مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ

نروژ ممکن است یکی از گران‌ترین کشورهای جهان باشد، اما بدون توجه به ملیّت، آموزش عمومی رایگان را در اختیار همه‌ی دانشجویان- چه داخلی و چه خارجی- قرار می‌دهد. اگرچه نروژ به‌ اندازه‌ی بسیاری از مقاصد آموزشی محبوب نیست، اما کم‌کم در حال دست و پا کردن نام برای خود است. هم‌اکنون، بیش از 9500 دانشجوی خارجی در نروژ وجود دارد و انتظار می‌رود که این عدد در سال‌های آینده افزایش یابد.

دانشگاه‌های رایگان در نروژ

دانشگاه برگن

دانشگاه برگن، یک دانشگاه دولتی رایگان است که در شهر برگن نروژ واقع شده است. این دانشگاه در سال 1946 تاسیس شد و هم‌اکنون میزبان بیش از 14000 دانشجوست که 13 درصد آن‌ها خارجی هستند. دانشگاه برگن، دوره‌‌های تحصیلی را در رشته‌های هنرهای زیبا و موسیقی، علوم انسانی، حقوق، ریاضیات و علوم طبیعی، پزشکی، روانشناسی و علوم اجتماعی برگزار می‌کند. این دانشگاه به‌عنوان دومین مدرسه‌ی برتر نروژ شناخته می‌شود. برحسب تاثیرگذاری، این دانشگاه در رتبه‌ی 85 قرار دارد و در سطح بین‌المللی نیز در رتبه‌ی 201 تا 250 فهرست شده است. به‌عنوان یک دانشگاه با بودجه‌ی عمومی، دانشگاه برگن یکی از چندین موسسه‌ی نروژی است که بدون توجه به ملیّت دانشجو، آموزش رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. با این حال، ثبت‌نام‌کنندگان باید هزینه‌ی اسمی ترم به‌مبلغ 590 کرون نروژ یا 65 دلار را به سازمان رفاه دانشجویی پرداخت کنند.

دانشگاه قطب شمال نروژ

دانشگاه قطب شمال نروژ که در ترومسو واقع شده، شمالی‌ترین موسسه‌ی آموزشی در جهان است. این دانشگاه برای نخستین بار در سال 1972 افتتاح شد و هم‌اکنون در رشته‌های علوم بهداشت، علوم و فن‌آوری، علوم انسانی و آموزش، علوم زیستی و شیلات، هنرهای زیبا، حقوق و ورزش و مددکاری اجتماعی دوره‌های تحصیلی برگزار می‌کند. دانشگاه قطب شمال نروژ به‌عنوان سومین موسسه‌ی برتر آموزشی در نروژ شناخته شده و به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جوان جهان معروف است. این دانشگاه رایگان در نروژ همچنین ششمین دانشگاه بزرگ این کشور است که بیش از 14000 دانشجو دارد که 11٪ آن‌ها خارجی هستند. دانشجویان (به‌استثنای کسانی که در حالت تبادل دانشجو قرار دارند)، فقط باید هزینه‌ی ترمی به‌مبلغ 625 کرون نروژ یا 73 دلار پرداخت کنند. این هزینه شامل فرایندهایی همچون ثبت‌نام، امتحانات، صدور کارت دانشجویی، مشاوره‌ی دانشجویی و عضویت در سازمان‌های دانشجویی نیز می‌شود و دانشجو را از تخفیف برای حمل و نقل عمومی و سایر رویدادهای فرهنگی برخوردار می‌کند.

دانشگاه علم و صنعت نروژ

دانشگاه علم و صنعت نروژ که در سال 1760 تاسیس شد، هم‌اکنون پردیس‌هایی را در تروندهایم، جیوویک و السوند دارد. در حالیکه این دانشگاه برتر نروژ مسئولیت اصلی برگزاری دوره‌های مهندسی و فن‌آوری اطلاعات را بر عهده دارد، همچنین دوره‌‌هایی را در رشته‌های علوم طبیعی، معماری و طراحی، اقتصاد، مدیریت، پزشکی، علوم بهداشت، علوم اجتماعی، علوم انسانی و آموزش برگزار می‌کند. دانشگاه علم و صنعت نروژ به‌عنوان یکی از موسسات آموزشی دارای بودجه‌ی عمومی در نروژ، از دانشجویان شهریه دریافت نمی‌کند. دانشجویان خارجی که 8 درصد از 36000 دانشجوی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند، باید هزینه‌ی ترمی به‌مبلغ 580 کرون یا 68 دلار پرداخت کنند. این هزینه صرف خدمات رفاهی دانشجویی و همچنین بودجه‌ی سازمان دانشجویی می‌شود.


دانشگاه علوم زیستی نروژ

دانشگاه علوم زیستی نروژ، یک موسسه‌ی عمومی رایگان است که در AS نروژ واقع شده است. این کالج در سال 1859 به‌عنوان کالج تحصیلات تکمیلی کشاورزی در نروژ تاسیس شد و در سال 1897، به یک کالج دانشگاهی تبدیل شد. در سال 2005، این دانشگاه در نهایت به یک دانشگاه کامل تبدیل شد. امروزه این پنجمین دانشگاه برتر نروژ در رشته‌‌های علوم زیستی، شیمی، علوم غذایی، بیوتکنولوژی، علوم محیطی، مدیریت منابع طبیعی، اقتصاد، تجارت، علم، فن‌آوری و دامپزشکی دوره‌های تحصیلی برگزار می‌کند. دانشگاه علوم زیستی نروژ، یکی از پایین‌ترین نرخ‌های ثبت‌نام را در نروژ با تنها بیش از 5800 دانشجو دارد. با این حال، این دانشگاه با 20 درصد، بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را در اختیار دارد. همه‌ی این دانشجویان دارای شرایط عدم پرداخت شهریه هستند، اگرچه آن‌ها موظف به پرداخت هزینه‌ی ترمی به‌ مبلغ 470 کرون نروژ (55 دلار) هستند که شامل مزایا و خدمات دانشجویی و موارد دیگر می‌شود.

دانشگاه آگدر

دانشگاه آگدر، یک دانشگاه دولتی در نروژ است که در سال 2007 تاسیس شد. این دانشگاه قبلاً به‌عنوان کالج دانشگاه آگدر شناخته می‌شد که در سال 1994 افتتاح شد و هم‌اکنون پردیس‌هایی در Kristiansand و Grimstad دارد. دانشگاه آگدر بیش از 11000 دانشجوی داخلی و خارجی دارد که در مدارس/دانشکده‌های بازرگانی و حقوق، علوم اجتماعی، هنرهای زیبا، علوم بهداشت و ورزش، علوم انسانی و آموزش و مهندسی ثبت‌نام کرده‌اند. این دانشگاه رایگان در نروژ همچنین فعالانه در تحقیقات، به‌ویژه در رشته‌‌های هوش مصنوعی، پردازش سیگنال، مطالعات اروپا و مطالعات جنسیتی و بسیاری رشته‌های دیگر مشارکت دارد. همه‌ی دانشجویان از پرداخت شهریه در دانشگاه آگدر معاف هستند. با این حال، دانشجویان تمام‌وقت باید هزینه‌ی ترمی به‌مبلغ 800 کرون نروژ (93 دلار) پرداخت کنند. دیگر هزینه‌های مرتبط با تحصیل در دانشگاه آگدر شامل اسکان (3200 کرون نروژ یا 373 دلار در ماه)، کتاب‌های درسی (تا 3500 کرون نروژ یا 409 دلار) و حمل و نقل (520 کرون نروژ یا 60 دلار) است.

دانشگاه نورد

دانشگاه نورد که در سال 2016 تاسیس شد، یک دانشگاه دولتی است که دارای یک پردیس اصلی در بودو و لوانگر و همچنین پردیس‌هایی در شهرهای Steinkjer ،Mo i Rana ،Namsos، Sandnessjøen ،Nesna ،Stjørdal و Vesterålen است. این پردیس‌‌ها مجموعاً 11000 دانشجوی داخلی و خارجی در رشته‌های علوم زیستی و آبزیان، آموزش و هنر، علوم پرستاری و بهداشت، علوم اجتماعی و تجارت دارند. دانشگاه نورد که با بودجه‌ی عمومی تامین می‌شود، همچون بسیاری از دانشگاه‌های دولتی دیگر در نروژ رایگان است. با این حال، دانشجویان خارجی باید هزینه‌ی ترمی به‌مبلغ 725 کرون نروژ یا 85 دلار را پرداخت کنند که شامل هزینه‌های اداری و همچنین کمک به سازمان‌های گوناگون دانشجویی می‌شود. دانشجویان خارجی نیز باید توانایی مالی خود را برای ثبت‌نام در این دانشگاه نشان دهند. هم‌ اکنون مبلغ مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه 123519 کرون یا 14432 دلار برای یک سال است.

دانشگاه علوم کاربردی نروژ غربی

دانشگاه علوم کاربردی نروژ غربی، یک موسسه‌ی آموزشی دولتی است که در سال 2017 در نتیجه‌ی ادغام 5 مدرسه تاسیس شده و بیش از 16000 دانشجوی داخلی و خارجی دارد و هم‌اکنون دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های آموزش و هنر، مهندسی و علوم، بهداشت و علوم اجتماعی و مدیریت بازرگانی برگزار می‌کند. این دانشگاه همچنین دارای یک مدرسه‌ی غواصی و همچنین مراکز تحقیقاتی در فعالیت‌های دریایی است. دانشگاه علوم کاربردی نروژ غربی، هزینه‌ی کمی را برای هر ترم تعیین می‌کند. بسته به دوره‌ی تحصیلی، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی برای سفرهای علمی و غیره داشته باشید. در مورد هزینه‌های زندگی، یک دانشجوی خارجی باید حدود 10000 کرون یا 1168 دلار در ماه هزینه کند.


دانشگاه جنوب شرقی نروژ

دانشگاه جنوب شرقی در نروژ، یکی از جوان‌ترین دانشگاه‌های دولتی در نروژ است که در نتیجه‌ی ادغام چند دانشگاه تاسیس شده و چندین پردیس در Horten ،Kongsberg ،Drammen ،Rauland ،Notoden ،Porsgrunn ،Telemark ،Bø و Hønefoss دارد. در این دانشگاه، بیش از 17000 دانشجوی داخلی و خارجی در رشته‌‌های بهداشت و علوم اجتماعی، علوم انسانی و آموزش، بازرگانی و فن‌آوری و علوم دریایی ثبت‌نام کرده‌اند.

دانشجویان دانشگاه جنوب شرقی نروژ باید هزینه‌ی ترمی به‌مبلغ 929 کرون نروژ یا 108 دلار پرداخت کنند که شامل هزینه‌های سازمان دانشجویی و همچنین هزینه‌های چاپ و کپی نیز می‌شود. دانشجویان تحصیلات تکمیلی ممکن است مبالغ اضافی خارج از هزینه‌های ترم نیز پرداخت کنند.

دانشگاه متروپولیتن اسلو

دانشگاه متروپولیتن اسلو، یکی دیگر از جوان‌ترین دانشگاه‌های نروژ است که در سال 2018 و پس از ادغام موسسات گوناگون در اسلو تاسیس شد. علیرغم نام خود، این دانشگاه به هر دو منطقه‌ی اسلو و آکرشوس خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. این دانشگاه در مجموع بیش از 20000 دانشجوی داخلی و خارجی دارد که در دانشکده‌های علوم بهداشت، آموزش و علوم اطلاعات، علوم اجتماعی، و فن‌آوری و طراحی ثبت‌نام کرده‌اند و مشغول به تحصیل هستند. اکثر این دوره‌ها به زبان نروژی تدریس می‌شود، اگرچه برخی دوره‌ها نیز به زبان‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی ارائه می‌شوند. همچون بسیاری از دانشگاه‌های دولتی در نروژ، تحصیل در دانشگاه متروپولیتن اسلو برای دانشجویان خارجی کاملاً رایگان است. انتظار می‌رود که ثبت‌نام‌کنندگان هزینه‌ی ترمی به‌مبلغ 600 کرون نروژ یا 70 دلار پرداخت کنند. این هزینه به تامین مالی خدمات رفاه دانشجویی اختصاص پیدا می‌کند. همچنین هزینه‌ی کپی 220 کرون نروژ (25 دلار) نیز وجود دارد که باید هر ترم پرداخت شود.

کالج دانشگاه اوستفولد

کالج دانشگاه اوستفولد، یکی از دانشگاه‌های رایگان در نروژ برای دانشجویان خارجی است که در سال 1994 در شهر ویکن نروژ تاسیس شد و هم‌اکنون، بیش از 7000 دانشجو در پردیس‌های فردریکستاد و هالسن دارد. کالج دانشگاه اوستفولد در رشته‌های بازرگانی، علوم اجتماعی، زبان‌های خارجی، علوم کامپیوتر، آموزش، مهندسی، علوم بهداشتی و مطالعات تئاتر در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دوره‌هایی برگزار می‌کند. همچون بسیاری از مدارس دارای بودجه‌ی عمومی، تحصیل در این دانشگاه رایگان است و دانشجویان فقط باید هزینه‌ی ترمی به‌ مبلغ 600 کرون یا 70 دلار پرداخت کنند. هزینه‌ی زندگی در فردریکستاد نسبت به سایر مناطق نروژ ارزان‌تر است، چون دانشجویان فقط باید ماهانه حدود 4500 کرون یا 525 دلار برای اقامت بپردازند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: