مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه اقامت نروژ

اجازه اقامت نروژ

اکثر دانشجویانی که قصد دارند بیش از 3 ماه در نروژ بمانند، به مجوز اقامت دانشجویی نیاز دارند. ویزا فقط تا 90 روز صادر می‌شود و اقامت بیش از این مدت را پوشش نمی‌دهد. ما از شما می‌خواهیم که قوانین مربوطه را به‌ دقت مطالعه کنید تا از بروز مشکل و تاخیر در فرایند درخواست جلوگیری کنید.

شرایط برای دانشجویان خارجی که در سیستم آموزش عالی نروژ پذیرفته شده‌اند، از این قرار است:

متقاضیان کشورهای شمال اروپا

اگر از یکی از کشورهای شمال اروپا آمده‌اید، نیازی به درخواست مجوز اقامت ندارید، اما باید انتقال خود را به نروژ به اداره‌ی ثبت ملی این کشور گزارش دهید.

متقاضیان کشورهای اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/EFTA

اگر از کشورهای اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/EFTA آمده‌اید، باید ظرف 3 ماه پس از ورود، در اداره‌ی پلیس محلی ثبت‌ نام کنید.


متقاضیان کشورهای غیر عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/EFTA

اگر متقاضی از کشورهای غیر عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/EFTA باشد، باید برای اخذ مجوز اقامت دانشجویی خود درخواست دهد. برای هر درخواست، هزینه‌ی بررسی از شما اخذ خواهد شد. این هزینه ممکن است بسته به اینکه درخواست در کدام کشور بررسی می‌شود متفاوت باشد.

لطفاً دقت داشته باشید که از شما خواسته می‌شود تا اسنادی مبنی بر داشتن پول کافی برای زندگی در نروژ که حداقل 121220 کرون در سال می‌باشد، ارائه دهید. اگر دوره‌‌ی تحصیلی‌تان بیش از یک سال طول می‌کشد، باید هر سال درخواست دهید. اگر در موسسه‌ای پذیرفته شده‌اید که هزینه‌های تحصیل را دریافت می‌کند، باید مدرکی ارائه دهید که می‌توانید این هزینه‌ها را پرداخت کنید. به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، اداره‌ی مهاجرت نروژ از شما می‌خواهد پول را به یک حساب بانکی در نروژ واریز کنید. همچنین برای درخواست ویزا، هزینه‌ای معادل 4 900 کرون از شما اخذ خواهد شد.

لطفاً دقت داشته باشید که مدارک مورد نیاز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر، با نزدیکترین نمایندگی خدمات خارجی‌های نروژ در کشور خود تماس بگیرید. اگر در نروژ هستید، با پلیس محلی تماس بگیرید. مقررات فوق برای تبادل دانشجویان از کشورهای غیر عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/EFTA نیز معتبر است. اگر هزینه‌ی اقامت از طریق بورسیه‌ی تحصیلی، وام‌های دانشجویی یا سایر بودجه‌های عمومی از کشور مبدا تامین می‌شود، باید مدارک معتبر همراه با درخواست ارائه شود.

نکته: مجوز اقامت دانشجویی در نروژ با این پیش‌شرط اعطاء می‌شود که دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود، به کشور محل اقامت دائم قانونی‌اش بازمی‌گردد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: