مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهرهای دانشجویی در ایتالیا

شهرهای دانشجویی در ایتالیا

همچون دیگر جذابیت‌های ایتالیا، دانشگاه‌های خوب و باکیفیت بالا در ایتالیا، در سرتاسر این کشور گسترده شده است و این به‌معنی انتخاب‌های جذاب برای کسانی است که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند. چند تا از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان از این قرار است...

رُم

چه‌ جایی بهتر از پایتخت ایتالیا. خُب، بیشتر افراد احتمالاً از جاهای دیدنی رُم شروع می‌کنند- The Colosseum، The Trevi Fountain، The Pantheon، The Forum، The Spanish Steps و The catacombs. اما به‌عنوان یک دانشجو در رُم، خواهید فهمید که لذت بودن در رُم، در کشف زوایای جدیدی از این شهر ابدی است.

شما می‌توانید در یکی از چندین تئاتر رُم حضور به هم برسانید یا از امکانات بیرونی استادیوم فالمینیو یا استادیوم المپیک رُم لذت ببرید. اگر علاقه‌مند به ادبیات هستید، چرا شب را در یک بار کتاب سپری نکنید و از آن لذت نبرید. برای کسانی که عاشق تخفیف هستند، بازارهای آنتیک و بازار کهنه‌فروش‌ها، کالاهای دست دوم ارائه می‌دهند. اگر خیلی شجاع هستید، می‌توانید حتی یک اسکوتر کرایه و از ترافیک شلوغ شهر رُم، عبور کنید.

چندین دانشگاه با کیفیت بالا در رُم وجود دارد، به‌ویژه the Sapienza - Università di Roma که رتبه‌ی 217 را در فهرست برترین دانشگاه‌های QS در سال 2019 دارد و آن را به پنجمین دانشگاه با رتبه‌ی بالا در ایتالیا تبدیل کرده است. دانشگاه مهم ‌دیگر شهر رُم، Università degli Studi Roma Tre  (رتبه‌ی 801 تا 1000) است. خود رُم در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2018، رتبه‌ی 66 را کسب کرد.

میلان

شهر میلان، به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان شناخته می‌شود و دلیل آن هم این است: دانشگاه‌های در سطح و کلاس جهانی، استاندارد بالای زندگی و جمعیت دانشجویی وسیع و گسترده. میلان یک قطب اقتصادی تپنده در شمال ایتالیاست و توانسته حس قدرتمند گذشته‌ی خود را حفظ و همزمان زندگی شهری و مدرن ایتالیا را نمایندگی کند.

گستره‌ی جهانی ساکنان این شهر، با تعداد زیاد مکان‌های تاریخی از جمله Santa Maria alle Grazie Basilica  که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و پذیرای نقاشی معروف شام آخر است، جلوه‌ی زیبایی به این شهر داده است. میلان علاوه بر اینکه مرکز اصلی فعالیت‌های مالی ایتالیاست، در کنار لندن، پاریس و نیویورک، به‌عنوان پیشرو جهانی در صنعت طراحی و مُد نیز شناخته می‌شود. اگر ورزش علاقه‌ی شماست، احتمالاً می‌دانید که شهر میلان، میزبان دو تیم معروف آس. میلان و اینترمیلان است.

با هشت دانشگاه، میلان دارای بزرگ‌ترین جمعیت دانشجویی در ایتالیاست. دانشگاه Politecnico di Milano این شهر، دارای رتبه‌ی بالایی در بین دانشگاه‌های برتر ایتالیا در سال 2019 بوده است. دانشگاه‌های بین‌المللی دیگر دارای رتبه‌های بالا در میلان، شامل Università degli Studi di Milano (رتبه‌ی 325)، the Università Cattolica del Sacro Cuore (رتبه‌ی 491 مشترک) و the University of Milano-Bicocca (650-601) است، در حالیکه the Università Commerciale Luigi Bocconi به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های اقتصادی اروپا شناخته می‌شود. Università degli Studi di Pavia که در رتبه‌ی 590-581 جهانی قرار دارد، در شمال میلان واقع شده و دوره‌های بین‌المللی بسیاری به زبان انگلیسی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

پیزا

اگر از برج معروف پیزا بالا رفته باشید و یکی از آن عکس‌های توریستی معروف را گرفته باشید، خواهید فهمید که به جز این بنای زیبا و تاریخی، این شهر چیزهای دیگری نیز در خود نهفته دارد. پیزا بیش از 20 کلیسای تاریخی، چندین مکان زیبا و مجموعه‌ای از پُل‌های حیرت‌انگیز را بر روی رودخانه‌ی Arno در خود جای داده است. در طول تابستان، با دانشجویانی مواجه خواهید شد که در حال ریلکس کردن خود در کنار رودخانه هستند و در یکی از بارهای شراب این ناحیه، در حال نوشیدن مشروبات الکلی هستند.

در حالیکه ممکن است باشگاه‌ها یا مکان‌های موسیقایی زنده را در پیزا پیدا نکنید، این شهر دارای چندین جایگاه موسیقی جایگزین، بارهای دیسکو و بارهای کارائوکی است. در عین حال، شما می‌توانید از یک شام یا نوشیدنی خوب، در یکی از رستوران‌ها و بارهای این شهر لذت ببرید، در Garibaldi و کنار رودخانه‌ی Lungarni پیاده‌روی کنید یا مهمان یکی از چشمه‌های آب معدنی پیزا شوید.

این شهر، بیشتر سرزندگی خود را از جمعیت دانشجویی‌ای می‌گیرد که همه نوع مهمانی، شو و رویداد فرهنگی را در خود جای داده است. در میان دانشگاه‌های پیزا، مهمترین دانشگاه Università di Pisa است که در رتبه‌ی 422 فهرست بهترین دانشگاه‌های QS جهان قرار گرفته است. معروف‌ترین دانشجوی این دانشگاه در گذشته، Galileo Galilei است که در قرن شانزدهم در آنجا تحصیل می‌کرد و به یکی از معروف‌ترین ستاره‌شناسان، فیزیک‌دانان و مخترعین جهان تبدیل شد. به‌جز این دانشگاه، Scuola Superiore Sant'Anna Pisa di Studi Universitari e di Perfezionamento و Scuola Normale Superiore di Pisa نیز به‌ترتیب در رتبه‌های 167 و 175 مشترک بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند که این موضوع، سیستم دانشگاهی پیزا را به یکی از قطب‌های اصلی آموزش در اروپا بدل کرده است.

بولونیا

بولونیا اگرچه برای خارجی‌ها کمتر آشناست، اما برای ایتالیایی‌ها شناخته شده است، نه‌فقط چون بزرگ‌ترین شهر و مرکز ناحیه‌ی Emilia-Romagna است، بلکه چون به پایتخت آشپزی ایتالیا معروف است. یونسکو هم نام بولونیا را شهری خلاق برای موسیقی اعلام کرده است. گستردگی رنگ قرمز، باعث شده که این شهر، نام بولونیای قرمز را به خود بگیرد.

بعد از تاسیس یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان، بولونیا یک شهر دانشگاهی باقی مانده است که جمعیت دانشجویی در آن گسترده و بزرگ است. زندگی شبانه‌ی تپنده، صحنه‌های موسیقی زنده و خوب و تقریباً صد کنسرت در سال، به‌همراه گروه‌های راک، الکترونیک و .... در این شهر خودنمایی می‌کند. تفریحات فعال دیگر بولونیا، شامل فستیوال فیلم‌های صامت و مصوت مرمت‌شده در جولای، سه موزه‌ی ماشین (دوکاتی، لامبورگینی و فراری) و مجموعه‌ی فرمول یک است.

در میان دانشگاه‌های بولونیا، بالاترین رتبه از آن (Università di Bologna (UNIBO) است که چهارمین دانشگاه برتر ایتالیا در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان، با رتبه‌ی مشترک 180 است. موسسات آموزش عالی دیگر بولونیا شامل Collegio di Spagna (که در داخل دانشگاه بولونیا برای دانشجویان اسپانیایی طراحی شده است)، شعبه‌ای از دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، آکادمی هنرهای زیبای بولونیا و Collegio Superiore di Bologna است. شما می‌توانید همچنین در چند کلاس دانشگاه Carpigiani Gelato University شرکت کنید و یاد بگیرید چگونه بستنی اصیل ایتالیایی درست کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: