مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بازار کار رشته های مدیریت در نروژ

بازار کار رشته های مدیریت در نروژ

نروژ خواستگاه دو زبان رسمی جهان، نروژی Norwegian و سامی Sami است. نروژی زبانی است که اکثر مردم به آن صحبت می کنند.

نروژی مانند سوئدی، دانمارکی و ایسلندی یک زبان آلمانی است که از زبان بومی نورس قدیمی گرفته شده است. با این حال، می توان نروژی را به دو شکل نوشت - بوکمال bokmål و نینورسک nynorsk. این تقسیم زبان نروژی توضیحی تاریخی دارد: Bokmål بوکمال بر اساس مکتوب دانمارکی است که بیش از چهارصد سال (1380-1814) زبان رسمی نروژ بوده است. نینورسک Nynorsk هم در دهه 1850 اختراع شد که تلفیق و ترکیبی از گویش های منطقه ای عمدتاً غربی نروژی است. اگر به زبان نروژی تسلط دارید، نه تنها با نروژی ها ارتباط برقرار کرده، بلکه با مردم سوئد و دانمارک نیز می توانید ارتباط برقرار کنید. زبان‌های سه کشور اسکاندیناوی Scandinavian شبیه به هم هستند و در بیشتر موارد می‌توانید به زبان نروژی با دانمارکی‌ها و سوئدی‌ها صحبت کنید و همچنین متن نوشته شده به سوئدی و دانمارکی را بخوانید.

بازار کار رشته های مدیریت در نروژ با میانگین درآمد NOK612000 (کرون نروژ) در سال را می توان یکی از محبوب ترین حوزه های کاری در این کشور دانست. رشته های مدیریت جزو فهرست مشاغل مورد نیاز کشور نروژ می باشد و متقاضیان زیادی نیز از اکثر نقاط جهان دارد. آنچه که درباره بازار کار این رشته می توان گفت این است که با وجود نیاز بازار به جذب مدیران متخصص خارجی، یافتن کار در نروژ به این راحتی نیست. شما باید با همتایان نروژی و اروپایی خود وارد رقابت شوید و این امر صرفا از طریق سابقه کار و میزان تحصیلات بالا امکان پذیر است.

یکی دیگر از شرایط ورود به این بازار کار پر درآمد تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی است که جزو پیش نیازهای ورود به بازار کار نروژ است و کارفرمایان نروژی ترجیح می دهند که از بین متقاضیان، افراد آشنا به زبان انگلیسی را گزینش نمایند. اما شرط دیگر کار مدیران خارجی در نروژ، داشتن Job Offer یا همان پیشنهاد کار است که لازمه اخذ مجوز کار و ویزای کار مدیران در نروژ می باشد.

امکان کاریابی رشته های مدیریت در نروژ

صنایع و شرکت های بزرگ مخصوصا شرکت های چند ملیتی به دنبال استخدام مدیران 2 یا چند زبانه در شرکتشان هستند. شما می توانید با تهیه یک رزومه (CV) قوی و چارچوب دار به راحتی اقدام به کاریابی کرده و از این کشور پیشنهاد کاری دریافت نمایید. برای انجام این کار، شما می توانید از سایت ها و پورتال های کاریابی و یا موتورهای جستجوی مشاغل استفاده نمایید تا بتوانید در بازار کار رشته های مدیریت در نروژ به موفقیت دست یابید.

شرایط کار رشته های مدیریت در نروژ

مدیر در نروژ به کسی اطلاق می شود که به مدیریت چیزی می پردازد و یا مسئول چیزی است. مدیران در نروژ می توانند دپارتمان هایی را در شرکت ها یا سازمان های اشان کنترل کنند، یا افراد یا کارکنانی را که برای آنها کار می کنند را راهنمایی و آموزش دهند. مدیران هر لحظه بایستی قادر به انجام کارهای زیر باشند:

  • برنامه ریزی
  • سازماندهی
  • رهبری
  • هماهنگی
  • کنترل

اما شما برای مدیر شدن در نروژ، نیازمند مدرک دانشگاهی در رشته مدیریت می باشید. همچنین از شرایط استخدام مدیران خارجی در شرکت های بزرگ نروژی می توان به سلامت روحی و جسمی، عدم سوء پیشینه و داشتن تمکن مالی جهت اقامت در نروژ اشاره کرد.

درآمد بازار کار رشته های مدیریت در نروژ در 2022

یکی از پرسش های متداول متقاضیان ورود به بازار کار رشته های مدیریت در نروژ، اطلاع از وضعیت درآمدی مدیران در نروژ می باشد. بر این اساس، افزایش درآمد رشته های مدیریت در نروژ با توجه به سابقه کاری آنها به صورت زیر می باشد:

درآمد بازار کار رشته های مدیریت در نروژ در 2022
سابقه کار درصد افزایش حقوق

0 تا 2 سال

-

2 تا 5 سال

+%37

5 تا 10 سال

+%26

10 تا 15 سال

+%21

15 تا 20 سال

+%17

بالای 20 سال

+%24

شرایط تحصیل رشته های مدیریت در نروژ

حق انجام کار نیمه وقت تا 20 ساعت در هفته، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف، کیفیت بالای آموزشی، تجربه زندگی و کار در اتحادیه اروپایی (EU)، استاندارد بالای زندگی و امکان اخذ اقامت دایمی اروپا همگی جزء امتیازاتی است که می تواند انگیزه ای برای شما جهت تحصیل رشته های مدیریت در نروژ باشد. هم اکنون رشته مدیریت به خاطر آینده کاری روشن، از جمله رشته های تحصیلی پرطرفدار در کشور نروژ محسوب می شود و شما به عنوان متقاضی تحصیل در رشته مدیریت می توانید این برنامه تحصیلی را به زبان انگلیسی و در قالب هر 3 مقطع تحصیلی لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکتری (3 سال) ادامه تحصیل دهید.

شرایط مهاجرتی مدیران خارجی به نروژ

مهاجرت مدیران خارجی به کشور نروژ صرفا از طریق اخذ ویزا و اقامت کاری کشور نروژ یا Residence Permit for Work میسر است و برای این کار متقاضیان نیازمند دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای نروژی هستند. در حقیقت، قانون کار نروژ کارفرما را برای اخذ مجوز کار یا Work Permission فرد متقاضی مشخص کرده است. پس بنابراین، کارفرما با توجه به اسناد و مدارک هویتی متقاضی و نیز مفاد قرارداد کاری با متقاضی اقدام به درخواست مجوز کار از طریق اداره مهاجرت نروژ (UDI) می نماید. همزمان با این کار مدیران متقاضی ویزای کاری نروژ، بایستی درخواست خود را از طریق وب سایت UDI ثبت نموده و پس از تایید مجوز کار از سوی UDI با در دست داشتن مدارک زیر به سفارت نروژ در تهران مراجعه کرده و برای ادامه روند اداری صدور ویزا آماده شوند.

مدیران محترم در جریان باشند که با اخذ ویزای کاری نروژ، شما و خانواده اتان مقیم اروپا شناخته شده و از امتیازات مشابه حقوق و امتیازات شهروندان اتحادیه اروپایی (EU) برخوردار خواهید شد. پس اگر شما نیز جزء متقاضیان مهاجرت کاری به ثروتمندترین کشور جهان یعنی کشور نروژ هستید، کارشناسان خبره مجموعه موسسات زنگنه با تکیه بر دانش و تجربه چندین و چند ساله خود آمادگی این را دارند تا هموطنان عزیز را در مسیر اهداف عالی خود راهنمایی و هدایت کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: