مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

از آنجایی که زبان انگلیسی به طور گسترده ای توسط بسیاری از مردم صحبت می شود تعداد زیادی از دوره های کارشناسی ارشد در نروژ به زبان انگلیسی ارائه می شوند. به همین دلیل، معمولاً برای تحصیل در نروژ نیازی به دانستن زبان نروژی نخواهید داشت. با این حال، اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، ممکن است لازم باشد در آزمون مهارت انگلیسی شرکت کنید. حتی اگر دوره شما نیازی به صحبت به زبان نروژی نداشته باشد، ممکن است بخواهید که برای آسان تر شدن کارها نروژی هم یاد بگیرند. زبان نروژی می تواند چالش برانگیز به نظر برسد (با دو فرم نوشتاری و گویش های متعدد) اما در عمل یادگیری زبان نروژی از بسیاری از زبان های اروپایی دیگر آسان تر است و این مزایا را دارد که کاملاً شبیه سایر زبان های اسکاندیناوی مانند دانمارکی و سوئدی است. شرایط تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان با حضور در دوره های آموزش زبان انگلیسی یا نروژی و گذراندن حداقل 60 واحد (ECTS) از دانشگاه های نروژی امکان پذیر است. چرا که یکی از ضروریات لاینفک تحصیل در کشور زیبای نروژ، ارائه نمره آزمون زبان می باشد. در واقع، شما از 2 طریق با مدرک زبان و بدون مدرک زبان می توانید پذیرش خود از دانشگاه های نروژ را اخذ نمائید اما به خاطر داشته باشید که هر 2 روش مستلزم ارائه نمره زبان است.

نروژ در سال 2022 یکی از کشورهای جهان با بالاترین استاندارد زندگی در دنیا محسوب می شود، این بدان معنا است که همین کشور جزو گران ترین کشورهای جهان نیز می باشد. اما با این حال زمانی که صحبت از تحصیل در کشور نروژ به میان می آید علاوه بر کیفیت آموزشی برتر دانشگاه های نروژی، تحصیل رایگان در نروژ در هر سطحی از تحصیلات نروژ را به مقصد جذاب و پر طرفدار تحصیلی تبدیل می کند. از موسسات آموزش عالی نروژی معروف می توان به دانشگاه های اوسلو ، برگن و علم و صنعت نروژ اشاره نمود.

طول تحصیل و زبان آموزشی در نروژ

دانشگاه های نروژ انواع برنامه های زیر را به دانشجویان خود در سال 2022 ارائه می دهند:

برنامه تحصیلی دوره های دانشگاهی نروژ
مقاطع مختلف تحصیلی تعداد برنامه طول دوره تحصیلی
برنامه های تحصیلی دوره لیسانس 39 برنامه تحصیلی 3 سال
برنامه های تحصیلی دوره فوق لیسانس 332 برنامه تحصیلی 2 سال
برنامه های مقطع دکترا (PhD) 52 برنامه تحصیلی 4-3 سال

از شرایط تحصیل در کشور نروژ می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی و نروژی اشاره کرد. اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه های نروژ به زبان انگلیسی را دارید پس ارائه حداقل نمره 5.0 آزمون IELTS و نمره 500 برای آزمون TOEFL الزامی است. اما اگر قصد شما برای تحصیل به زبان نروژی باشد، شما باید مدرک زبان نروژی در سطح پیشرفته ENORMOUS ارائه نمائید. بنابراین مدرک زبان پیش نیاز تحصیل در نروژ است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ

لازم به ذکر است تنها دانشگاه های دولتی نروژ امکان تحصیل رایگان را فراهم نموده اند که این دانشگاه ها نیز در دوره کارشناسی، تمامی رشته ها را به زبان نروژی ارائه می نمایند که آزمون آن حتی در ایران برگزار هم نمی شود. اما اگر کسی بخواهد در نروژ به زبان انگلیسی تحصیل کند باید از دانشگاه های خصوصی پذیرش بگیرد و به شرح ذیل هزینه پرداخت نماید:

هزینه های تحصیل در نروژ
انواع هزینه های تحصیل در نروژ میزان هزینه ها
شهریه مقطع کارشناسی دانشگاه های خصوصی نروژ €7000 تا 9000€ (یورو) در سال
شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های خصوصی نروژ €9000 تا 19000€ (یورو) در سال
هزینه زندگی در نروژ €1800 تا 2000€ (یورو) در ماه




شرایط تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان هرگز امکان پذیر نیست و اساسا یکی از شرایط اصلی پذیرش دانشگاهی در کشور نروژ ارائه نمره آزمون زبان نروژی و انگلیسی می باشد. اما اگر شما مدرک زبان انگلیسی یا نروژی ندارید و اکنون به فکر اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ می باشید، پس تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان فقط از طریق شرکت در دوره های آموزش زبان و اخذ مدرک زبان امری امکان پذیر است.

دوره های آموزش زبان نروژی توسط دانشگاه ها و کالج های زبان مختلفی در کشور نروژ برای متقاضیان و علاقه مندان مهاجرت تحصیلی در نروژ برگزار می شود. این دوره ها در واقع دوره های آمادگی جهت شرکت در آزمون زبان می باشد و پس از قبولی در آزمون مذکور به متقاضیان مدرک زبان اعطا می شود. به هر حال، گذراندن حداقل 60 واحد (ECTS) از دانشگاه های نروژی برای تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان الزامی است.

تحصیل در نروژ با مدرک زبان

کلیه متقاضیان تحصیل در برنامه های لیسانس در دانشگاه های نروژ باید درخواست پذیرش خود را از طریق اداره کالج ها و دانشگاه های نروژ (NUCAS) تحویل داده و باید شرط زبان نروژی یا زبان انگلیسی را جهت پذیرش رعایت نمایند. بسته به مقطع و برنامه تحصیلی شما، شرایط زبان نروژی را می توان به طرق مختلف اشاره شده در جدول زیر برآورده کرد:

شرایط زبان نروژی
زبان نروژی از مقطع متوسطه نروژی 393 ساعت آموزش، سطح سال سوم
آزمون سطح پیشرفته زبان نروژی (Test I norsk) نمره قبولی (bestatt) یا 450 امتیاز
آزمون دانشجویان خارجی در دانشگاه های نروژ (Trinn) سطح 3
آزمون زبان نروژی برای مهاجرین بزرگسال سطح B2

تحصیل به زبان انگلیسی جزو پوئن های مثبت تحصیل در نروژ می باشد. برای همین تحصیل در نروژ هواداران خاص خود را دارد. پس اگر شما مایل به تحصیل در برنامه های انگلیسی زبان دانشگاه های نروژ باشید، شما باید شرط زبان انگلیسی را از طریق یکی از روش های زیر تامین کنید:

تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ
آموزش زبان انگلیسی از دبیرستان: آزمون کتبی و شفاهی 140 ساعت استاندارد
آزمون TOEFL 500 حداقل نمره (حداقل نمره 60 برای آزمون TOEFL iBT)
آزمون IELTS حداقل نمره 5.0
آزمون های ESOL کمبریج گواهینامه اول یا گواهینامه پیشرفته به زبان انگلیسی
آزمون پیرسون PTE آکادمیک حداقل نمره 51
گواهینامه زبان اروپایی (telc) سطح B2 و C1

شرایط مهاجرت برای تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی نروژ نوعی ویزای اعطایی به دانشجویان علاقه مند تحصیل در نروژ می باشد. اگر چنانچه دوره تحصیلی شما در نروژ بیش از 3 ماه باشد، شما باید نسبت به درخواست ویزای تحصیلی نروژ اقدام نمائید. مجوز اقامت نیز زمانی تعالق می گیرد که متقاضی یا دانشجو اطمینان دهد که پس از تحصیل به کشور خود بر می گردد. شما با اینم مجوز نمی توانید کار کنید و مدت زمان این نوع ویزا تا طول دوره تحصیلی می باشد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ به شرح ذیل است:

  • پاسپورت معتبر به علاوه کپی صفحه اطلاعات
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای نروژ
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش فول تایم از موسسه آموزش عالی معتبر
  • مدرک اثبات سکونتی در نروژ مثل اجاره خانه
  • مدرک اثبات تمکن مالی با مبلغی معادل NOK100,920 (کرون نروژ) در سال
  • اطلاعات داده های زیستی یا BioData از متقاضی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: