مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
گردش در Apulia ایتالیا

گردش در Apulia ایتالیا

تفریح در Apulia

برای تفریح و سرگرمی کودکان بهترین مکانی که می‌توان پیشنهاد داد فازانو در استان بریندیزی است، یعنی همان جایی که زوسافاری فازانولاندیا ــ یک پارک حیات ‌وحشِ ماشین ‌رو به‌ همراه یک پارک تفریحیِ موضوع‌ محورــ پارک میراجیکا در مولفتا، پارک آبی اسپلش در گالی‌پولی، پارک دریاییِ ایپوکامپو در مانفردونیا و پارک ایندیانا در کاستلانا گروته.

در کنارِ جشنواره‌های مختلفی که حول محصولات این سرزمین در سرتاسر این ناحیه برگزار می‌شوند، از بعضی مراسم برجسته نیز باید یاد کرد. کارناوال شهر پوتینیانو، یکی از قدیمی‌ترین‌های اروپا (از سال ۱۳۹۴ به بعد)، در استان باری، با عرابه‌های چرخ‌ دار پر احساسش؛ جشنواره‌ی موسیقیِ محلیِ 'شب تارانتولا' که در ماه آگوست در مناطق مختلف استان لچه برگزار می‌شود و کنسرت پایانی آن نیز در ملپینیانو اجرا می‌شود؛ جشنواره‌ی واله دیتریا، در فاصله‌ی ماه‌های جولای و آگوست، با اجراهای اپرایی موسیقی‌اش؛ جشنواره‌ی لوکوس، در ماه آگوست در لوکوروتوندو، که موسیقی‌هایی را از سرتاسر جهان به نمایش می‌گذارد؛ سلسله مسابقات جهانی شیرجه‌ی صخره‌ای رد بول، مسابقه‌ی شیرجه‌ی بین ‌المللی که از سال ۲۰۰۹ در پولینیانو آ ماره و در ماه جولای برگزار می‌شود؛ هفته‌ی مقدس در فرانکاویلا فونتانا، از چهارشنبه‌ی مقدس تا یکشنبه‌ی ایستر، همراه با مراسم روحانی و به راه افتادن دسته‌های مذهبی (پاپاموشی ) در خیابان؛ و جشنواره‌ی فوکارا دی سنت آنتونیو در نووُلی، در استان لچه، همراه با مراسمی که در یادبود حامی این شهر یعنی قدیس آنتونی کبیر برگزار می‌شود.

خوردنی‌ها

آشپزی آپولیایی سبکی کم ‌تنوع، مبتنی بر مواد ساده و معدود، دارد، اما از نظر محصولات زراعی منطقه غنی است. سبزیجاتی همچون کاسنی، چیمه دی راپا، گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان و فلفل همیشه با هر نوع غذایی همراه‌اند.

پیش‌غذاهای سنت آپولیایی با انبوهی از وعده‌های خوشمزه و اشتها برانگیز مبتنی بر گوشت و ماهی همراه است. در این میان کنسروهای خانگی آپولیایی نقشی کلیدی ایفا می‌کنند، همچون فلفل غرق در روغن (توجه کنید که این کنسرو می‌تواند بسیار تند باشد) و بادمجان غرق در روغن، و در ادامه توپ‌های نانی‌-‌گوشتی سرخ‌ شده با ماهی آنشوا و گیاه کبر، غذایی بسیار خوش ‌طعم که می‌توان در مرحله‌ی دوم صرف غذا به سراغش رفت، و صدف سیاه سرخ‌ شده و زیتون شیرین سرخ‌ شده، با فلفل و سیر، که می‌توان آن را با چند نان آلتامورایی، تارالی یا برگزیده‌ای از پنیرهای محلی همچون پالونه دی گراوینا، کانستراتو پولیِزه یا بوراتا ترکیب کرد.


در آشپزی آپولیایی غذاهای مرحله‌ی نخست بخشی اجتناب‌ ناپذیر از هر وعده‌ی غذایی‌اند، با تنوعی بی‌شمار از پاستا، که احتمالا دست‌ساز، و بر دستورهایی مبتنی‌اند که از نسلی  به نسل بعد منتقل شده است. در میان مشهورترین غذاهای مرحله‌ی نخست بی هیچ امام و اگری می‌توان به اُرکیِته  به همراه چیمه دی راپا یا گوجه ‌فرنگی و ریکوتای خشک ‌شده اشاره کرد؛ همچنین تیِلا، غذایی متشکل از برنج، سیب‌زمینی، صدف سیاه، پیاز و گوجه‌ فرنگی، و همچنین زیتی پخته‌ شده، نوعی پاستا که با گوجه‌ فرنگی، سوسیس و پنیر موزارلا تهیه می‌شود، از غذاهایی نمونه در مرحله‌ی نخست وعده‌های غذایی در آپولیا هستند.

اما برای دومین مرحله غذاهای ویژه‌ی زیادی برای چشیدن در دسترس شما است، هم با ماهی و هم با گوشت: برای مثال بومبِته پولیِزی، رول‌های گوشت گوساله که به صورت کوفته‌ای پر از بیکن و پنیر کاچوکاوالو در آورده شده‌اند؛ یا گوشت بره‌ی پخته ‌شده همراه با سیب‌زمینی، که از غذاهای ویژه‌ی ایام ایستر است، یا کوتزه آلا تارانتینا، صدف سیاه طعم ‌دار شده با سس گوجه ‌فرنگی، اُراتا آلا پولیِزه، ماهی سیمِ سرطلایی به همراه سیب ‌زمینی و پنیر پکورینو، یا پولپو آلا پینیاتا، دستور غذایی کلاسیکی از ناحیه‌ی سالنتو که بر حسب آن هشت ‌پا در قابلمه‌ای سفالی به همراه پیاز، گوجه‌ فرنگی و سبزیجات پخته می‌شود. گستره‌ی انتخاب گیاهان بسیار وسیع است. از پوره‌ی باقلا با کاسنی تا گوجه ‌فرنگی و کنگر فرنگی شکم ‌پر، از موسیر سرخ‌ شده تا بادمجان‌هایی که به هزار روش پخته می‌شوند.

برای پایان دادن به وعده‌ی غذایی با طعمی شیرین بهترین گزینه، بی ‌چون ‌و چرا، پاستیچوتو لِچِزه است، دسری کلاسیک از منطقه‌ی سالنتو، نان شیرینی‌ای ترد که با کرم شیرینی‌پزی پر می‌شود و می‌توان چند آلبالو نیز به آن افزود، شیرینی‌ای رایج برای صبحانه در سالنتو. همچنین می‌توان به سراغ گونه‌های دیگر همین شیرینی رفت: فروتونه، همراه با کرم فندق سفید و مغزی مارمالاد سیب یا گلابی، با پوشش شوکولات، که در کنار قهوه ترکیبی بی‌نقص را تشکیل می‌دهد؛ یا پیتِده، شیرینی‌های ستاره‌ای شکل که از مشخصات آشپزی منطقه‌ی سالنتو هستند.

اما در مورد غذاهای خیابانی ناحیه‌ی آپولیا گزینه‌های بسیاری را پیش روی شما می‌نهد. نمی‌توانید از گونه‌های مختلف فوکاچا بارِزه که شیوه‌ی درست کردنش از منطقه‌ای به منطقه‌ای متفاوت است بگذرید (دستور سنتی مستلزم استفاده از گوجه ‌فرنگی و زیتون تازه است، اما می‌توان با سیب ‌زمینی یا ساده نیز آن را درست کرد)؛ پانزروتوی سرخ ‌شده، که برای مثال با گوشت ورقه‌ای و نخودفرنگی، با پنیر کاچوکاوالو و سوسیسِ مورتادلا، با چیمه دی راپا و پنیر اسکامورتزا درست می‌شود؛ یا روستیکو لچزه، شیرینی‌ای کلاسیک به‌ صورت ورقه‌ای، که با پنیر موزارلا، سس بشامل، گوجه ‌فرنگی و فلفل سیاه درست می‌شود.

ناحیه‌ی آپولیا همچنین به نوشیدنی‌های ارج‌ و قرب ‌دارش شناخته شده است. از میان شناخته‌ شده‌ ترین این نوشیدنی‌ها می‌توانید به سراغ پریمیتیوو دی ماندوریا، از استان بریندیزی و تارانتو، بروید که هم از نظر منشأ و هم از نظر کیفیت ضمانت دولت ایتالیا را دارا است؛ نگروآمارو از نوشیدنی‌های مخصوص منطقه‌ی سالنتو است، گونه‌ی دیگر همین نوشیدنی سالیچه سالنتینو است که با ضمانت منشأ عرضه می‌شود؛ و همچنین کاستل دل مونته ایانیکو که در استان بارلتا‌‌آندریا‌ـ‌ترانی و باری تولید می‌شود و از ضمانت منشأ برخوردار است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا

اگر دانشجویی اهل ایران هستید، برای تحصیل در ایتالیا، به ویزای ملی سطح D نیاز دارید. این ویزا برای دانشجویانی همچون شماست که می‌خواهند تحصیلات خود را در ایتالیا انجام دهند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا دارید، باید اطلاعات لازم را درباره‌ی چگونگی کسب ویزای ملی س ...

بیشتر بخوانید
تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل ارزان پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: