مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ

شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ

بسیاری از دانشجویان خارجی هنگام تحصیل در نروژ دارای مشاغل پاره‌وقت هستند. کار در مشاغل پاره‌ وقت، یک روش خوب برای یادگیری و تمرین زبان نروژی و افزایش بودجه‌ی مالی خود است. با این حال، باید توجه داشته باشید که جدا از دانشجوی تمام‌ وقت بودن، محدودیت‌هایی برای ساعت‌های کاری شما وجود دارد. در کل، مجوز اقامت دانشجویی دارای حق استخدام در نروژ نیست. با این حال، اگر مجوز تحصیل به شما داده شود، به‌ شکل خودکار دارای اجازه‌ی کار پاره‌وقت نیز می‌باشید. دانشجویان عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا نیازی به اخذ مجوز کار ندارند و پس از ثبت مشخصات‌شان در پلیس، می‌توانند در نروژ کار کنند. دانشجویان غیر عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌توانند 20 ساعت در هفته در سال نخست تحصیل خود کار کنند. دقت داشته باشید که هنگام تمدید مجوز تحصیل، مجوز کار پاره‌وقت به طور خودکار تمدید نمی‌شود. برای تمدید مجوز کار، دانشجویان باید پیشرفت رضایت‌ بخشی در تحصیل‌شان از خود نشان دهند. در این زمینه، لطفاً با موسسه‌ی آموزشی خود مشورت کنید.

می توان گفت مزایای کار در این کشور علاوه بر دریافت دستمزد بالا، 25 روز تعطیلی در سال برای فرد می باشد. علاوه بر آن بین 8 تا 12 روز تعطیلات عمومی در این کشور وجود دارد. افرادی که در طول هفته بیشتر از 40 ساعت مشغول به کار هستند اضافه کاری دریافت می نمایند. در این شور مزایایی برای مادران شاغل نیز در نظر گرفته شده است. اگر فرزند مادری بیمار باشد فرد می تواند بدون کسر از حقوقش به مرخصی برود. مادران می توانند در سال با پرداخت شدن 80% از حقوقشان توسط دولت نروژ به مرخصی بروند. در برخی از موارد دولت به مدت 10 ماه 100% حقوق مادران را در حین مرخصی پرداخت می نماید.

طبق قوانین وضع شده در نروژ دانشجویان خارجی از شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ بهره خواهند برد که قوانین آن در این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرد. افرادی که قصد ادامه تحصیل و کار در حین تحصیل را دارند، بهتر است از شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ در سال 2022 آگاهی داشته باشند. در برخی از کشورهای اروپایی شرایط کار دانشجویی متفاوت می باشد. در کشور نروژ سطح زندگی و کار در بالاترین سطح قرار دارد. اما می توان گفت هزینه های زندگی در این کشور کم نیست.

بررسی شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ

دانشجویان منطقه شنگن و اتحادیه اروپا زمانی که اجازه اقامت برای تحصیل را دریافت می نمایند می تواند بدون دریافت گواهی اجازه کار به مدت 90 روز و 20 ساعت در هر هفته مشغول به کار شود. دانشجویان می توانند در طول تعطیلات تابستانی به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. دانشجویانی که شهروند منطقه اقتصادی شنگن و اتحادیه اروپا می باشند نیازی به دریافت تاییدیه از موسسه ای که در آن مشغول به کار هستند برای نشان دادن اینکه کار بر تحصیل آن ها تاثیری نمی گذارد ندارند. جالب است بدانید که حقوق کار دانشجوئی در نروژ بالاتر از متوسط حقوق دانشجوئی در کل اروپا حتی بالاتر از آلمان است.

اگر خانواده دانشجو نیز ویزا همراه دریافت کرده باشند می توانند به عنوان همراه مشغول به کار شوند. دانشجویان خارجی و بین المللی اجازه کار به مدت بیست ساعت در هفته را دارند. این دانشجویان باید از موسسه ای که مشغول به کار هستند تاییدیه مبنی بر اینکه کار بر تحصیلشان اثر نمی گذارد دریافت نمایند. همچنین دانشجو باید از کارفرما نامه ای دریافت نماید که نشان دهد از کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کرده است. در طول مدت تعطیلات تابستانی دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. متقاضیان باید گواهی اجازه کار خود را به پلیس محلی محل زندگیشان تحویل دهند. متقاضیان توجه داشته باشند که اجازه کار موقت باید قبل از اتمام اعتبار تمدید شود و تمدید آن هم با گواهی از موسسه میسر می باشد.

مشاغل پاره وقت در نروژ

متقاضیانی که قصد کار در مشاغل پاره وقت دارند باید بدانند که بیشتر این مشاغل از مشاغل غیر حرفه ای می باشند. یکی از شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ این است که متقاضی باید به زبان نروژی تسلط داشته باشد. مشاغل پاره وقت شامل موارد زیر می شود:

  • کار در رستوران ها، کافی شاپ ها
  • کار در هتل ها
  • کار در آزانس های نظافتی
  • کار در عرصه تولید و صنعت
  • کار در انبارها
  • کار در توزیع تبلیغات
  • کار در مغازه هایی که به فروش سوغات نروژ مشغول هستند
  • کار در شرکت های بین المللی با زبان انگلیسی


کاریابی در شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ

افرادی که مدت تحصیلشان بیشتر از شش ماه بوده و قصد اقامت بیشتر از این مدت را دارند باید شماره شناسایی منحصر به فرد دریافت نمایند. شماره شناسایی شخصی توسط اداره مالیات ارائه می شود. متقاضیان برای دریافت باید به صورت حضوری به اداره مالیات محلی شان مراجعه نمایند و شماره شناسایی را دریافت نمایند. بعد از دریافت شمار شناسایی باید حساب بانکی برای خود افتتاح نمایید. سپس باید به دنبال شغل مورد علاقه خود باشید. متقاضیان می توانند رزومه خود را به کارفرمایان که به دنبال نیرو هستند ارسال نمایند. معمولا درخواست استخدام در روزنامه ها، سایت های کاریابی و موسسات کاریابی منتشر می شود.

متقاضیان بعد از استخدام شدن در شغلی باید کارت مالیاتی دریافت نمایند، سپس کارت معافیت از مالیات و یا کارت کسر از مالیات خود را به کارفرما ارائه دهند. افرادی که در آمدشان کمتر از چهل دلار می باشد می توانند کارت معافیت از مالیات دریافت نمایند. نکته: متقاضیان توجه داشته باشند در زمانی که قصد افتتاح حساب دارند، اقدامی برای دریافت کارت مالیاتی نداشته باشند. زیرا در این صورت دو شماره شناسایی دریافت می نمایند.

سایت های کاریابی در نروژ

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت های زیر، در جستجو مشاغل مورد نظر خود باشند:

سایت های کاریابی در نروژ
finn.no
deltidsjobb.no
manpower.no
adecco.no
jobzone.no
kellyservices.no

میزان دستمزد در شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ

افرادی که قصد کار در این کشور را دارند همان طور که باید از شرایط کار ضمن تحصیل در نروژ آگاهی داشته باشند باید از میزان حقوق و دستمزد در این کشور نیز مطلع باشند. در کشور نروژ نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و حتی کشورهای خارج از آن بالاتر می باشد. در قوانین کار این کشور میزان حقوق مشخصی برای کارگران در نظر گرفته نشده اما می توان گفت میزان حقوق دریافتی کارگران نیز در سطح بالایی ارائه می شود. برای مثال می توان گفت کارگران رستوران مک دونالد در سن 18 سالگی ساعتی پانزده دلار دستمزد دریافت می نمایند. بعد از گذشت 4 ماه از فعالیت افراد به دستمزدشان اضافه شده و ساعتی هجده دلار دریافت می نمایند.

در این کشور اختلاف میان قشر غنی و قشر فقیر بسیار کم می باشد. کارگرانی که به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند ماهانه چهار هزار دلار دستمزد دریافت می کنند. مدیران در این کشور سالیانه 103000$ (دلار آمریکا) حقوق دریافت می کنند. حقوق ماهانه کارگران بخش حمل و نقل و رانندگان 43500$ (دلار آمریکا) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: