مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چرا باید در نروژ تحصیل کرد؟

چرا باید در نروژ تحصیل کرد؟

نحوه تحصیل در نروژ

نروژ با 5 میلیون نفر جمعیت در غرب اسکاندیناوی واقع شده است. پایتخت آن اسلو است. نروژ دارای چهارمین درآمد سرانه در جهان است. این کشور به دلیل طبیعتی که با تغییرات محیطی و آب و هوایی شکل گرفته است مشهور است. زیبایی چشم انداز، فرهنگ ریشه دار در سنت ها و مردم مهمان نواز، نروژ را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است.

سیستم آموزش عالی نروژ 

سیستم آموزش عالی نروژ شامل 44 موسسه است که اکثریت آنها (38) دولتی هستند. این سیستم شامل نه دانشگاه گسترده (همه دولتی)، هشت دانشگاه تخصصی (به عنوان مثال در هنر، موسیقی، ورزش، الهیات) و 27 کالج دانشگاهی با تمرکز بر تحصیل در مقطع کارشناسی است. در راستای فرآیند بولونیا، دانشگاه‌های نروژ سه سطح مدرک ارائه می‌دهند: لیسانس (معمولاً سه سال اضافی)، کارشناسی ارشد (معمولاً دو سال) و دکترا (معمولاً سه سال اضافی).

سیستم آموزش عالی نروژ در مقیاس بین المللی 

در این بخش، عملکرد کلی دانشگاه‌های نروژ در سطح سازمانی را با پنج بعد U-Multirank برجسته می‌کنیم. این تصویر، تفکیک ملی دانشگاه‌های نروژ را نشان می‌دهد و چگونه آنها در طیف بالاتر از میانگین (دریافت نمره A (خیلی خوب) یا B (خوب)) یا کمتر از میانگین (دریافت نمره D) قرار دارند. ' (زیر میانگین) یا 'E' (ضعیف)). با انجام این کار، U-Multirank تصویر واضحی از نقاط قوت کشورها و زمینه های بهبود ارائه می دهد. مؤسسات آموزش عالی نروژ در تعامل منطقه ای و ابعاد بین المللی U-Multirank قوی ترین عملکرد را دارند. در مقایسه با میانگین نمونه جهانی U-Multirank اینجا جا برای بهبود در آموزش و یادگیری وجود دارد.




هزینه تحصیل در نروژ چقدر است؟

به طور کلی، دانشجویان ملی و بین المللی در دانشگاه های دولتی و کالج های دانشگاهی نروژ نیازی به پرداخت شهریه ندارند. این مورد برای همه مقاطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و برنامه های دکتری است. با این حال، دانش‌آموزان باید هر ترم 300 تا 600 کرون (که هم ارزش با 32 تا 64 یورو یا 37 تا 74 دلار آمریکا) است، پرداخت کنند. برای شرکت در آزمون، این هزینه باید به طور کامل پرداخت شود. علاوه بر این، این هزینه شامل عضویت در سازمان رفاه دانشجویان محلی می شود که به شما مزایای متعددی را می دهد (مانند خدمات بهداشتی دانشگاه، مشاوره، دسترسی به امکانات ورزشی و فعالیت های فرهنگی).

اطلاعات بیشتر راجب شهریه و کمک های مالی نروژ

شهریه تحصیل در نروژ

در این بخش هزینه های تحصیل در نروژ را بررسی می کنیم. هزینه ها به واحد پول ملی نشان داده می شود و همه انواع هزینه ها را شامل می شود: شهریه، ثبت نام (پاره وقت یا تمام وقت و غیره)، صدور گواهینامه یا سایر هزینه های اداری. همچنین دانشجویانی که از هزینه ها معاف هستند و همچنین اطلاعاتی در مورد هزینه های دانشجویان بین المللی در صورت تفاوت توضیح داده شده است.

دوره های کوتاه، اول و دوم: برای تحصیل تمام وقت و پاره وقت در موسسات آموزش عالی دولتی هزینه ای دریافت نمی شود. با این حال، موسسات ممکن است برای برخی از دوره‌های تخصصی/مناسب در دوره‌های تحصیلی مداوم و بیشتر با هدف قرار دادن افراد شاغل، شهریه دریافت کنند. مؤسسات آموزش عالی خصوصی وابسته به دولت معمولاً شهریه دریافت می کنند. در سال 2019، هزینه های دانشجویی در این مؤسسات از 4000 تا 93000 کرون بود. اینها باید به نحوی هزینه شود که برای دانش آموزان مفید باشد. همین امر در مورد بودجه ای که این مؤسسات از وزارت دریافت می کنند نیز صدق می کند. با دانشجویان بین المللی مانند دانشجویان خانگی رفتار می شود و در موسسات آموزش عالی دولتی هزینه ای پرداخت نمی کنند.

کمک های مالی برای دانشجویان در نروژ

در این بخش سیستم حمایت مالی اجرا شده در نروژ را برجسته می کنیم. انواع حمایت های تحت پوشش در این بخش عبارتند از: کمک های بلاعوض، وام، مزایای مالیاتی برای والدین دانش آموزان (یا خود دانش آموزان) و کمک هزینه خانواده. نحوه تعریف این اصطلاحات در زیر توضیح داده شده است:

کمک‌های بلاعوض به پول ملی ارائه می‌شوند و بین شایستگی‌محور و مبتنی بر نیاز (یا جهانی، در صورت لزوم) تفاوت دارند. تمام حمایت های مالی عمومی اصلی که نیازی به بازپرداخت ندارند، به استثنای کمک های مالی برای تحصیل در خارج از کشور (یعنی کمک هزینه های تحرک) شامل می شود. اطلاعات همچنین در مورد نسبت دانشجویان (در دوره کوتاه، اول و دوم) که کمک هزینه دریافت می کنند ارائه شده است.

وام: اطلاعات بر وجود یک سیستم وام با یارانه عمومی دانشجویی و درصد دانشجویانی که وام می گیرند متمرکز است. اطلاعاتی در مورد نرخ بهره و نحوه بازپرداخت وام ها نیز ممکن است ارائه شود. مزایای مالیاتی هر نوع معافیت مالیاتی است که به والدینی که فرزندشان دانشجوی آموزش عالی است یا به خود دانشجویان تعلق می گیرد. هدف این اطلاعات پوشش میزان معافیت مالیاتی، نحوه مطالبه آن و افرادی است که واجد شرایط درخواست هستند.

کمک هزینه عائله مندی برای والدین دانشجویان: در این قسمت اطلاعاتی در مورد میزان آنها و جمعیت واجد شرایط ارائه می شود.

دانشجویان نروژی (هم پاره وقت و هم تمام وقت) از حمایت اولیه (وام و کمک هزینه) از صندوق وام آموزشی دولتی (NSELF) برخوردار هستند. حداکثر حمایت اولیه 11229 کرون در ماه است که در ابتدا به عنوان وام داده می شود. در سال 2020/21، دانشجویان تمام وقت در آموزش عالی و کالج های تخصصی از حمایت آموزشی برای 11 برخوردار می شوند. این وام تا سن 65 سالگی در دسترس است (دانشجویان بالای 45 سال وام کاهش یافته برای اطمینان از بازپرداخت تا سن 65 سالگی دریافت می کنند).

40٪ از وام ممکن است به 'کمک هزینه آموزشی دولتی' برای دانش آموزانی که دور از والدین خود زندگی می کنند و تمام امتحانات را قبول می شوند تبدیل شود. اگر درآمد دانشجو از 188509 کرون برای سال 2020 و 195295 کرون برای سال 2021 تجاوز کند یا اگر دارایی بیش از 428861 کرون برای سال 2020 و 444300 کرون برای سال 2021 بیشتر باشد، کاهش می یابد. در سال 2020/2021، حداکثر و رایج ترین مبلغ سالانه 48288 کرون برای دانشجویان تمام وقت و 24244 کرون برای دانشجویان پاره وقت بود.

دانشجویانی که از کودکان مراقبت می کنند ممکن است برای هر کودک زیر 16 سال کمک هزینه دریافت کنند (1750 کرون در ماه). به دانشجویی که در مرخصی والدین هستند می توان تا 49 هفته کمک هزینه دریافت کرد. دانشجویانی که به دلیل بیماری نمی توانند تحصیل کنند، ممکن است وام تا چهار ماه و 15 روز به ازای هر سال تحصیلی به کمک هزینه تبدیل شود. دانشجویان دارای معلولیت جسمی می‌توانند کمک هزینه اضافی (3834 کرون در ماه) دریافت کنند، اگر در طول تحصیل خود قادر به کار نباشند، و همچنین ممکن است از حمایت اولیه برای 12 ماه در سال برخوردار شوند.

پس از فارغ التحصیلی، دانش آموز یک برنامه بازپرداخت دریافت می کند که مشخص می کند چقدر باید بپردازد و پیش بینی دوره بازپرداخت را مشخص می کند. سود از اولین روز ماه بعد از فارغ التحصیلی محاسبه می شود. بازپرداخت معمولاً هفت ماه پس از فارغ التحصیلی در اقساط ماهانه شروع می شود. مبلغ با توجه به اندازه بدهی و طول دوره بازپرداخت متفاوت است. رایج ترین دوره بازپرداخت برای دانشجویان با بدهی 300000 کرون 20 سال است.

هیچ گونه مزایای مالیاتی برای والدین دانش آموزان یا کمک هزینه خانواده وجود ندارد.




شرایط ورود به دانشگاه های نروژ چیست؟

برای دانشجویان کارشناسی/لیسانس، تکمیل آموزش متوسطه در سطح پیشرفته، معادل قبولی در امتحان در پایان دبیرستان نروژ، شرط اولیه عمومی برای ورود به دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی نروژ است که توسط آژانس نروژی برای تضمین کیفیت در آموزش تعیین شده است (NOKUT). برای دانشجویان برخی از کشورها حداقل یک سال تحصیلات تکمیلی در سطح دانشگاه نیز لازم است.

برای برنامه های کارشناسی ارشد، متقاضیان معمولاً مدرک لیسانس/کارشناسی یا معادل حداقل دوره 3 ساله را دریافت کرده اند. این مدرک باید شامل دوره هایی معادل حداقل یک سال و نیم تحصیل تمام وقت در موضوعی مرتبط با برنامه مورد درخواست باشد. تسلط به زبان نروژی الزامی است و باید هنگام درخواست برای برنامه هایی با زبان نروژی به عنوان زبان آموزشی مستند شود..

چگونه در نروژ بورس تحصیلی بگیریم؟

بدون توجه به دلیل، پرداخت شهریه های بالا می تواند برای بسیاری منبع استرس باشد. با این حال، گزینه های زیادی برای تامین مالی تحصیل شما وجود دارد، از جمله استفاده از بورسیه تحصیلی. فرصت های بورسیه تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که به دنبال تحصیل در نروژ هستند. بسته به کشور مبدا و سطح تحصیلات، گزینه های مختلفی برای تامین مالی وجود دارد. برای کشف گزینه های بورسیه تحصیلی، این پایگاه داده بورسیه را بررسی کنید.

آیا برای نروژ به ویزای دانشجویی نیاز دارم؟

ویزا فقط تا 90 روز صادر می شود و اقامت بیش از این مدت را پوشش نمی دهد. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / منطقه تجارت آزاد اروپایی به سادگی باید ظرف سه ماه در پلیس محلی ثبت نام کنند. متقاضیانی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا / منطقه تجارت آزاد اروپایی / منطقه اقتصادی اروپا که قصد دارند بیش از سه ماه در نروژ بمانند، به مجوز اقامت دانشجویی نیاز دارند.

شهر های دانشجویی برتر در نروژ

دانشگاه های نروژ در U-Multirank چگونه عمل می کنند؟

نسخه 2020 U-Multirank ، 11 موسسه آموزش عالی نروژ را پوشش می دهد که اکثر دانشگاه های دولتی نروژ را نمایندگی می کنند.

در یک چشم انداز جهانی، دانشگاه های نروژی به ویژه در جهت گیری بین المللی قوی عمل می کنند، اما همچنین تعهد قوی به تعامل منطقه ای نشان می دهند.

چهار (4) دانشگاه نروژی وجود دارد که تعداد یکسانی (10) موقعیت های برتر (نمرات A) را دارند: دانشگاه برگن، دانشگاه اسلو، دانشگاه علوم زندگی نروژ و دانشکده علوم ورزشی نروژ. آنها به اکثر موقعیت های گروه برتر خود در ابعاد پژوهش و گرایش بین المللی می رسند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: