مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آکادمی هنر اسلو

آکادمی هنر اسلو

به‌ عنوان یک کشور دانش‌ محور، نروژ نیاز زیادی به افرادی با مهارت‌های حرفه‌ای سطح بالا دارد و این یک هدف کلی برای دولت نروژ است که آموزش باکیفیت را در اختیار دانشجویان داخلی و خارجی قرار دهد. سیستم آموزشی در نروژ بر این قاعده متکی است که بدون توجه به پیشینه‌ی اجتماعی خود، همه باید بتوانند تحصیل کنند. هم‌اکنون نروژ 9 دانشگاه، 8 کالج دانشگاهی و 5 کالج علمی دولتی دارد. نروژ همچنین دارای تعداد زیادی موسسه‌ی آموزش عالی خصوصی است که بودجه‌ی عمومی دریافت می‌کنند. آکادمی هنر اسلو (Oslo National Academy of the Arts) همان‌طور‌که از نامش پیداست، در شهر اسلو نروژ قرار دارد و در زمینۀ هنرهای بصری و نمایشی و طراحی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. این دانشگاه سال 1996 از ادغام پنج آکادمی مستقل تأسیس شد. در‌این‌میان قدیمی‌ترین آکادمی، آکادمی هنرهای زیبا بود که تاریخ تأسیسش به سال 1909 باز می‌گردد. هم‌اکنون، آکادمی هنر اسلو میزبان بیش از پانصد نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. ناگفته نماند زبان تدریس در این دانشگاه نروژی و انگلیسی است.

دپارتمان‌ها و رشته‌های آکادمی هنر اسلو

آکادمی هنر اسلو شش دپارتمان دارد: آکادمی طراحی، آکادمی هنرهای دستی، آکادمی هنرهای زیبا، آکادمی تئاتر، آکادمی رقص و آکادمی اپرا. در دپارتمان طراحی، رشته‌هایی مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد گرافیک، تصویرسازی، طراحی لباس، طراحی داخلی و طراخی مبلمان؛ در دپارتمان هنرهای دستی، رشته‌های سرامیک و چاپ و طراحی و جواهرسازی؛ در دپارتمان تئاتر، رشته‌های بازیگری و کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی؛ در دپارتمان رقص، رشته‌هایی برای رقاصان و طراحان رقص؛ در دپارتمان اپرا، رشته‌های مرتبط با تربیت صدا و بازیگری؛ و در دپارتمان هنرهای زیبا، دوره‌های هنرهای زیبا ارائه می‌شوند. این دوره‌ها همۀ رویکردها و گرایش‌ها را دربر می‌گیرند تا دانشجویان هنرهای زیبا سؤال فرم و جنس خود را بتوانند جواب دهند.


شهریه و اسکالرشیپ آکادمی هنر اسلو

شهریۀ تحصیل در تمام دانشگاه‌های نروژ برای همۀ دانشجویان اروپایی و بین‌المللی رایگان است. آکادمی هنر اسلو نیز از این قضیه مستثنی نیست؛ اما این دانشگاه اسکالرشیپی برای دانشجویان بین‌الملی در نظر نگرفته و هزینه‌های زندگی در اسلو برعهدۀ دانشجویان است. برای درک بهتر هزینه‌های زندگی در این شهر، در‌ادامه نگاهی اجمالی به هزینه‌های زندگی در شهر اسلو خواهیم انداخت.

هزینه زندگی در اسلو

هزینۀ زندگی در شهر اسلو برای هر نفر صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، حدود 1،050 یورو در ماه است. اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 1،300 یورو و اجارۀ ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر 1،000 یورو تخمین زده می‌شود. اجارۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر 2،000 یورو و اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر 1،600 یورو در ماه است. افزون‌براین، بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به 130 یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه به 43 یورو در ماه می‌رسد.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت 18 یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر 82 یوروست. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر 1.8 یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ 3.75 یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ 13 یورو، یک کیلوگرم گوشت 25 یورو، یک کیلوگرم موز 2 یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی 3 یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی 1.7 یورو و یک کیلوگرم پیاز 2 یورو. گفتنی است برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب 3.6 و 75 یورو باید بپردازید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ساخت آینده ی کاری در نروژ
ساخت آینده ی کاری در نروژ

در صورتی که مجوز تحصیل به شما داده شود، می توانید در حین تحصیل در هفته تا 20 ساعت و در ایام تعطیل بصورت تمام وقت کار کنید. ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در نروژ
تحصیل در نروژ

بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های نروژ به طور طبیعی در شهرهای بزرگ واقع شده اند. با این حال، دولت فعالانه با حمایت از شهرهای کوچکتر با کمک های بلاعوض و سایر طرح های تأمین مالی، مناطق دورافتاده را بازسازی و رشد می دهد. با توجه به این سیاست، دانشکده های دانش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: