مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون IMAT-تحصیل پزشکی در ایتالیا

آزمون IMAT-تحصیل پزشکی در ایتالیا

آشنایی با آزمون IMAT  برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT) توسط تعدادی از دانشگاه های ایتالیا برای ورود به دوره های پزشکی ، جراحی و دوره های مربوط به آن که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، استفاده می شود. این آزمون توسط وزارت آموزش ایتالیا (MIUR) با همکاری سرویس آزمون پذیرش که متعلق به دانشگاه کمبریج می باشد تهیه شده است. این آزمون به عنوان نمونه ی انگلیسیِ آزمون پذیرش ایتالیایی که قبلاً برای ورود به دوره هایی که به زبان ایتالیایی تدریس می شوند استفاده می شد، تدوین شده است و در حال حاضر در ماه آوریل - برای پذیرش در ماه اکتبر - برگزار می شود.

آزمون IMAT به صورت چند گزینه ای برگزار می شود و به دو بخش تقسیم می شود:

1. مهارت های تفکر (تفکر انتقادی و حل مسئله) ، 30 سوال چند گزینه ای؛

2. دانش علمی که شامل زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات می شود، 30 سوال چند گزینه ای.

داوطلبان در مجموع 90 دقیقه برای انجام آزمون زمان دارند. همه سؤالات پنج گزینه دارند که یکی از آنها صحیح است. هر یک جواب درست 1.5 امتیاز دارد، یک جواب خالی 0 امتیاز و یک جواب اشتباه 0.4 امتیاز از نمره نهایی کم می کند. یک آستانه ی حداقل 20 نمره ای توسط MIUR تعیین شده تا در لیست رتبه بندی نهایی قرار بگیرند. یک نمره ی کلی (= 90 حداکثر امتیاز) ، همراه با یک نمره برای هر بخش گزارش می شود.

IMAT یکی از 3 آزمون پذیرش برای پزشکی و تحصیلات مراقبت سلامت (BMAT ، IMAT و OET) است.

BMAT: آزمون پذیرش زیست پزشکی که توسط دانشگاه های انگلستان و دیگر کشورها برای ورود به دوره های پزشکی ، دامپزشکی و علوم زیست پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و در ماه نوامبر - برای پذیرش در ماه اکتبر - برگزار می شود.

OET: آزمون انگلیسی حرفه ای که یک آزمون زبان برای کاروران پزشکی (دندانپزشکی ، رژیم غذایی ، پزشکی ، پرستاری ، کاردرمانی ، اپتومتری ، داروسازی ، فیزیوتراپی ، پا پزشکی ، رادیوگرافی ، آسیب شناسی گفتار، و علوم دامپزشکی) است که مایل به انجام حرفه ی خود در یک کشور انگلیسی زبان هستند و مهارت زبان انگلیسی آنها را با تأکید بر ارتباطات در محیط های واقعی پزشکی و بهداشتی، ارزیابی می کند.

IMAT همان موضوعات BMAT را به استثناء قسمت نگارش که بخشی از BMAT است ، پوشش می دهد. برای آمادگی برای IMAT ، دانشجو می تواند از همان منابعی که برای BMAT استفاده می شو استفاده کند. علاوه بر این، یک شرکت پیشرو ایتالیایی در زمینه آماده سازی برای پذیرش، اخیراً دو کتاب تمرینی جدید برای IMAT منتشر کرده است (کتابهای پیشنهادی درباره تفکر انتقادی و حل مسئله ، زیست شناسی ، شیمی ، ریاضیات: نظریه و تمرین). کسانی که نیاز به بررسی سطح انگلیسی خود دارند و یا نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد IMAT دارند، می توانند با My School Italy (یک مرکز امتحان معتبر کمبریج برای کلیه امتحانات SELT و ESOL که توسط دپارتمان زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج و یک گروه از British Council  برای آیلتس برگزار می شود)، تماس بگیرند. 

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی احتمالاً ارزان ترین در اروپا است. به دلیل دولتی بودن این دانشگاه ها، آنها محدود به اخذ شهریه ی استاندارد که بین 600 تا 3800 یورو در سال و برابر با دوره های عادی - ایتالیایی است می باشند. این واقعیت، مؤسسات فوق را در یک رنج قیمتی بسیار جذاب در میان دانشگاه هایی که مدارک MD به زبان انگلیسی با استاندارد و کیفیت اروپایی ارایه می دهند، قرار داده است. شهریه واقعی با توجه به درآمد خانواده، که توسط دانشجو گزارش می شود، تعیین می شود.

پذیرش در دانشگاه پزشکی ایتالیا با شرکت در آزمون  IMAT برگزار می شود.

علاوه بر برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا، حدود 40 دانشگاه پزشکی وجود دارند که تحصیلات پزشکی را به زبان ایتالیایی ارائه می دهند. کسانی که به زبان ایتالیایی صحبت نمی کنند، باید حداقل یک سال زبان ایتالیایی را دنبال کنند. سطح B2 لازم است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: