مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته هتلداری در نروژ

تحصیل رشته هتلداری در نروژ

نروژ با 5 میلیون نفر جمعیت در غرب اسکاندیناوی واقع شده است. پایتخت آن اسلو است. نروژ دارای چهارمین درآمد سرانه در جهان است. این کشور به دلیل طبیعتی که با تغییرات محیطی و آب و هوایی شکل گرفته است مشهور است. زیبایی چشم انداز، فرهنگ ریشه دار در سنت ها و مردم مهمان نواز، نروژ را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است.

نروژ یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده و با فنلاند و سوئد هم مرز است. از دلایل شهرت این کشور وجود زمین های ناهموار، ساحل طولانی و فایوردهای گسترده را می توان نام برد. نروژ یکی از معدود کشورهایی است که دارای سواحل دندانه دار بوده و فرورفتگی ها و پیشرفت های صخره ها در آب، از ویژگی های منحصر این اقلیم تلقی می گردد. با توجه به نزدیکی این کشور به قطب شمال انتظار می رود دارای آب و هوای سرد و منجمد باشد اما تحت تاثیر جریان آب گرم گلف استریم و بادهای مرطوب غربی که از اقیانوس اطلس به داخل نروژ می وزند، آب و هوا و شرایط اقلیمی آن نسبتا معتدل خواهد بود. از مناطق گردشگری نروژ می توان کوه فلوین، کلیسای جامع اسلو، گیرانگرفیورد و موزه مونک را نام برد.

شهرهای اسلو، برگن، ترومسو و تروندهایم از بهترین شهرهای نروژ برای گردشگری به شمار می آیند. مدیریت هتلداری در نروژ رشته ای کاربردی است که دانشجویان در آن با انواع موسسات پذیرایی، اصول و روابط در هتل ها، طبقه بندی قسمت های مختلف هتل و در مجموع اداره و مدیریت هتل و رستوران آشناییت می یابند. دروس ارائه شده در این رشته شامل مدیریت رزرواسیون، مدیریت خانه داری، مدیریت درآمد، مدیریت فروش و بازاریابی ومدیریت خدمات غذایی می باشد. از جمله گرایشات این رشته در نروژ می توان به کار با رایانه و نرم افزار تخصصی، مدیریت جهانگردی و رسیدگی به امور مراسم ها و جشن ها اشاره کرد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در زمینه های تخصصی صنعت هتلداری مانند واحدهای پذیرایی و اقامتی، موسسات ملی و جهانگردی و شرکت های حمل و نقل هوایی نروژ مشغول به کار شوند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در نروژ

نروژ بالاترین سطح کیفی تحصیل را به همراه موسسات آموزش عالی معتبر خود در اختیار علاقه مندان گذاشته و بیش از 200 برنامه کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه های متنوعی نظیر توریسم، گردشگری و هتلداری در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود. اخذ مدرک کارشناسی هتلداری در نروژ نیازمند زمانی بین 3 الی 4 سال بوده و شایان ذکر است که در قیاس با کارشناسی ارشد، این مقطع برای متقاضیان این رشته در نروژ بسیار محبوب تر می باشد. امکان تحصیل در اغلب رشته های تحصیلی این مقطع به زبان نروژی فراهم بوده و این امکان برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد که دوره آموزشی زبان نروژی را به مدت یک سال سپری نمایند. در ادامه به معرفی چندی از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در نروژ می پردازیم.

دانشگاه های رشته هتلداری در نروژ
دانشگاه

Molde University

Norwegian University

University of stavanger

University of tromso

Nord University




گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در نروژ

علاقه مندان به تحصیل در رشته هتلداری با کارآفرینی و ارتباطات چند فرهنگی، اقتصاد مشترک و مدیریت هتل های بین المللی آشنا می گردند. میانگین درآمد افرادی که در نروژ به عنوان مدیر هتل کار می کنند معمولا سالانه حدود 1040000 NOK (کرون نروژ) می باشد. در این کشور سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است بطور نمونه مدیران هتل با سطح تجربه از 2 الی 5 سال بطور متوسط 28% بیشتر از تازه کارها و افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال بطور میانگین 34% بیشتر از سایرین درآمد خواهند داشت. عواملی دیگری از جمله جنسیت و مدرک تحصیلی نیز در تعیین حقوق افراد موثر است. باید خاطر نشان کرد در نروژ مردان هتلدار 87300 NOK (کرون نروژ) و زنان هتلدار حدودا 84800 NOK (کرون نروژ) در هر ماه درآمد خواهند داشت.

شرایط تحصیل و کار در نروژ

شایان ذکر است شرط تحصیل رایگان در نروژ کسب نمره 6.5 آیلتس و یا تافل با ارائه نمره 90 به بالا می باشد. باید اذعان داشت از لحاظ رفاه اجتماعی و شرایط اقتصادی در 5 سال اخیر نروژ جزء 3 کشور برتر جهان قرار گرفته و همچنین اقتصاد آن به شدت در حال رشد است. از مزایای تحصیل در این کشور می توان به موقعیت شغلی مناسب، امکان اخذ اقامت دائم و تحصیل رایگان اشاره کرد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در نروژ شامل پاسپورت، مدرک تحصیلی ترجمه شده، انگیزه نامه و نامه پذیرش دانشگاه می باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: