مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خوابگاه و محل اقامت برای دانشجویان در نروژ

خوابگاه و محل اقامت برای دانشجویان در نروژ

همچون بسیاری از دیگر کشورهای جهان، اقامت در نروژ از جایی به جای دیگر متفاوت است و شهرهای بزرگتری همچون اسلو هزینه‌ی بیشتری نسبت به بخش‌های کوچک‌تر دارند.

مسکن دانشجویی در نروژ

رایج‌ترین گزینه‌ی برای اسکان دانشجویان در نروژ، خوابگاه‌های دانشگاهی است و این نوع از اسکان معمولاً توسط خود موسسات آموزشی تعیین می‌شود و دارای هزینه‌ها و گزینه‌های گوناگونی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکان دانشگاهی، لطفاً با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. دو نوع دیگر مسکن دانشجویی از این قرار است: کرایه‌‌ی شخصی یک آپارتمان یا کرایه‌‌ی یک اتاق در یک مجتمع آپارتمانی یا اسکان مشترک با دیگران در خانه. در گزینه‌ی اسکان مشترک خانه با دیگران، حمام و آشپزخانه مشترک است، اما دانشجو برای خود اتاقی جداگانه دارد. بسیاری از دانشجویان نه‌فقط بواسطه‌ی قیمت، بلکه برای عوامل آموزشی همچون دوره‌های مشابه تحصیلی و انگیزه برای تحصیل با دیگر دانشجویان، گزینه‌ی اشتراک خانه را برای اسکان خود انتخاب می‌کنند.


هزینه مسکن دانشجویی در نروژ

در شهرهای بزرگ‌تر، برای هزینه‌ی اسکان خود، باید انتظار پرداخت 5000 تا 7000 کرون را داشته باشید که این هزینه شامل سیستم گرمایشی و هزینه‌های برق نیز می‌شود، در حالیکه کرایه‌ی یک خانه در شهرهای کوچک‌تر معمولاً با هزینه‌ای کمتر معادل 3500 تا 4000 کرون است.

گرانی یک اتاق به اندازه‌ی اتاق، موقعیت مکانی آن و امکانات موجود در آن بستگی دارد. هزینه‌ی برق، وای‌فای و تلویزیون معمولاً در کرایه‌خانه لحاظ می‌شود. اتاق‌ها نیز غالباً مبله هستند.

دانشجویانی که به‌دنبال خوابگاه هستند، می‌توانند از طریق سازمانی به‌نام 'Studentskipnaden' که در تمام شهرهای بزرگ فعالیت دارد، برای مسکن دانشجویی درخواست دهند. این سازمان با دانشگاه‌ها همکاری می‌کند و پیشنهادهای اسکان خوبی را از 3000 تا 5000 کرون ارائه می‌دهد. این قیمت واقعاً مناسب است، چون شامل برق و سایر خدمات نیز می‌شود. اگرچه آشپزخانه مشترک است، اما هر اتاق حمام مخصوص به خود را دارد.

بدلیل قیمت منصفانه و خوب اسکان دانشجویی، معمولاً لیست انتظار طولانی است و تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد، اما خبر خوب این است که دانشجویان خارجی در اولویت قرار دارند.

تخفیف‌های ویژه‌ی بسیاری برای سالن‌های بدنسازی و حتی امکانات ورزشی نیز در این پلتفورم اسکان دانشجویی ارائه می‌شود.

دانشجویانی که خواهان حفظ حریم خصوصی هستند، می‌توانند یک آپارتمان (استودیو) را با مبلغی در حدود 10000 کرون در ماه اجاره کنند که شامل هزینه‌های برق نمی‌شود، اما به ‌احتمال زیاد، دارای وای‌فای و تلویزیون کابلی هست.

دانشجویان همچنین می‌توانند یک آپارتمان دو خوابه را در شهرهای بزرگ‌تر با 12000 تا 14000 کرون و در شهرهای کوچکتر با 7000 تا 10000 کرون در ماه دریافت کنند که معمولاً شامل برق و سایر خدمات عمومی نیز می‌شود.



این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: