مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

آیا تا به حال به تحصیل در کشوری فکر کرده‌اید که در آن بتوانید اسکی، سواحل زیبا و شگفت‌انگیزترین مکان‌های تاریخی و آثار هنری در اروپا را در کنار هم پیدا کنید؟

آیا غالباً فکر می‌کنید که دوست دارید با مهارت‌های زبانی خود، به جایی بروید که با همه فقط به زبان انگلیسی صحبت نکنید؟ آیا دوست دارید به مکانی بروید که مجبور به یادگیری زبان محلی آن‌ها شوید؟ خُب، در این‌صورت، شما باید به‌دنبال تحصیل در ایتالیا باشید.

10 دلیل برای انتخاب ایتالیا برای تحصیل از این قرار است:

1- دانشگاه‌های زیاد با محیط و فضای بین‌المللی فوق‌العاده

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است.

دانشگاه بولونیا، یک موسسه‌ی آموزشی صاحب‌نام است که پایه‌ی سیستم تحصیلات عالی امروز غرب به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در اروپا، از آنجا ریشه گرفته است. علاوه بر آن، بولونیا در فهرست شهرهای مهم اروپایی است که پذیرای بیشترین تعداد دانشجویان اراسموس (Erasmus) است.

چند دانشگاه باکیفیت دیگر نیز در ایتالیا وجود دارد، همچون:

2- ایتالیا مقصد تحصیلی مناسبی برای دانشجویان خارجی است تا بتوانند از پس هزینه‌های خود بربیایند

ایتالیا یکی از بهترین کشورهای قاره‌ی اروپاست که شما می‌توانید از پس هزینه‌های آموزشی و زندگی در آن بربیایید.

  • متوسط هزینه‌های آموزش برای تمام سطوح: 850 تا 1000 یورو/سال
  •  متوسط هزینه‌های زندگی: 700 تا 1000 یورو در ماه برای مسکن، غذا، حمل و نقل و سرگرمی و تفریح
  •  گران‌ترین شهرها: رُم، میلان و بولونیا
  •  ارزان‌ترین شهرها: پیزا، پادوآ و تورین

3- حمل و نقل ساده به سراسر کشور

در ایتالیا، شما می‌توانید فقط با چند یورو، سوار اتوبوس یا قطار شوید و از میلان مه‌آلود و سرد یا از بولونیای آشفته به زیباترین سواحل جهان برسید.

تقریباً تمام شهرهای بزرگ ایتالیا، با داشتن 87 فرودگاه، به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی متصل می‌شوند. شما می‌توانید به‌راحتی با قطار سفر کنید. تمام شهرهای بزرگ ایتالیا، با 77 ایستگاه راه‌آهن، به هم متصل می‌شوند. این باعث می‌شود زندگی برای دانشجویانی ساده شود که سفر با ماشین یا هواپیما را دوست ندارند.


4- کشوری پُر از شگفتی‌ها

در حالیکه شما از موقعیت دانشجوی خارجی در ایتالیا لذت می‌برید، عدم استفاده از مکان‌های گوناگونی که جزو میراث جهانی یونسکو به‌حساب می‌آید، واقعاً جای شرمندگی دارد. بله، ایتالیا در این زمینه، از هر کشور دیگری جلوتر است. ایتالیا 51 میراث جهانی دارد که حاکی از گذشته‌ی تاریخی و فرهنگی غنی این کشور است.

تصور کنید چگونه گلادیاتورها در Colosseum با هم می‌جنگیدند، از برج پیزا عکس بگیرید، در خیابان‌ها و کانال‌های ونیز غرق شوید و از مرکز کاتولیک‌ها در شهر واتیکان دیدن کنید. کمی با تاریخ و جغرافیای ایتالیا آشنا شوید و از Pompeii و Mount Vesuvius دیدن کنید.

5- هیچ آناناسی بر روی پیتزای شما نیست

ایتالیایی‌ها برای پیتزاهای‌شان معروف هستند. قطعاً، شما می‌توانید در هر نقطه از جهان پیتزا بخورید، اما پیتزای حقیقی را فقط می‌توانید در ایتالیا پیدا کنید. مطمئن نیستم که همه با ترکیبات پنهان پیتزاهای ایتالیایی آشنا باشند، اما حقیقت آن است که برای متقاعد کردن خود به این واقعیت که پیتزاهای ایتالیایی، منحصربه‌فرد هستند، شما باید حتماً آن‌ها را مزه کنید. پیتزا در ایتالیا ظریف‌تر است، پس انتظار نداشته باشید چند تُن مواد روی آن ریخته شده باشد و حتی فکر نکنید که آناناس هم روی آن پیدا خواهید کرد.

6- آخر شب‌های فوق‌العاده در ایتالیا

در مقایسه با کشورهای دیگر بخش جنوبی اروپا، زندگی در ایتالیا، از اوایل شب شروع می‌شود و به انتها می‌رسد. در ساعت 8 شب، خیابان‌ها پُر از سرزندگی است و گاهاً زندگی از همین ساعت شروع می‌شود. در خیلی از شهرهای اروپایی، در ساعت 6 عصر، شهر ناگهان شبیه شهر ارواح می‌شود. هیچ آدمی در خیابان حضور ندارد و محیط به‌سمت افسردگی می‌رود. چنین فضایی قطعاً در ایتالیا وجود ندارد.

در یک شهر دانشگاهی در ایتالیا، پیاده‌روی در ساعت 9 تا 10 شب، به‌ویژه در فصل‌های بهار-تابستان-پاییز، باعث می‌شود شما با بودن در کنار مردم، همیشه احساس خوشایندی داشته باشید. در بخش جنوبی ایتالیا، زمان بسته شدن بیشتر فروشگاه‌ها، ساعت 8:30 شب است و این باعث می‌شود زندگی برای دانشجویانی راحت‌ شود که قبل از زمان بسته شدن فروشگاه‌ها، به‌دنبال غذا هستند.

7- دوره‌هایی به زبان انگلیسی که شما نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید

در ایتالیا، شما می‌توانید یک دوره‌ی تحصیلی مناسب را در هر رشته‌‌ای پیدا کنید، از هنر گرفته تا علوم کامپیوتر که خیلی از آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. ببینید کدام‌یک معروف‌ترین دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی هستند. چند رشته‌ی معروفی که می‌توانید بسته به دانشگاه انتخابی‌تان، آن‌ها را انتخاب کنید، از این قرار است:

  •  روابط بین‌الملل در ایتالیا
  •  MBA در ایتالیا
  •  مهندسی برق در ایتالیا
  •  علوم کامپیوتر در ایتالیا
  •  معماری در ایتالیا
  •  طراحی مُد در ایتالیا

برای تمام کردن موفقیت‌آمیز دوره‌ی خود، شما باید حدود 20 امتحان را پاس کنید (حدود 8 امتحان در هر سال آموزشی) و بیشتر این امتحان‌ها، امتحان‌های شفاهی هستند. در رشته‌های خاصی همچون پزشکی و مهندسی، شما باید 40 تا 50 امتحان را بگذرانید.

امتحان‌های شفاهی برای خیلی از دانشجویان راحت‌تر است، اما اگر خجالتی هستید، ممکن است با این نوع امتحان، کمی مشکل داشته باشید. اما سازگاری با این نوع امتحان، تمرین خوبی برای تقویت مهارت‌های ارتباطی خود است.

8- مراسم فارغ‌التحصیلی بامزه

در ایتالیا، دانشجویان فارغ‌التحصیل، در مراسم بامزه‌ای شرکت می‌کنند. بعد از مراسم رسمی، دانشجویان لباس‌های مسخره‌ای (معمولاً یک پوشک بزرگ، یک دامن هولا (بومیان هاوایی) یا یک کلاه مسخره) می‌پوشند، بر روی میز می‌نشینند و منتظر می‌مانند تا دوستان و خانواده‌هایشان، سس کچاپ، تخم‌مرغ یا مواد غذایی دیگر را به‌سمت آن‌ها پرتاب کنند. دانشجویان همچنین پوسترهایی را طراحی و آویزان می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی کاریکاتورهایی با داستان‌های شرم‌آوری از همکلاسی‌های‌شان است.

9- ایتالیا لبریز از هنر، معماری و مُد است

دانشجویانی که ایتالیا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، به‌خصوص در رشته‌هایی همچون هنر، معماری یا مُد، هرگز از این تصمیم خود پشیمان نخواهند شد. حتی اگر برای تحصیل در رشته‌ی دیگری به ایتالیا آمده باشید، قطعاً از ویژگی‌های فرهنگ ایتالیایی لذت خواهید بُرد.

ایتالیا زادگاه هنر رنسانس است، به هر کجا که در ایتالیا بروید، با چیزی جز شگفتی‌های معماری روبرو نخواهید شد که از بوته‌ی آزمایش تاریخ، سالم بیرون آمده‌اند. در مورد مُد، چه چیزی دیگری می‌توان گفت؟ این یک حقیقت شناخته‌شده است که ایتالیایی‌ها، لباس‌های زیبایی می‌پوشند و آن‌ها این زیباپوشی خود را مدیون چندین برند معروف و خانه‌های مد هستند.

10- مکان مناسبی برای ملاقات با معشوق خود

ایتالیا یکی از رُمانتیک‌ترین مکان‌های روی زمین است. از این‌ها گذشته، معروف‌ترین کار شکسپیر -رومئو و ژولیت- داستان عاشقانه‌ای است که در ورونای ایتالیا رخ می‌دهد. جدا از این بخش تراژیک، پیدا کردن معشوق حقیقی خود در ایتالیا کاملاً ممکن است. در عین حال، رُمانتیک بودن زبان ایتالیایی را نیز نباید فراموش نکنیم. چندین دوره‌ی زبان در ایتالیا وجود دارد که به شما کمک می‌کند بر زبان رومانس لاتین، تسلط پیدا کنید.

جدا از این، ایتالیا پُر از جاذبه‌های سحرانگیز و شگفت‌انگیز است که باعث می‌شود شما با چشمان باز، رویا ببینید و حتی اگر معشوق خود را پیدا نکنید، قطعاً عاشق ایتالیا خواهید شد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: