مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
استارت آپ در نروژ

استارت آپ در نروژ

استارتاپ های حوزه ی فناوری فقط در دره ی سیلیکون – silicon valley مستقر نیستند، نروژ هم تعداد زیادی از آنها دارد که به سرعت رو به رشد هستند. 

دنیای استارتاپ های حوزه فناوری ،دنیایی هیجان انگیز است و فرصت های شغلی زیادی در نروژ فراهم کرده است. مشاغل استارتاپی معمولا محیط های سرگرم کننده و سریع ، فرصت های عالی برای مشارکت و ایجاد مهارت و تجربه ، دسترسی آسان به مدیر ارشد و سایر شبکه ها و فرصتی برای ورود زودهنگام به موقعیتی بزرگ را ارائه میکنند. زندگی استارتاپی با ثبات کمتر، کار سخت تر و این احتمال که استارتاپ شما که حالا نقل همه مجالس شده، تقریبا یک شبه ناپدید شود، برای همه مناسب نیست اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق هیجان است و میخواهد یک اتفاق خیلی خاص رقم بزند، کار برای یک استارتاپ نروژی میتواند برایتان عالی باشد. 

چشم انداز استارتاپ های نروژی 

در حالی بیشتر مردم استارتاپ ها را اپلیکیشن ها یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی میدانند، برخی از استارتاپ های موفق نروژی، به مسائل واقعی در صنایع شناخته شده پرداخته اند. Xeneta یک سیستم معیار برای حمل و نقل دریایی بر پایه کانتینر مستقر در اسلو و Kahoot یک پلتفرم یادگیری مبتنی بر بازی است که در بین معلمان مدارس بسیار محبوب است. 

درست است که نروژ مثل شهرهایی مانند سانفرانسیسکو لندن یا برلین ، استارتاپ های متنوع و زیاد ندارد اما تعداد آن ها کم هم نیست که در نوع خود شگفت انگیزند. کار در یک استارتاپ حوزه ی فناوری مزایای زیاد و متنوعی دارد و عموما حقوق نسبتا کم را جبران میکند.

مزایای زندگی استارتاپی در نروژ

اگر زود به عضویت شرکت ها در بیایید یا سمت شغلی بالایی داشته باشید امکان سهام دار شدنتان وجود دارد. 

مزایای دیگر شامل ساعات کاری انعطاف پذیر، محیط کاری دوستانه و مسئولیت پذیری و استقلال بیشتر نسبت به صنایع شناخته شده تر میشوند، اگر به دنبال تفاوت هستید، این کار برای شما مناسب است. 

بسیاری از استارتاپ ها خود را در فضایی با حوزه های کاری مشترک قرار میدهند تا بتوانند از مهارت های دیگر شرکت ها استفاده کنند، بعضی ها هم فضای اداری مشترک را انتخاب میکنند تا بتوانند سریع پیشرفت کنند. 

برخی از معروف ترین فضاهای کاری مشترک در نروژ عبارتند از Mesh  و 657  در اسلو و work-work در تروندهایم. 


مهارت های مورد نیاز برای کار در استارت اپ نروژ

موقعیت های خوب در اختیار برنامه نویسان با مهارت هایی مثل c++، جاوا، Ruby on Rails، یادگیری ماشین و داده شناسی قرار میگیرند که متقاضی زیادی هم دارند، فرصت هایی هم برای بازاریابی آنلاین، فروش، حمایت از مشتری و گاهی منابع انسانی و مالی وجود دارد. به طور کلی، در این حوزه کمتر از دیگر مشاغل نروژ به تحصیلات نیاز است. آنچه که بیش از همه مهم است این است که بتوانید کار را انجام دهید و این را ثابت کرده باشید. با توجه به جوان و اجتماعی بودن بسیاری از استارتاپ ها، کنار آمدن با بقیه اعضای تیم هم خیلی موضوع مهمی است. 

بسته به اهداف بین المللی هر استارت اپ، اغلب سخنرانان غیرنروژی برای کارهای فروش و پشتیبانی در نظر گرفته میشوند. 

نکته منفی برای شهروندان کشورهای غیر منطقه اقتصادی اروپا این است که منابع مالی استارتاپ ها معمولا بسیار محدود است. این بدان معناست که حقوق پیشنهادی ممکن است برای گرفتن مجوز کار کافی نباشد. 

چطور یک کار استارتاپی در نروژ پیدا کنیم؟

پیدا کردن کار مناسب استارتاپی در نروژ مثل بسیاری از صنایع دیگر، به افرادی که میشناسید بستگی دارد. بنیان گذاران استارتاپ ها با توجه به زمان محدودشان، وقت زیادی برای تشکیل گروهشان ندارند بنابراین قبل از فرآیند استخدام رسمی، اول به اطرافیان و افرادی که میشناسند روی می آورند.

گرچه شرکت های معتبرتر در مکان های معمولی مانند Finn.no و Nav تبلیغ میکنند، اما استارتاپ های تازه کار و زرنگ تر برای صرفه جویی در زمان و هزینه به اطرافیان (شبکه) خود روی می آورند. این بدان معناست که هنگام کار با استارتاپ ها در نروژ ، شبکه سازی با ارزش ترین ابزاری است که در اختیار دارد. حتی بعضی از شهرهای کوچک تر نروژ، دارای یک انجمن استارتاپی فعال با گردهم آیی های منظم هستند که دسترسی افراد مهم را برای شما آسان میکنند. برای شروع چند سرچ ساده در گوگل انجام دهید، رویداد ها را در Meetup.com بررسی کنید و گروه های آنان را در فیسبوک پیدا کنید. 

منابع جمعی 

برخی از دیگر مکان ها برای شروع جست و جوی شغل یا اهداف شبکه سازی عبارتند از: 

استارتاپ نروژ یک سازمان مادر برای رویدادها و فعالیت هایی از جمله کنفرانس Startup Extreme و Angel Challenge است. این سازمان در سال 2011 توسط کارافرینان پرشوری که میخواستند انجمنی قوی و فراگیر تر ایجاد کنند، تاسیس شد. 

Startup Weekend یک سازمان جهانی دواطلبانه محور است که امکان ساخت استارتاپ 48 ساعته را فراهم میکند. این مکان نه تنها برای کسب تجربه ی عملی از کار بر روی یک نمونه ی اولیه، بلکه به عنوان فرصتی برای ملاقات با افراد همفکر، سرمایه گذاران و سایر افراد جامعه ی استارتاپی، مکان مناسبی است.

مراسمات هر از گاهی در نروژ برگزار میشوند و قبلا در اسلو، برگن، استاونگر، تروندهایم، بودو و هارستاد هم برگزار شده اند. Arctic Startup بهترین منبع منطقه برای خبرهای جدید است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موارد در سراسر منطقه شمال اروپا بهتر است دائما وبسایت را بررسی کنید. Nordic Web منبع عالی دیگری برای اطلاع از زمان دریافت بودجه استارتاپ هاست. میپرسید چرا این قضیه مهم است؟ چون اگر یک استارتاپ تامین مالی شود، به احتمال زیاد سریعا به دنبال استخدام خواهد بود. Shifter هم یک وبسایت نروژی زبان در مورد فناوری و استارتاپ هاست که درمدت زمان کوتاهی به سرعت پیشرفت کرده است . این وبسایت از آن زمان، یک پادکست، کنفرانس و تبلیغ برخی مشاغل را منتشر کرده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: