مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه USN نروژ

دانشگاه USN نروژ

به‌ عنوان یک کشور دانش‌ محور، نروژ نیاز زیادی به افرادی با مهارت‌های حرفه‌ای سطح بالا دارد و این یک هدف کلی برای دولت نروژ است که آموزش باکیفیت را در اختیار دانشجویان داخلی و خارجی قرار دهد. سیستم آموزشی در نروژ بر این قاعده متکی است که بدون توجه به پیشینه‌ی اجتماعی خود، همه باید بتوانند تحصیل کنند. هم‌اکنون نروژ 9 دانشگاه، 8 کالج دانشگاهی و 5 کالج علمی دولتی دارد. نروژ همچنین دارای تعداد زیادی موسسه‌ی آموزش عالی خصوصی است که بودجه‌ی عمومی دریافت می‌کنند.

دانشگاه USN یا University of South-Eastern Norway دانشگاهی دولتی است که در هشت شهر نروژ پردیس دارد. این دانشگاه از ادغام سه دانشگاه به‌وجود آمد و از سال 2018 فعالیتش را به‌عنوان دانشگاه رسماً آغاز کرد. دانشگاه USN هم‌اکنون 88 رشته در مقطع کارشناسی و 44 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 8 رشته در مقطع دکتری ارائه می‌دهد و بیش از 17 هزار نفر دانشجو در چهار دانشکدۀ آن مشغول تحصیل هستند. ازنظر تعداد دانشجو، این دانشگاه یکی از مؤسسه‌های آموزش عالی بزرگ نروژ است. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در نروژ، دانشگاه USN را بیشتر معرفی می‌کنیم.

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه USN

دانشگاه USN چهار دانشکده دارد: دانشکدۀ سلامت و علوم اجتماعی، دانشکدۀ علوم انسانی و علوم ورزشی و علوم آموزش، دانشکدۀ فناوری و علوم طبیعی و علوم دریایی و مدرسۀ کسب‌وکار. در مقطع کارشناسی ارشد، این دانشگاه رشته‌های متنوعی به زبان انگلیسی ارائه می‌کند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: علوم کامپیوتر، مهندسی برق قدرت، فناوری انرژی و محیط‌زیست، علوم محیط‌زیست، آی‌تی صنعتی، مدیریت فناوری و نوآوری، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، مدیریت دریایی، فناوری سیستم‌های میکرو و نانو، بینایی‌سنجی و علوم بینایی، فناوری فرایند، مدیریت پایدار و مهندسی صنایع. برای شرکت در رشته‌های انگلیسی‌زبان در مقطع کارشناسی ارشد ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ شش یا تافل با حداقل نمرۀ هشتاد الزامی است. ناگفته نماند برخی از دوره‌ها ممکن است به مدرک زبان عالی‌تری نیاز داشته باشند. برای اطلاع از مدرک زبان لازم برای هر رشته، به صفحۀ مرتبط به آن در وبسایت دانشگاه مذکور می‌توانید مراجعه کنید.




شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه USN

شهریۀ تحصیل در دانشگاه USN رایگان است و دانشجویان این دانشگاه فقط حدود صد یورو برای هزینۀ ثبت‌نام در هر نیمسال می‌پردازند؛ اما درمقابل، دانشگاه یادشده اسکالرشیپی به دانشجویان اعطا نمی‌کند. ناگفته نماند متقاضیان تحصیل در این دانشگاه برای دریافت ویزای دانشجویی باید گواهی تمکّن مالی به ارزش حدوداً 12،500 یورو ارائه دهند. این مبلغ در حسابی نزد دانشگاه سپرده و سپس اجازۀ تحصیل صادر می‌شود.

هزینۀ زندگی در شهر درامن

شهر درامن ازجمله شهرهایی است که پردیس دانشگاه در آن قرار دارد. هزینۀ زندگی در این شهر برای هر نفر صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، حدود 1،200 یورو در ماه است. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 1،000 یورو و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر 760 یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر 1،500 یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر 1،300 یورو تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط 185 یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه 65 یورو در ماه است. افزون‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب 3.5 و 82 یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً 20 یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود 100 یورو برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر 2 یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ 4 یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ 13.5 یورو، یک کیلوگرم گوشت 35 یورو، یک کیلوگرم موز 2.6 یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی 3.6 یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی 2.6 یورو و یک کیلوگرم پیاز 2.7 یورو.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: