مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
از زمستان نروژ لذت ببرید

از زمستان نروژ لذت ببرید

آیا عاشق زمستان هستید؟ اگر نیستید ما در اینجا چند راهکار برای اینکه یاد بگیرید چطور مثل نروژی ها زمستان را دوست داشته باشید ، برایتان جمع آوری کرده ایم. پس از گذشت بیش از دو سال و نیم از محدودیت های مسافرتی مرتبط با ویروس کرونا، شروع زمستان افراد زیادی را خوشحال نخواهد کرد. روزهای تاریک تر و هوای سردتر برای چند ماه حالت کسالت باری را به وجود می آورند. راه حل سفر به کشورهای گرم تر در زمستان، برای خیلی ها در دسترس نیست.

تجربه زمستان در نروژ

نروژ در مقایسه با بقیه ی اروپا، بیشتر از خیلی از کشورهای دیگر دچار مشکل میشود. با وجود آنکه هوای نروژ همیشه به اندازه سایز نقاط اروپا سرد نیست، زمستان آن طولانی و روزهایش تاریک است. گاهی خیلی تاریک. در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه، خورشید به هیچ وجه در شمال طلوع نمیکند. مثلا، در ترومسا  خورشید از 27 نوامبر تا 15 ژانویه در زیر افق باقی میماند. با وجود آنکه مقداری روشنایی وجود دارد، نبود نور مستقیم خورشید حتی برای کسانی که تمام عمر در آنجا زندگی کرده اند، یک چالش بزرگ است. 

از آنجایی که این دومین زمستانی است که این بیماری همه گیر با ماست ، کارشناسان همچنان نگران بحران بالقوه ی سلامت روان هستند. تجربیات به دست آمده از نروژ میتواند فارغ از محل زندگی،کلیدی برای حفظ سلامت جسمی و روانی ما در فصل سرد و تاریک اینده باشد .

پذیرای هوای آزاد در زمستان نروژ باشید 

خب نروژی های چطور از پس آن برمی آیند؟ مهم ترین اصل این است که از محبوس یا محدود کردن خودتان جلوگیری کنید. 

نروژی های عموما در زمستان زمان زیادی را در فضاهای باز یا حداقل بیرون از خانه میگذرانند. یک ضرب المثل معروف در این منطقه وجود دارد که بر اساس حقیقت است : ' چیزی به نام آب و هوای بد وجود ندارد ، بلکه این لباس ها هستند که بدند .'  مادامی که نروژی ها به خوبی لباس میپوشند ، مشکلی برای بیرون رفتن در سرما نمیبینند. عقیده ی زندگی در طبیعت ( friluftsliv )  در اسکاندیناوی به همان اندازه ی تابستان در زمستان در هم کاربرد دارد . 

اگر حتی فکر کردن به این موضوع شما را میترساند ، کافی است فقط لباس گرم بپوشید و در روشن ترین زمان روز در بیرون از خانه گشتی بزنید. این کار تاثیر مهمی روی شما میگذارد.




اسکی کردن و لذت بردن از آن را یاد بگیرید 

اگر در منطقه ای هستید که به طور منظم برف میبارد، اسکی صحرایی یک راه عالی برای استفاده ی حداکثری از فصل زمستان است. 

تفریح در نروژ یک دغدغه ی ملی است. چیزی که زمانی یک روش مهم حمل و نقل بود، اکنون به یک فعالیت اجتماعی و همچنین یک ورزش عالی تبدیل شده است، این بارز ترین نمونه از پذیرش friluftsliv در طول زمستان است.

در این مورد آن کاری را بکن که میگویم نه آنچه که انجام میدهم. من تا میتوانستم تلاش کردم اما اسکی کردن را یاد نگرفتم. اگر شما هم همینطور هستید، لزوما مجبور نیستید پیشنهاد اسکی سواری دوستانتان را رد کنید. 

حتی اگر نمیخواهید چوب اسکی ببندید هم میتوانید با دوستانتان کلبه ای اجاره کنید و لذت ببرید. باور کنید! من خودم این کار را کرده ام. 

زمستان در نروژ را سخت نگیرید 

 تجاری سازی hygge (حس آرامش) باعث شد بسیاری از مردم در سراسر اسکاندیناوی به مفهوم ان فکر کنند . این مفهوم و مفهوم مشابه آن koselig چیزی نیست که بتوانید بخرید، فقط احساسی است که میتوانید آن را ایجاد کنید. 

همانطور که گفته شد، قراردادن چراغ های رشته ای سفید ساده و روشن کردن چند شمع به جای خریدن پتوهای گران قیمت ، یکی از راه هایی است که خانه تان را روشن تر کرده و حال و هوای زمستان اسکاندیناویایی به آن میدهد . چراغ های سفید برخلاف چراغ های رنگارنگ کریسمس که در برخی کشورها استفاده میشوند، فضایی را ایجاد میکنند که قابل توصیف نیست اما من واقعا از آن لذت میبرم. به علاوه از آنجایی که آنها چراغ های کریسمس نیستند، میتوانید در تمام زمستان انهارا نگه دارید 




از مد زمستانه استقبال کنید 

گذراندن زمان بیشتر در خارج از منزل به معنای زمان بیشتری برای آزمون و خطا و ابراز وجود از طریق لباس هایی است که میپوشید.  پرداختن به رنگ هایی که مشخصا مونوکروم هستند در فصلی از سال، میتواند تاثیر شگفت انگیزی در خلق و خوی شما داشته باشد.  پوشیدن یک لایه لباس زیرین از جنس پشم مرینوس (بالا و پایین) خیلی خوب است و اگر قصد دارید وقتتان را در فضای باز بگذرانید، پوشیدن آن ضروری است. 

سیگرید خواننده نروژی درمصاحبه با vogue میگوید همه کار هارا میتوان در زمستان پیش برد به شرطی که زیر لباستان پشم بپوشید:' پشم، پارچه ی مورد علاقه من در دنیاست، جوراب های پشمی، لباس های زیر و حتی سوتین های پشمی فوق العاده اند. ' 

خوراکی های ساده بپزید 

آخرین باری که شیرینی پختن در خانه را امتحان کردید کی بود؟ زمستان و به ویژه آستانه ی کریسمس، زمان ایده آلی برای برگشتن به پخت و پز یا حتی امتحان کردن آن برای اولین بار است. 

پخت و پز خانگی در تمام سال به خصوص زمستان در نروژ محبوب است هر سوپر مارکت نروژی یک بخش کوچک برای پخت و پز خانگی دارد، بنابراین شروع این کار خیلی راحت است

از ادویه های زمستانی مانند زنجبیل ، هل و دارچین که خانه را پر از عطر خوب میکنند ، نهایت استفاده را ببرید. یک تکه bolle خانگی (نان های شیرین با عطر هل) یا لفسه ی سنتی نروژی باعث میشود آرزو کنید زمستان هرگز تمام نشود. 

در خانواده های سنتی تر نروژی، همیشه هفت نوع کوکی کریسمسی آماده و منتظر دوستان و خانواده هستند. 

ذهنیت خود را نسبت به زمستان نروژ تغییر دهید 

و نکته آخر اما مهم این که، اگر از زمستان هراس دارید، کمی وقت بگذارید و دلایل آن را بررسی کنید، تغییر ذهنیتتان در مورد زمستان میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. 

پیشنهاد کاری لیبوویتز، محقق آمریکایی که با کمک هزینه ی تحقیقاتی فولبرایت ، زمستان را در ترومسا، نروژ گذارند، این است که در افکار و گفتارتان از زمستان قدردانی کنید. 

او در گزارش خود در نیویورک تایمز پیشنهاد میکند که روی چیزهای کوچکی که در زمستان از آنها لذت میبرید ، تمرکز کنید: ' شاید زمستان فرصتی باشد که آتش روشن کنید، حتی در طول روز. شاید فرصتی باشد برای غرق شدن در آشپزی، مطالعه یا هنر. شاید اینطور باشد که دنیا درست بعد از یک برف تازه، آرام میشود. پس هرچه که هست، سعی کنید عمدا روی این چیزها تمرکز کنید . ' 

آیا چشم انتظار آمدن این زمستان هستید ؟ اگر نیستید ، این ایده ها را امتحان خواهید کرد ؟ بزرگ ترین توصیه تان برای پشت سر گذاشتن زمستان مثل نروژی ها چیست؟ 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تاریخ و مذهب در نروژ
تاریخ و مذهب در نروژ

نروژ به خاطر میراث وایکینگ هایش که بخش مهمی از تاریخ این کشور است در سراسر جهان شناخته می شود. با اینکه نروژ کشوری غیرمذهبی است اما اکثر مذاهب جهان در جامعه این کشور حضور دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: