مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
3 قدم برای تحصیل رایگان در نروژ

3 قدم برای تحصیل رایگان در نروژ

روزگاری در تاریخ، تحصیلات دانشگاهی فقط از آن اعضای ممتاز جامعه بود. اگرچه همچنان چند کشور در جهان وجود دارد که در آن‌ها این یک حقیقت دست‌نخورده است، نسل‌های کنونی دانشجویان خوش‌شانس هستند که دانشگاه‌های متعددی هست که آموزش عالی ارزان و باکیفیت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. علاوه بر این، موسسات دولتی و خصوصی از طریق بورسیه‌ها و کمک‌های بلاعوض، حمایت مالی بیشتری از دانشجویان انجام می‌دهند.

نروژ یکی از کشورهایی است که بر این باور است که آموزش باید در دسترس همه باشد. در واقع، نروژ یکی از کشورهای شمال اروپاست که فارغ از کشور مبدا، تحصیل رایگان در اختیار همه قرار می‌دهد. این موضوع این کشور را به مقصدی محبوب برای تحصیل تبدیل می‌سازد، چون دانشجویان بین‌المللی می‌توانند مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا را رایگان در نروژ به‌پایان برسانند. با این حال، از آنجایی‌که نروژ دارای هزینه‌های بالایی برای زندگی است، کسب منابع مالی دیگر همچنان برای دانشجویان بین‌المللی ضروری است. بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی این امکان را می‌دهد تا با تامین هزینه‌های زندگی خود، در نروژ رایگان تحصیل کنند. با صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشگاه از طریق کسب بورسیه‌های تحصیلی، دانشجویان خارجی می‌توانند در نروژ تجربه‌ی هیجان‌انگیزتری داشته باشند. آبدره‌های زیبا و کوه‌های پوشیده از برف، مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای را تشکیل می‌دهند که دانشجویان به‌راحتی می‌توانند در آن استراحت کنند و به آرامش بپردازند.

در عین حال، سفرهای دریایی در امتداد خطوط ساحلی نروژ، جزو آرزوهای هر انسانی محسوب می‌شود. روزها در تابستان‌های نروژ طولانی هستند و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از آفتاب نیمه‌شب را به شما ارائه می‌دهند. نروژ یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای نورهای زیبای شمالی است. ویژگی‌های فوق‌الذکر و غذاهای نروژی، می‌تواند به جذابیت‌های نروژ برای دانشجویان خارجی اضافه کند.

چگونگی تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ - یک درخواست خوب آماده کنید و آن را قبل از پایان مهلت ضرب‌الاجل ارسال کنید

تحصیل رایگان در نروژ به میزان زیادی به درخواست شما بستگی دارد. درخواست شما نشان‌دهنده‌ی عملکرد تحصیلی شما در سطوح آموزشی قبلی و فعلی‌تان است. از آنجایی‌که این نخستین چیزی است که مسئولان پذیرش کالج برای قضاوت خود در مورد پذیرش یا عدم پذیرش شما به آن نگاه می‌کنند، باید مطمئن شوید که درخواست شما تمام نقاط‌قوت، دستاوردها و پتانسیل‌های اصلی شما را برجسته می‌سازد. نمرات شما در درس‌های مهم و معدل کل‌تان، بیشتر نشان‌دهنده‌ی این ویژگی‌ها هستند. با مطالعه‌ی سخت در اوایل تحصیل، می‌توانید مشخصات علمی خود را برای برآورده ساختن شرایط علمی بالای اکثر دانشگاه‌ها آماده سازید.

برای تحصیل در نروژ، اسناد و مدارک خاصی لازم است که زودتر باید آماده شود. گذرنامه، ویزا و سایر مدارک ضروری سفر باید آماده شود. بنابراین، باید زمان کافی را برای کار روی این موارد اختصاص دهید. سعی کنید مدارک خود را در اولین زمان ممکن ارسال کنید. مهم‌تر از همه این است که باید مطمئن شوید که درخواست شما کامل و بدون خطاست تا از سایر متقاضیان متمایز شوید و از خطرات عدم پذیرش زودهنگام جلوگیری کنید.

تحصیل رایگان در نروژ - درخواست خود را به دانشگاه‌هایی در نروژ که بورسیه می‌دهند ارسال کنید

در حالیکه ارسال درخواست‌تان زودتر از موعد مقرر می‌تواند شما را در یک دانشگاه نروژی پذیرش کند، اما تضمین نمی‌کند که بتوانید رایگان در نروژ تحصیل کنید و مدرسه‌ی انتخابی شما هزینه‌های اقامت‌تان را در نروژ کامل تامین کند. خوشبختانه، دانشگاه‌های دولتی در نروژ از دولت بودجه دریافت می‌کنند و بدون در نظر گرفتن ملیّت، آموزش رایگان را در اختیار همه قرار می‌دهند. با این حال، در صورت درخواست برای پذیرش در یک موسسه‌ی خصوصی، ممکن است مجبور شوید هزینه‌های تحصیل را خود بپردازید.

درخواست برای اخذ بورسیه‌ی تحصیلی نیز می‌تواند به شما کمک قابل‌توجهی کند. چه در یک موسسه‌ی دولتی پذیرفته شوید و چه در یک موسسه‌ی خصوصی، هزینه‌های تحصیل تنها نگرانی مالی شما را در نروژ تشکیل نمی‌دهد. از آنجایی‌که نروژ به خاطر هزینه‌های بالای زندگی شهرت دارد، هزینه‌های زندگی شما اهمیت بیشتری دارد. بورسیه‌های تحصیلی همچنین می‌تواند شما را از بسیاری از مشکلات مالی نجات دهد، چون به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی‌که از خانواده‌ی خود دور هستید، رایگان در نروژ تحصیل کنید. بنابراین، تا جایی‌که می‌توانید، برای اخذ بورسیه‌ی تحصیلی در نروژ تلاش کنید. همچنین توصیه می‌شود درخواست خود را به دانشگاه‌هایی ارسال کنید که می‌توانند بورسیه‌ی تحصیلی را برای شما تضمین کنند.

تحصیل رایگان در نروژ - برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های رایگان در نروژ اقدام کنید

برنامه‌ریزی برای تحصیلات دانشگاهی، نیازمند برداشتن گام‌های زیادی است. ممکن است از مدرسه‌ی مورد نظر خود بورسیه‌ی تحصیلی بگیرید. اما از آنجایی‌که صدها متقاضی برای پذیرش وجود دارد و ظرفیت بسیار محدود است، اگر انتخاب نشوید، چه اتفاقی می‌افتد؟ خوشبختانه، تعداد زیادی دانشگاه ارزان‌قیمت در نروژ برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. از آنجایی‌که نروژ به‌واسطه‌ی آموزش با کیفیت بالا شناخته می‌شود، لازم نیست نگران پرداخت هزینه‌های تحصیل خود باشید.

دانشگاه‌هایی که می‌توانید رایگان در آن تحصیل کنید شامل دانشگاه آگدر، دانشگاه استاوانگر و دانشگاه اُسلوست. نروژ یکی از بالاترین هزینه‌های زندگی را در اروپا دارد و ممکن است به تمام پول اضافی که می‌توانید از هزینه‌های دانشگاه پس‌انداز کنید نیاز داشته باشید. در مواقع اضطراری یا برای سفر در کشور، داشتن منابع مالی ضروری است.


تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در نروژ

یکی از بهترین امتیازات انتخاب نروژ برای تحصیل در مقطع کارشناسی، در دسترس بودن دانشگاه‌های بدون شهریه است. دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)، یکی از دانشگاه‌های این کشور است که برای دانشجویان کارشناسی بدون در نظر گرفتن ملیّت، شهریه‌ی رایگان اختصاص می‌دهد. یکی دیگر از موسسات بدون شهریه در نروژ، دانشگاه برگن است. دانشگاه نورد نیز یکی دیگر از موسسات آموزشی در نروژ است که به دانشجویان ورودی در مقطع کارشناسی، شهریه رایگان اختصاص می‌دهد. دانشجویان مقطع کارشناسی با حضور در این دانشگاه‌ها می‌توانند رایگان در نروژ تحصیل کنند.

در حالیکه این دانشگاه‌ها تحصیل در مقطع کارشناسی را بدون اخذ شهریه از دانشجویان خارجی فراهم می‌کنند، به دانشجویان خارجی خود توصیه می‌کنند که به‌دنبال سایر بورسیه‌های تحصیلی برای تامین هزینه‌های زندگی خود در نروژ باشند. یکی از بورسیه‌های خصوصی برای دانشجویان بین‌المللی، برنامه‌ی بورسیه‌ی High North برای دانشجویان کشورهای منتخب است. این بورسیه، 9440 کرون ارائه می‌کند و هزینه‌های زندگی و مسکن دریافت‌کنندگان بورسیه را پوشش می‌دهد. صندوق وام آموزشی دولتی نروژ، یک موسسه‌ی تحت حمایت دولت برای تامین مالی آموزش در نروژ است. با کمک این صندوق و منابع مالی آن، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تحصیلات کاملا رایگانی در نروژ داشته باشند.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ

مشابه مقاطع کارشناسی، دوره‌‌های کارشناسی ارشد در نروژ در دانشگاه‌های دولتی رایگان است. همچنین، این دوره‌ها غالباً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و برخلاف مقطع کارشناسی است که ممکن است به تسلط خاص به زبان‌های نروژی و سوئدی نیاز داشته باشد. مدرسه‌ی بازرگانی نروژ، کل شهریه و کمک هزینه‌ی زندگی دانشجویان خارجی را در نروژ تا دو سال تحصیلات کارشناسی ارشد پوشش می‌دهد.

با حضور در دانشگاه‌های زیر که دوره‌‌های کارشناسی ارشد بدون شهریه برگزار می‌کنند، می‌توانید مقطع کارشناسی ارشد خود را در نروژ رایگان به‌اتمام برسانید: دانشگاه آگدر، دانشکده‌ی اقتصاد NHH نروژ و دانشگاه برگن. از آنجایی‌که این دانشگاه‌ها فقط هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهند، دانشجویان خارجی همچنان باید دیگر هزینه‌های‌شان را خود تامین کنند یا برای کسب بورسیه درخواست دهند. برخی از بورسیه‌هایی که ارزش در نظر گرفتن دارند عبارتند از:

  • Norway Grants
  • Nordplus Higher Education
  • The High North Fellowship Programme
  • The Erasmus Mundus Joint Masters

از طریق این بورسیه‌ها، دانشجویان خارجی می‌توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را در نروژ دریافت کنند.

تحصیل رایگان در مقطع دکترا در نروژ

نروژ در ارائه‌ی آموزش رایگان و باکیفیت در مقطع دکترا پیشگام است و دوره‌های تحصیلی در اکثر دانشگاه‌ها بدون پرداخت شهریه برگزار می‌شود. دانشگاه اسلو، بورسیه‌های تحقیقاتی دکترا را در اختیار متقاضیان خارجی واجد شرایط قرار می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی به داوطلبان پذیرفته شده سالانه مبلغ 482200 تا 526000 کرون و مزایای رفاهی از طریق صندوق خدمات عمومی نروژ می‌دهد.

دانشگاه برگن چندین فرصت آموزشی دکترا در بخش‌ها و تخصص‌های گوناگون ارائه می‌دهد. دانشجویان خارجی که به‌دنبال تحصیل در مقطع دکترا در نروژ هستند، می‌توانند برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کنند. پذیرش در این فرصت‌های آموزشی جدا از شهریه‌ی رایگان، به‌معنای دریافت حقوق 482000 کرون، مزایای رفاهی مناسب و ثبت‌نام در صندوق بازنشستگی پس از قبولی است. با این فرصت‌ها، تکمیل مقطع دکترا در نروژ به‌شکل رایگان امکان‌پذیرتر می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: