‌رسد. گفتنی است بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط 160 یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه 47 یورو در ماه تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب 3.7 و 72 یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت 17 یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر 76 یورو برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح‌اند: یک لیتر شیر 1.8 یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ 3.5 یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ 12 یورو، یک کیلوگرم گوشت 25 یورو، یک کیلوگرم موز 2 یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی 3 یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی 2 یورو و یک کیلوگرم پیاز 2 یورو.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تاریخ و مذهب در نروژ
تاریخ و مذهب در نروژ

نروژ به خاطر میراث وایکینگ هایش که بخش مهمی از تاریخ این کشور است در سراسر جهان شناخته می شود. با اینکه نروژ کشوری غیرمذهبی است اما اکثر مذاهب جهان در جامعه این کشور حضور دارند. ...

بیشتر بخوانید
زبان نروژی
زبان نروژی

نروژی مانند سوئدی، دانمارکی و ایسلندی یک زبان آلمانی است که از زبان بومی نورس قدیمی گرفته شده است. با این حال، می توان نروژی را به دو شکل نوشت - بوکمال bokmål و نینورسک nynorsk. این تقسیم زبان نروژی توضیحی تاریخی دارد: Bokmål بوکمال بر اساس مکتوب دانمارکی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: