مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار در صنعت نفت و گاز در نروژ

کار در صنعت نفت و گاز در نروژ

نفت و گاز بزرگترین صنعت نروژ

بزرگترین صنعت نروژ در مرحله ی بازسازی است و دوباره فرصت های شغلی را ایجاد کرده است. 

آیا آشفتگی بازار به اتمام رسیده؟ کاملا مطمئن نیستیم اما از آنجایی که قیمت ها رو به بهبودی هستند، ظاهرا شرکت های نفت و گازی بزرگ نروژ در سال های آینده، کارکنان بیشتری را استخدام خواهند کرد. صنعت نفت و گاز همچنان مهمترین صنعت نروژ است که تقریبا 14 درصد از تولید ناخالص داخلی و 39 درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده است. شهراستاونگر حتی موزه ی نفت هم دارد. حقوق ها در صنعت نفت و گاز بالا هستند، اما افراد واجد شرایط در این این صنعت استخدام میشوند و کار هم میتواند سخت باشد، به خصوص در سکوهای فراساحلی. 

اگر علاقه مندید تا در این صنعت مشغول به کار شوید یا یک شخص حرفه ای و با تجربه هستید که به مهاجرت به نروژ فکر میکند، ادامه ی این مطلب را مطالعه کنید. 

نشانه های بازسازی صنعت نفت و گاز در نروژ

کارشناسان تخمین میزنند که از سال 2013 تا 2016 تقریبا 50000 شغل در صنعت نفت و گاز نروژ از بین رفته است. 

با توجه به اینکه جمعیت این کشور کمی بیش از پنج ملیون نفر است، این رقم بسیار بزرگ است. این تاثیر منفی در شهرهایی مانند استاونگر و به ویژه در میان کارگران خارجی کاملا محسوس بود. هرچند اینکه تصور کنیم آن 50000 شغل دوباره ایجاد میشوند خیلی سخت است اما خبرهای مثبت حاکی از این هستند که شرکت ها دوباره شروع به استخدام افراد کرده اند. 

میدان نفتی 6 میلیارد دلاری Equinor یوهان کاستبرگ، به شمالی ترین منطقه ی توسعه یافته در فلات قاره نروژ تبدیل خواهد شد، ضمن اینکه Aker PB طرح هایی را برای سه پروژه به ارزش مجموعا 1.9 میلیارد دلار ارائه کرده است . 

با این حال دولت جدید نروژ، به تازگی ممنوعیت حفاری نفت در آب های لوفوتن را اعلام کرده است که میتواند مانع برخی از پیشرفت های مورد انتظار شود. هم در سکوهای نفتی ساحلی و هم فراساحلی، کارکنان خارجی واجد شرایط مشغول به کار هستند.بسیاری از شرکت هایی که در فلات نفتی نروژ فعالیت میکنند، بین المللی هستند و کارکنانی را از همه کشورها برای کار روی پروژه ها وارد میکنند.




مشاغل فراساحلی (دریایی) در نروژ

تصویری که بسیاری از مردم از کار در دریا دارند، تصویری از کارگران خسته با لباس های روغنی است که در تمام روز ماشین آلات سنگین را حمل میکنند، واقعیت کاملا متفاوت است اما درست است که کار بر روی دکل با شغل معمولی اداری خیلی فرق دارد. حمل و نقل از طریق هلی کوپتر انجام میشود و شیفت ها معمولا 12 ساعت طول میکشند. شما به صورت چرخشی کار میکنید، یعنی چند روز پشت سرهم کار و بعد چند روز پشت سر هم تعطیلی. عموما هر دفعه از دوهفته تا یک ماه روی دکل خواهید بود

اکثر دکل های مدرن، کاملا خودکار هستند و تجهیزات آنها از راه دور توسط رایانه های پیشرفته یا و افرادی در خشکی ها نظارت و کنترل میشوند. کارها از سکویی به سکوی دیگر و از کار فرمایی به کارفرمای دیگر متفاوت هستند، اما معمولا به دسته های زیر تقسیم میشوند:

  • تعمیر و نگهداری: مسئول نصب و نگهداری کلیه عملیات الکتریکی، ماشین آلات و تجهیزات حفاری 
  • دریایی: موقعیت یابی و حرکت دکل ، عملیات عرشه و تدارکات هلیکوپتر را کنترل میکند. 
  • حفاری : کلیه کارهای مربوط به عملیات حفاری دکل 

همچنین گروهی از کارکنان اداری (شامل پرسنل بهداشت و ایمنی) و یک تیم پذیرایی که به نظافت، شست و شو پخت و پز میپردازند، در دکل ها وجود دارد.  بنابراین کارکنان با وجود شیفت های 12 ساعته، از زمان آزاد بسیار زیادی برخوردار هستند.  امکانات تفریحی ممکن است شامل اتاق بدنسازی و امکانات تماشای فیلم باشد. قوانین ویژه ای برای کارکنان دریایی مقیم خارج از کشور و دریانوردان شاغل در کشتی های شرکت های مرتبط با نفت در فلات قاره نروژ وجود دارد. 

کارهای ساحلی (غیردریایی) در نروژ

برای کارهای اداری هم به کارکنان فنی زیادی که واجد شرایط باشند، نیاز است. مهندسان همه رشته ها در شرکت های نفت و گاز نروژی استخدام میشوند که بیشتر این فرصت ها در اسلو و استاونگر هستند. 

همچنین تقاضای زیادی برای کارکنان مدیریت پروژه ، مثل مدیران پروژه ، کنترلگر اسناد ، تدارکات و سایر وظایف استاندارد تجاری مثل امور مالی و منابع انسانی وجود دارد. بسیاری از وظایف اداری هم مبتنی بر پروژه ها هستند ، به طوری که شرکت ها افرادی (معمولا از طریق آژانس ها) را برای یک دوره ی زمانی معین ، معمولا یک یا دو سال استخدام میکنند. این کار به شرکت ها کمک میکند تا مشکل تغییر تعداد کارمندان مورد نیاز هنگام شروع یا لغو پروژه ها را حل کنند. 

چطور در این صنعت نفت و گاز نروژ کار پیدا کنیم؟

بزرگترین کارفرمایان نروژ در صنعت نفت و گاز عبارتند از: Equinor (استات اویل سابق) ، بزرگترین پیمانکار دریایی جهان با بیش از 20000 کارمند در سراسر جهان. 

دولت نروژ همچنان بزرگترین سهامدار این شرکت است. Aker BP و Aker Solutions دیگر کارفرمایان مهم هستند. کسب و کارهای بین المللی از جمله بسیاری از شرکت های آمریکایی مانند ExxonMobil هم در نروژ فعالیت دارند. بهتر است علاوه بر تماس مستقیم با شرکت ها از طریق وبسایت های شغلی آنها ، به دنبال آژانس های تخصصی استخدام نفت و گاز یا مهندسی هم در نروژ و هم در سطح بین المللی باشید، زیرا استخدام بسیاری از پروژه ها یا کارهای محدود برون سپاری (استخدام نیروی خارجی) میشوند. خیلی از شرکت ها و آژانس های کاریابی حتی اگر هیچ ظرفیت خالی ای نداشته باشند بازهم به شما اجازه میدهند تا رزومه خودتان را در اختیار آنها قرار دهید ، بنابراین میتوانید در صورت بروز موقعیت شغلی، در اول صف باشید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: