مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته MBA در نروژ

تحصیل رشته MBA در نروژ

ازار کار رشته های مدیریت در نروژ با میانگین درآمد NOK612000 (کرون نروژ) در سال را می توان یکی از محبوب ترین حوزه های کاری در این کشور دانست. رشته های مدیریت جزو فهرست مشاغل مورد نیاز کشور نروژ می باشد و متقاضیان زیادی نیز از اکثر نقاط جهان دارد. آنچه که درباره بازار کار این رشته می توان گفت این است که با وجود نیاز بازار به جذب مدیران متخصص خارجی، یافتن کار در نروژ به این راحتی نیست. شما باید با همتایان نروژی و اروپایی خود وارد رقابت شوید و این امر صرفا از طریق سابقه کار و میزان تحصیلات بالا امکان پذیر است. یکی دیگر از شرایط ورود به این بازار کار پر درآمد تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی است که جزو پیش نیازهای ورود به بازار کار نروژ است و کارفرمایان نروژی ترجیح می دهند که از بین متقاضیان، افراد آشنا به زبان انگلیسی را گزینش نمایند. اما شرط دیگر کار مدیران خارجی در نروژ، داشتن Job Offer یا همان پیشنهاد کار است که لازمه اخذ مجوز کار و ویزای کار مدیران در نروژ می باشد.

نروژ یکی از کشورهای برتر اروپا برای تحصیل و زندگی است؛ زیرا علاوه‌بر امکان تحصیل رایگان، محیط آرام و شادی برای افراد فراهم می‌کند. این کشور به‌دلایل مختلفی در جهان شهرت دارد که یکی از آن‌ها اقتصاد است. بر همین اساس، دوره‌های مختلف رشته MBA را ارائه می‌دهد که در برخی از آن‌ها با هزینۀ بسیار ارزان می‌توان تحصیل کرد. از‌آنجاکه تحصیل در نروژ و رشته MBA طرفداران زیادی دارد، در این مطلب دربارۀ تحصیل رشته MBA در نروژ بیشتر سخن خواهیم گفت.


چرا MBA در نروژ؟

به‌طورکلی، MBA در نروژ یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار در میان دانشجویان بین‌المللی است. در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های نروژ، تعداد زیادی رشته در حوزۀ مدیریت و کسب‌وکار به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند؛ ازجمله MBA در حسابداری، MBA در امورمالی، MBA در مدیریت جهانی شیلات و MBA و رفتارهای سازمانی. ناگفته نماند یکی از مزیت‌های مهم تحصیل رشته MBA در نروژ این است که دانشگاه‌های این کشور شهریه‌های بسیار اندکی از دانشجویان دریافت می‌کنند و فرصت‌های شغلی برای آن روز‌به‌روز در حال گسترش است.

دوره‌های MBA در نروژ

برخی از دوره‌های محبوب MBA در نروژ به‌همراه طول دوره‌ و دانشگاه ارائه‌دهنده بدین‌شرح‌اند: Executive MBA (دوره‌ای هجده‌ماهه در بیزینس‌اسکول نروژی BI)، کارشناسی ارشد در اقتصاد و MBA (دوره‌ای دوساله در بیزینس‌اسکول NTNU و دانشگاه علوم و فناوری نروژ)، کارشناسی ارشد اقتصاد و MBA (دوره‌ای دوساله در بیزینس‌اسکول نروژ)، MBA (دوره‌ای هشت‌هفته‌ای در بیزینس‌اسکول UiS و دانشگاه استاوانگر) و MBA (دوره‌ای دوساله در دانشگاه آگدر).

هزینۀ MBA در نروژ

همان‌طور‌که گفتیم، هزینۀ تحصیل در رشته MBA در نروژ مقرون‌به‌صرفه است و دانشگاه‌های این کشور بهترین آموزش‌ها را با هزینه‌ای اندک دراختیار دانشجویان قرار می‌دهند. این موضوع به ملیت دانشجویان ربطی ندارد و تمامی دانشجویان از سراسر دنیا (اروپایی و غیراروپایی و بین‌المللی) در رشته MBA با هزینه‌ای بسیار کم می‌توانند تحصیل کنند. نکتۀ مهم دیگر اینکه دانشگاه‌های نروژ برای اکثر رشته‌ها رایگان هستند؛ اما رشته‌هایی مانند MBA در تمام کشورهای دنیا درمقایسه‌با رشته‌های دیگر هزینه‌ و شرایط متفاوتی دارند. گفتنی است با وجود هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و امکان تحصیل رایگان در بیشتر رشته‌ها، هزینه‌های زندگی در این کشور نسبتاً گران است.


شرایط موردنیاز برای تحصیل MBA

شرایط موردنیاز برای تحصیل MBA در نروژ ازاین‌قرار است:

  • تحصیلات پایه در مؤسسه‌های معتبر
  • مدرک کارشناسی
  • مدرک زبان انگلیسی مانند PTE و آیلتس و تافل یا هر مدرک زبان پذیرفتنی دیگر
  • توصیه‌نامۀ تحصیلی
  • انگیزه‌نامۀ تحصیلی

بیزینس‌اسکول‌های برتر در نروژ

برخی از دانشگاه‌ها و بیزینس‌اسکول‌های ارائه‌دهندۀ رشتۀ MBA در نروژ عبارت‌اند از: بیزینس‌اسکول نروژی BI، مدرسۀ اقتصاد نروژی NHH، دانشگاه علوم و فناوری نروژ، بیزینس‌اسکول UiS و دانشگاه آگدر.

دریافت اجازۀ کار در نروژ

اگر در نروژ در حال تحصیل MBA یا هر رشته دیگری هستید و می‌خواهید کاری در این کشور بیابید، ابتدا باید اجازۀ اقامت داشته باشید. شرایط لازم برای دریافت اجازۀ کار در نروژ بدین‌شرح‌ است:

  • مدارک تحصیلی و گواهی‌های آموزشی
  • الزاماتی برای کار و استخدام در شرکت
  • گذرنامۀ معتبر
  • اپلیکیشن‌فرم تکمیل‌شده
  • دو عکس گذرنامه‌ای جدید و رزومه
  • گواهی دال بر داشتن پیشنهاد کار و حقوق
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: