مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهر مولد نروژ

شهر مولد نروژ

نروژی ها به طور کلی رویکرد ساده ای برای لباس پوشیدن دارند - اغلب از پوشش های کاربردی و راحت استفاده می کنند، و این حتی در محیط‌های آموزشی و تخصصی نیز صدق می کند : به‌عنوان مثال، به ندرت پوشش مقرراتی یافت می شود. البته شایان ذکر است که در سال های اخیر تغییرات قابل توجهی رخ داده است. مطابق با ظهور سبک مینیمالیستی نوردیک/اسکاندیناوی( minimalist Nordic/Scandinavian )، شاهد تعداد فزاینده ای از نروژی ها چه پیر و چه جوان دارای پوشش رسمی (و خوش لباس) هستیم –  همین گرایش به پوشش رسمی در سایر حوزه های زندگی عمومی نیز مشهود بوده و در گفتگو و بحث های عمومی نیز به چشم می آید. البته این تغییر به سمت رسمی بودن به این معنی نیست که نروژی‌ها ژاکت‌ها و کفش‌های زمستونی خود را در هر شرایط آب و هوایی در خانه رها می‌کنند! بلکه بیشتر نشانه آن است که نروژی ها، در نتیجه جهانی شدن و رفاه روزافزون، یاد گرفته اند خود را با آداب مورد انتظار وفق دهند.

شهر مولد یا مولدا یا مولده (Molde) نروژ شهری است که در شهرستان موره او رومسدال نروژ قرار دارد و قطب تجاری منطقۀ رومسدال به‌شمار می‌رود. شهر مولد نروژ با رشد مستمر در قرن‌های هجدهم و نوزدهم، به مرکز پارچه و پوشاک نروژ و مرکز اداری منطقه و جاذبه‌ای گردشگری تبدیل شد. پس از جنگ جهانی دوم، این شهر رشد بسیار چشمگیری یافت و نه‌تنها به‌عنوان مرکز خدمات عمومی و اداری منطقه، بلکه به‌عنوان یکی از منابع آکادمیک و صنعتی نروژ شناخته شد. در این مقاله برای علاقه‌مندان به زندگی و تحصیل در نروژ، دربارۀ شهر مولد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

وضعیت آب‌وهوایی شهر مولد نروژ

آب‌وهوای شهر مولد نروژ در تابستان‌ها خنک و نیمه‌ابری و در زمستان‌ها بسیار سرد و همواره ابری و همراه با وزش باد است. در طول سال، میانگین دمای هوای این شهر از 2- تا 19 درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از 10- یا بیشتر از 24 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به مولد و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اوایل ژوئیه تا اواسط اوت است. تابستان‌های شهر مولد کوتاه و زمستان‌های آن بسیار طولانی است. فصل گرم این شهر 2.9 ماه، یعنی از 9 ژوئن تا 6 سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از 16 درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز 4.4 ماه، یعنی از 13 نوامبر تا 25 مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از 6 درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.


کیفیت زندگی در شهر مولد

شهر مولد با وجود آب‌وهوای نسبتاً سرد در زمستان‌ها، شهری زیبا و برخوردار از امکانات مناسب برای زندگی است و به‌طورکلی، کیفیت زندگی در آن مطلوب ارزیابی می‌شود. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های مختلف را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در آوریل 2022 استخراج شده است.

  • شاخص امنیت: بسیار بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص اقلیمی: متوسط
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: بسیار پایین
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار پایین
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

دانشگاه‌های شهر مولد نروژ

کالج دانشگاه مولد یا دانشگاه HiM دانشگاه اصلی شهر مولد نروژ است که رشته‌های مختلفی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کند.

کالج دانشگاه مولد نروژ

کالج دانشگاه مولد (Molde University College - Høgskolen i Molde - HiM) دانشگاهی تخصصی در زمینۀ لجیستیک است که در شهر مولد نروژ قرار دارد. این دانشگاه رشته‌های گوناگونی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد و درحال‌حاضر 2،800 نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل‌اند. دانشگاه مولد یکی از نُه دانشگاه تخصصی سیستم آموزشی نروژ است و رشته‌های متنوعی در زمینه‌های مرتبط با کسب‌وکار و مدیریت بازرگانی، لجیستیک، فناوری اطلاعات و علوم بهداشتی ارائه می‌کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ و ورزش در نروژ
فرهنگ و ورزش در نروژ

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است. مردم این کشور به فرهنگ علاقه مند هستند و حاضرند برای آن زمان و هزینه ی زیادی صرف کنند. همچنین در نروژ سنت گسترده ای مبنی بر مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد. ...

بیشتر بخوانید
تاریخ و مذهب در نروژ
تاریخ و مذهب در نروژ

نروژ به خاطر میراث وایکینگ هایش که بخش مهمی از تاریخ این کشور است در سراسر جهان شناخته می شود. با اینکه نروژ کشوری غیرمذهبی است اما اکثر مذاهب جهان در جامعه این کشور حضور دارند. ...

بیشتر بخوانید
زبان نروژی
زبان نروژی

نروژی مانند سوئدی، دانمارکی و ایسلندی یک زبان آلمانی است که از زبان بومی نورس قدیمی گرفته شده است. با این حال، می توان نروژی را به دو شکل نوشت - بوکمال bokmål و نینورسک nynorsk. این تقسیم زبان نروژی توضیحی تاریخی دارد: Bokmål بوکمال بر اساس مکتوب دانمارکی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: