مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سبک زندگی نروژی ها

سبک زندگی نروژی ها

سبک زندگی نروژی به طرز عجیبی با زمان صرف شده بر مطالعه و کار ارتباط مستقیم دارد. تعادل کار/زندگی با افزایش انتظارات استخدام افراد حرفه ای و شخصی، سخت تر شده است.

فردی که در محل کار است آنچنان تفاوتی با کسی که در اوقات فراغت است ندارد. به طور کلی در نروژ شخصی کار کردن بیشتر مورد قبول است. در عوض، اغلب انتظار می رود که  کار را بتوان حتی به شکل یک آخر هفته طولانی در خانه نیز ادامه داد.

نروژی ها در طول هفته و سال به شدت به مطالعه و کار می پردازند -اما ناگفته نباشد که در استراحت و آرامش نیز خوب هستند. یک هفته کاری متوسط  شامل پنج روز کاری هفت و نیم ساعته است. یک نروژی به طور متوسط  هر آخر هفته مرخصی می گیرد – و حق گرفتن پنج هفته مرخصی با حقوق در سال را دارد. سلامتی و سبک زندگی خوب و فعال بسیار مهم هستند. عصرها و آخر هفته‌ها اغلب مملو از فعالیت‌های مختلف تفریحی از اجراهای تئاتر و کنسرت گرفته تا فعالیت‌ها و ورزش در فضای باز هستند. نروژی ها نیز به مردم کنجکاوی که عاشق سفر هستند تبدیل شده اند. 

یک سبک زندگی معمولی و بی تشریفات در نروژ

نروژی ها به طور کلی رویکرد ساده ای برای لباس پوشیدن دارند - اغلب از پوشش های کاربردی و راحت استفاده می کنند، و این حتی در محیط‌های آموزشی و تخصصی نیز صدق می کند : به‌عنوان مثال، به ندرت پوشش مقرراتی یافت می شود.

البته شایان ذکر است که در سال های اخیر تغییرات قابل توجهی رخ داده است. مطابق با ظهور سبک مینیمالیستی نوردیک/اسکاندیناوی( minimalist Nordic/Scandinavian )، شاهد تعداد فزاینده ای از نروژی ها چه پیر و چه جوان دارای پوشش رسمی (و خوش لباس) هستیم –  همین گرایش به پوشش رسمی در سایر حوزه های زندگی عمومی نیز مشهود بوده و در گفتگو و بحث های عمومی نیز به چشم می آید. البته این تغییر به سمت رسمی بودن به این معنی نیست که نروژی‌ها ژاکت‌ها و کفش‌های زمستونی خود را در هر شرایط آب و هوایی در خانه رها می‌کنند! بلکه بیشتر نشانه آن است که نروژی ها، در نتیجه جهانی شدن و رفاه روزافزون، یاد گرفته اند خود را با آداب مورد انتظار وفق دهند. 

اوقات فراغت و تایم های آزاد - عصرها، آخر هفته ها و تعطیلات در نروژ

در مقایسه با سایر کشورها، مردم نروژ اوقات فراغت زیادی دارند. در کل نروژی‌ها 9 تا 5 کار می‌کنند ولی بعدازظهرها و شب‌ها تعطیل هستند - و به علاوه این تعطیلات شامل تقریباً هر شنبه و یکشنبه و همچنین تعطیلات کریسمس، عید پاک و تابستان نیز می شوند. فوتبال وهندبال جزو پرطرفدارترین فعالیت های تفریحی کودکان و نوجوانان است. دویدن، دوچرخه سواری و شنا نیز به ورزش های رایج این کشور تبدیل شده اند. با این وجود، فقط اسکی صحرایی شایسته لقب ورزش ملی کشور نروژ است و حتی در آن دستاوردهایی در سطح جهانی دارد.

نروژی ها دوست دارند در فضای باز باشند و اغلب برای پیاده روی های کوتاه یا طولانی به مزارع، جنگل ها و کوه می روند. بنابراین، معمولا کلبه های نروژی در مکان های روستایی یا بیابانی یافت می شوند. پس از یک روز فعالیت اسکی یا قایق سواری، نروژی ها دوست دارند آسوده بنشینند و استراحت کنند. البته هر کسی می تواند این سنت دیرینه را تجربه کند. انجمن نروژی ترکینگ Trekking دارای 500 کابین(کلبه) در سراسر کشور است که برای تمامی افراد در دسترس است.

نروژی ها نیز انجام فعالیت های آرامش بخش در اوقات فراغت را دوست دارند. آنان از خواندن لذت می برند و با خوشحالی درحالیکه جلوی شومینه نشسته اند خود را در یک کتاب خوب غوطه ور می کنند، سوزن دوزی می کنند یا با بقیه اعضای خانواده بازی های رومیزی انجام می دهند. 


سبک زندگی جدید (و نمونه جدیدی از جهان) در نروژ

نروژی ها همواره عاشق سفر بوده اند. معمولاً تعطیلات شهری در شهرهای بزرگ اروپایی رایج اند، اما سفرهای فراآتلانتیک و سفرهای آسیایی نیز در حال افزایش است. افراد جوان بیشتر از والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود به مسافرت می روند و زمان و پول بیشتری را در رستوران ها و بارها صرف می کنند.

تعداد رستوران ها در نروژ در حال افزایش است و تقریباً هر نوع غذایی ملی از هر فرهنگی را ارائه می دهند - از ژاپنی و ویتنامی گرفته تا مکزیکی و سومالیایی. البته غذاهای نروژی نیز از Maeemo در اسلو گرفته تا Lysverket در Bergen، جایگاه محبوب قبلی خود را به دست گرفته اند. غذاهای جدید نروژی اغلب به عنوان «نئو نوردیک Neo-Nordic» یا حتی «نئوفیوردیک Neo-fjordic » نامیده می شوند، زیرا ترکیب اصلی آنان از رویکردی جدید از مواد محلی، به ویژه غذاهای دریایی لذیذ است.

نروژی ها نیز عاشق قهوه اند. البته‌ شایان ذکر است که نروژی ها قهوه را به روشی کمی متفاوت از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر می نوشند. اگر کسی شما را برای قهوه دعوت کند، معنای خاصی پشت دعوت او است و یعنی 'بیا بشینیم سر قهوه با هم حرف بزنیم'. 

عبارت Å ta en kaffe به معنای اختصاص دادن زمان برای خانواده، دوستان یا همکاران است. قبلاً کیفیت قهوه اهمیت کمتری داشته است، اما در طول سال ها تغییر کرده و پر همیت تر شده است. اسلو Oslo پایتخت نروژ، اکنون به عنوان یکی از بهترین شهرهای قهوه تخصصی و وطن غیر رسمی کباب برشته در جهان شناخته می شود. تجربه تحصیل در نروژ قطعا برای دوستداران قهوه بسیار لذت بخش و شیرین خواهد بود

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تاریخ و مذهب در نروژ
تاریخ و مذهب در نروژ

نروژ به خاطر میراث وایکینگ هایش که بخش مهمی از تاریخ این کشور است در سراسر جهان شناخته می شود. با اینکه نروژ کشوری غیرمذهبی است اما اکثر مذاهب جهان در جامعه این کشور حضور دارند. ...

بیشتر بخوانید
زبان نروژی
زبان نروژی

نروژی مانند سوئدی، دانمارکی و ایسلندی یک زبان آلمانی است که از زبان بومی نورس قدیمی گرفته شده است. با این حال، می توان نروژی را به دو شکل نوشت - بوکمال bokmål و نینورسک nynorsk. این تقسیم زبان نروژی توضیحی تاریخی دارد: Bokmål بوکمال بر اساس مکتوب دانمارکی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: