مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کولوسئوم رم-ایتالیا

کولوسئوم رم-ایتالیا

تفریح در کولوسئوم ایتالیا

کولوسئوم در شهر رم یکی از عجایب هفت ‌گانه‌ی دنیا است و یکی از جاهایی که باید پیش از مرگ از آن بازدید کرد.

در سال ۲۰۰۷  وبر نظرسنجی‌ای را ترتیب داد که ۹۰ میلیون نفر در آن شرکت کردند. در این نظرسنجی کولوسئوم نام خود را در فهرست تازه‌ی عجایب دنیا تثبیت کرد. گروهی از متخصصان، که هدایت آن‌ها بر دوش رئیس سابق یونسکو، فدریکو مایور، بود، این ساخته‌ی بشری را شاهکاری با ارزشی انکارناپذیر دانستند که هم اهالی رم و هم دیگر مردمان جهان آن را دوست دارند.

تئاتر روباز خاندان فلاویوس  ــ که نام دیگر کولوسئوم است ــ به ‌امر امپراتور وسپاسیان ساخته شد و هدف از آن تهیه‌ی مکانی برای برگذاری بازی‌هایی بود که در رم باستان محل توجه و علاقه بودند. در میان این بازی‌ها آن‌چه مشهورتر است نبرد گلادیاتورها است، نبردهایی که اغلب بردگان یا اسیران جنگی در آن شرکت می‌کردند؛ این مردان را چنان آموزش می‌دادند که با درند ه‌خویی و بی‌باکی بجنگند، به این امید که آزادی خویش را از نو به‌ دست آورند.

اجرای بازسازی ‌شده نبردهای دریایی نیز از جمله‌ی رویدادهای نسبتا باشکوه آن دوران بود. بازتولید نائوماکیا  ــ همان نبرد دریایی به زبان لاتین ــ بر دریاچه‌های مصنوعی. نخستین ‌بار ژولیوس سزار پیشنهاد این‌ گونه سرگرمی را داد، گرچه تیتوس نخستین کسی بود که این نمایش را در کولوسئوم برگذار کرد ــ او سیستمی را در کولوسئوم تعبیه کرد که آب را در محوطه‌ی کولوسئوم به جریان می‌انداخت و از خارج به داخل و از داخل به خارج می‌برد.

نبوغ رومیان باستان در این اثر چشم‌ گیر به اعلا درجه‌ی خود رسید. نوآوری این اثر در مقایسه با تئاترهای یونانی در این است که این بنا ساختاری دایره‌ای دارد و می‌تواند بینندگان فراوانی را در خود بپذیرد.

این بنا با ۱۷۱ پا ارتفاع ــ حدود ۵۰ متر ــاز چهار طبقه تشکیل شده است؛ هر یک از این طبقات دارای ۸۰ فضای طاق ‌دار است و در هر یکی از آن‌ها ۷۰۰۰۰ صندلی جای گرفته است. این اعداد گویای عظمت این بنا، که نماد شهر رم است، هستند، چه در ابعاد جهان باستان و چه در ابعاد جهان امروزی.

دیدنی‌های بیشتر

حتی امروز نیز کولوسئوم بزرگترین آمفی ‌تئاتر جهان است. این بنا گواهی است بر توانایی درخشانِ مردمانِ عهد قدیم در معماری و ساختمان ‌سازی. امروزه این بنا محلی است برای اجرای آن دسته از مراسم مهمی که به یاد بود تاریخ رم برگزار می‌شوند. شما می‌توانید از طریق استریت ویوی گوگل در قالب یک تور مجازی از کولوسئوم بازدید کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا

اگر دانشجویی اهل ایران هستید، برای تحصیل در ایتالیا، به ویزای ملی سطح D نیاز دارید. این ویزا برای دانشجویانی همچون شماست که می‌خواهند تحصیلات خود را در ایتالیا انجام دهند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا دارید، باید اطلاعات لازم را درباره‌ی چگونگی کسب ویزای ملی س ...

بیشتر بخوانید
تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل ارزان پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: